AndroidHealthClinic

Wat moet ik doen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
9 jan 2017
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
74kg
Hallo, mijn naam is Ronald ik ben 45 jaar 1 meter 80. Ik wil van mijn vetrol af en gespierder worden...zeg maar naar een vetpercentage van tien ofzo. Ik weet niet hoe ik moet beginnen of wat ik precies moet doen. Ik lees over cutten en bulken maar wat is voor mij het beste om te doen? Ik probeer en foto toe te voegen maar dat lukt momenteel niet. Ik ben niet dik maar ik heb een klein zwembandje. Ik denk dat ik een vetpercentage heb van ongeveer 20%. Alvast bedankt.
 
Hallo, mijn naam is Ronald ik ben 45 jaar 1 meter 80. Ik wil van mijn vetrol af en gespierder worden...zeg maar naar een vetpercentage van tien ofzo. Ik weet niet hoe ik moet beginnen of wat ik precies moet doen. Ik lees over cutten en bulken maar wat is voor mij het beste om te doen? Ik probeer en foto toe te voegen maar dat lukt momenteel niet. Ik ben niet dik maar ik heb een klein zwembandje. Ik denk dat ik een vetpercentage heb van ongeveer 20%. Alvast bedankt.
Het allerbelangrijkste lijkt me dat je begint te trainen. Als je aan 20% zit lijkt bulken me geen goede optie, anderzijds moet je met 74kg voor 1m81 toch ook niet teveel gewicht verliezen...
 
Ok...Ik heb me ingeschreven bij de sportschool en ga volgende week beginnen. Ik ben ook beginnen met zo min mogelijk koolhydraten te eten om ver te verbranden. Ik ga m'n uiterste best doen om van de zomer een sixpack te hebben. Ik ben dan wel over de veertig maar dat moet toch heb probleem zijn denk ik! Is drie keer in de week met gewichten trainen voldoende? Of moet ik meerdere keren gaan? En doe ik cardio voor het trainen met gewichten of er na?
 
Je zult buiten een verschrikkelijke dosis aan discipline ook een goed trainings en voedingsschema moeten hebben.
Staar je niet teveel blind op een "six-pack" , Buikvet / Zwemband / Vetrol is het meest lastige om weg te krijgen.
Kloppen je stats die je hebt ingevuld of is dit bij "benadering" ? Je geeft aan dat je nog moet beginnen bij de sportschool. Heb je al eerder getraind of ben je compleet nieuw ?

Ik zou eens beginnen met de sticky topics in de verschillende forum secties te lezen , daar staat heel veel ( beginners ) informatie in
 
En als je na het lezen van de stickies een fijn voedings- en trainigsschema hebt opgesteld, dan kun je deze posten in de daarvoor bestemde subfora voor feedback!:)
 
Ik ben bekend met de sportschool. Ik heb in mijn jongere jaren toch wel wat tijd in de fitness doorgebracht, maar eigenlijk nooit op voeding gelet. Ik lees er nu nogal wat over een het is toch heel belangrijk hoor je eet in samenwerking met trainen om tot een bepaald doel te komen. Ik wil niet heel grote worden maar wel een stuk droger een wat gespierder (zeg maar net zoiets als arie boomsma op de cover van mens health) ik weet dat hij herl droog staat op dat moment maar ik streef naar ongeveer dat doel. Ik probeer nu vet te verliezen door m'n koolhydraten wat te minderen en probeer genoeg eiwitten in te nemen. Moet ik mijn proteïne shake ook innemen tijdens rustdagen?
 
Hi Ronald,

Je hoeft niet je koolhydraten te verminderen (vet verlies gaat om gewoon totaal dagelijks calorieën die je binnen krijgt) . Hou alles simpele. Als je wel wat meer vet af wilt hebben, dan moet je onder je dagelijks calorieën behoefte gaan zitten (300-500 eronder ofzo). Maak niet uit wat voor eten je pakt, maar ik zou er wel voor zorgen dat je koolhydraten, eiwitten en vet toevoegen aan je voedingsschema om alles in balans te brengen, algemene gezondheid te behouden en je voldoende energie voor je workouts te geven. Je kunt wel een gespierde en strak lichaam behalen met koolhydraten. Het gaat toch helemaal geen invloed hebben op je lichaam's samenstelling, maar wel op je prestatie in het sportschool.
 
Om je meteen even uit de droom te halen: Een dergelijk fysiek bouw je niet in een half jaar.. en de zomer daarop waarschijnlijk ook nog niet.

Aangezien je beginner bent zou ik eerst maar gewoon eens gaan trainen, 80% van de mensen verliest hun motivatie toch binnen een half jaar, dus als je dan nogsteeds fanatiek bent kan je een stukje serieuzer worden.
Als je al moet kiezen tussen bulken of cutten.... Ik zou tijdens dat eerste halfjaar gewoon op onderhoud eten, dus je gewicht gelijk houden. Doordat je beginner bent zal je de voordelen van "beginnergains" kunnen gebruiken en wordt je toch gespierder en waarschijnlijk ook wel wat minder vet. Daarna cutten tot een procent of 12, veel verder dan dat heeft imo niet veel nut. Dan heb je een sixpack, maar zie je er wel superdun uit. Dan gewoon massa gaan bouwen, kilootje of 10 aankomen in 1 of 2 jaar tijd, en dan cutten tot 10%.
Arie boomsma fysiek gaat je wel paar jaar kosten..
 
ik zou eerst alles gaan leren over voeding (macros, calorieën erin en eruit) een training (compounds, uitvoering etc.) en zie hoe het uitpakt over het volgende 6 maanden.
 
Laat je niet ontmoedigen, Arie Boosma duurt misschien nog even maar door te gaan trainen (compounds) en je VP naar 14% te laten dalen ga je er binnen een half jaar wel al een stuk beter uitzien.
 
Back
Naar boven