AndroidHealthClinic

Wat is volgens jullie het beste nootropic om op te studeren?

Bezoekers in dit topic

z1000

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid geworden
3 sep 2008
Berichten
14.889
Waardering
2.500
Lengte
1m85
Vetpercentage
> 50%
Boys,

Wat is volgens jullie het fijnste middel om op te studeren?

Ik zoek een middel wat niet op cafeïne lijkt. Ik trek cafeïne momenteel echt slecht. Ik krijg daar een paniekerig gevoel van en naar 2 uur voel ik mij ellendig.
 
ga ik ff volgen

ik heb gehoord dat piracetam goed is voor het studeren

een maat van mij was ook zeer tevreden over NeuroStim, maar ik vind het beetje duur eerlijk gezegd

[Link niet meer beschikbaar]

ik vraag hem even wat zijn favo stack was, hij is best een junkie wat dat betreft, ik kom hier straks nog op terug
 
Is de werking van dergelijke producten wel bewezen?
Ik heb ooit eens op iets anders gestudeerd, op Catorid. Dat was gewoon absurd. Weken aan één stuk 16 uur per dag geconcentreerd geblokt. Daarna een enorme crash meegemaakt, wat logisch is. Was meer dan twee weken kapot.
 
Nefiracetam ben ik zeer over te spreken, enige grote nadeel is de helse smaak. Heb lege caps maar dat vullen duurt toch vrij lang..
Oxiracetam geeft niet zo'n sterke boost als nefi maar heeft geen vieze smaak dus dat is weer een groot voordeel voor mij.
Ik kon goed leren op de stack choline, aniracetam, nefiracetam en caffeine, respectievelijk 600mg, 2gr, 500mg en 100-150mg (geloof ik)
 
Ik hoor weleens wat over Ritalin van de studenten hier.
 
Ok heb mn maat even gevraagd:

Focus: modafinil, ritalin (niet voor iedereen beschikbaar), noopept
Geheugen: oxi, pram. voor lange termijn: gingko, ginseng, bacopa

ik heb zelf geen ervaring met deze nootropics though. ik wil binnenkort misschien een betaalbare focus stack samenstellen, heb laatst echt een gebrek aan focus/motivatie om aan mijn scriptie te werken :S

Je kan Pram, ginkgo, gingseng, bacopa, per dag nemen en Alpha GPC ook.

Per studie sessie, Ritalin, Modafinil én oxi/noopept
 
Ok heb mn maat even gevraagd:

Focus: modafinil, ritalin (niet voor iedereen beschikbaar), noopept
Geheugen: oxi, pram. voor lange termijn: gingko, ginseng, bacopa

ik heb zelf geen ervaring met deze nootropics though. ik wil binnenkort misschien een betaalbare focus stack samenstellen, heb laatst echt een gebrek aan focus/motivatie om aan mijn scriptie te werken :S

Wat een B-shit allemaal. Ik heb m'n universitair diploma gehaald op wat koffie en redbulls. Als je op tijd begint te studeren heb je die rotzooi als rilatine niet nodig. Dat is ronduit gevaarlijk spul man.
 
Wat een B-shit allemaal. Ik heb m'n universitair diploma gehaald op wat koffie en redbulls. Als je op tijd begint te studeren heb je die rotzooi als rilatine niet nodig. Dat is ronduit gevaarlijk spul man.

:rolleyes:
 
Wat een B-shit allemaal. Ik heb m'n universitair diploma gehaald op wat koffie en redbulls. Als je op tijd begint te studeren heb je die rotzooi als rilatine niet nodig. Dat is ronduit gevaarlijk spul man.

Niemand beweert dat hier dat je niet zonder kan.

Verder is het heel belangrijk om op de details te letten.
 
Ok heb mn maat even gevraagd:

Focus: modafinil, ritalin (niet voor iedereen beschikbaar), noopept
Geheugen: oxi, pram. voor lange termijn: gingko, ginseng, bacopa

ik heb zelf geen ervaring met deze nootropics though. ik wil binnenkort misschien een betaalbare focus stack samenstellen, heb laatst echt een gebrek aan focus/motivatie om aan mijn scriptie te werken :S

Heb het zelfde probleem als jouw. Door stress en depressie kan ik mij zelf moeilijk motiveren en focussen. Moet 5keer een blz lezen om het te begrijpen.
Vroeger kon ik uren doorgaan op caf, maar dat zit er ook niet meer in.

---------- Post toegevoegd 28 June 2013 om 18:22 ----------

Wat is het gevoel bij de nootropics? Geen caff feeling? Gewoon pure focus?
 
Heb het zelfde probleem als jouw. Door stress en depressie kan ik mij zelf moeilijk motiveren en focussen. Moet 5keer een blz lezen om het te begrijpen.
Vroeger kon ik uren doorgaan op caf, maar dat zit er ook niet meer in.

Lullig inderdaad :S de scriptie is mijn laatste mastervak. eigenlijk zou ik nu extra gemotiveerd moeten zijn om het af te maken, dan heb ik vakantie, maar nu is omgekeerde het geval, heb er echt geen zin in. misschien omdat ik geen deadline heb. maar goed, ik ga er dit weekend aan knallen. succes met je studie, z1000.
 
waar haal je dan nootropics en is dat drugs of gewoon medicijnen?
En kan je het elke dga blijven gebruiken ik wil meer concentratie / geheugen en energie
 
waar haal je dan nootropics en is dat drugs of gewoon medicijnen?
En kan je het elke dga blijven gebruiken ik wil meer concentratie / geheugen en energie

Dit is een bekende/betrouwbare site

http://store.mindnutrition.com/

er zullen vast ook wel verkopers in NL zijn

De dosering zal ook van het product afhankelijk zijn; sommige (zoals caffeine) kun je elke dag nemen en wellicht de iets sterkere nootropics alleen voor de studeersessies. Je zou even moeten kijken naar de gebruiksrichtlijnen op de site zelf.
 
[Link niet meer beschikbaar]
 
Hmm, heb nog niet alle nootropics geprobeerd maar vind deze nootropics goed voor studeren:

- Phenibut
- Stack: Noopept & Picamilon
- Aniracetam

Zonder nadelige bijwerkingen! Maar de werking, dosering enz. is persoonsgebonden.
 
Heb het zelfde probleem als jouw. Door stress en depressie kan ik mij zelf moeilijk motiveren en focussen. Moet 5keer een blz lezen om het te begrijpen.
Vroeger kon ik uren doorgaan op caf, maar dat zit er ook niet meer in.

---------- Post toegevoegd 28 June 2013 om 18:22 ----------

Wat is het gevoel bij de nootropics? Geen caff feeling? Gewoon pure focus?

Gewoon focus, weet niet precies wat je verstaat onder caf feeling maar je krijgt er niet echt energie van maar wel een betere focus, soms sneller lezen. Had geloof ik op de stack choline oxiracetam en caffeine in 2 a 2.5 uur 6 colleges (slides) teruggekeken (had ze wel al een keer gezien maar dan nog veeeel sneller dan ik er normaal over doe)

Ok heb mn maat even gevraagd:

Focus: modafinil, ritalin (niet voor iedereen beschikbaar), noopept
Geheugen: oxi, pram. voor lange termijn: gingko, ginseng, bacopa

ik heb zelf geen ervaring met deze nootropics though. ik wil binnenkort misschien een betaalbare focus stack samenstellen, heb laatst echt een gebrek aan focus/motivatie om aan mijn scriptie te werken :S

Focus krijg je ook van nefi prami en oxi. En ik heb er wel ervaring mee
 
Alleen ervaring met moda, ga ik wel goed op (nu verslind ik sowieso wel literatuur relatief makkelijk zodra het me boeit).
 
Nefiracetam 450 mg + 30 mg noopept + 1gr choline + 150 mg cafeine = Weekend niet meer willen stoppen met studeren.

Beetje phenibut tussendoor kan ook nog wel chill zijn voor de ontspanning.
 
Noopept + een beetje Long Jack :PP
 
Heb het zelfde probleem als jouw. Door stress en depressie kan ik mij zelf moeilijk motiveren en focussen. Moet 5keer een blz lezen om het te begrijpen.
Vroeger kon ik uren doorgaan op caf, maar dat zit er ook niet meer in.

---------- Post toegevoegd 28 June 2013 om 18:22 ----------

Wat is het gevoel bij de nootropics? Geen caff feeling? Gewoon pure focus?

Dex-amp of gewoon straatspeed zou kunnen werken.

Zelf heb ik mijn havo-diploma en mn rijbewijs theorie gehaald op aniracetam(zieke geheugenverbetering gewoon letterlijke zinnen uit het boek kunnen antwoorden op vragen), choline (hersenbescherming tegen die ani) en voor focus ritalin/caff.

noopept vinden velen goed werken voor focus, ik vond t niet veel boeiends. heb nog een aantal grammen liggen die je wel over mag nemen (mits je t vertrouwt).

Ik had t zelfde probleem als jij, totaal niet kunnen concentreren/vaag zijn in mn hoofd door depressie/stress. die nootropics halen wel een beetje de helderheid naar boven waardoor je weer goed kan lezen. maar stimulanten zijn toch echt de bomb op dat gebied.
 
Back
Naar boven