AndroidHealthClinic

Wat weegt 1 boterham ongeveer? En nog een vraag over kh's (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MikeH

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
4 feb 2004
Berichten
162
Waardering
0
Ik heb hier geen weegschaal, maar ik wilde mn eetschema even precies invullen, wat weegt 1 boterham?

En ik was net al mn dagelijkste behoeftes aan het uitrekenen, hier komt het op neer, ik heb ong 150gr eiwitten nodig, 67gram vet, en 700 gram koolhydraten????????? Kan dit echt zo zijn.
Het is een bulk dieet, mijn dagelijkse behoefte ligt bij de 3000kcal.

60VVM.
 
30gram heb ik ooit gehoord, weet nie of da ut klopt...
maar ok
 
4 boterhammen wogen bij mij ruim 100 gram...
 
Hier is de voedingswaarde van 1 bruine boterham

1 snee = 68Kcal, 2.4gr eiwit, 0.8 gr vet, 6.1 gr KH

dus ongeveer 9 gram per snee
 
9gram per snee??
Ik zette net een heel brood op de weegschaal en die gaf ongeveer een kilo aan, 27 sneden. 1000/27= 37,03.................
Niet zo nauwkeurig, maar het zal toch wel rond de 30gram liggen?
 
frietbakker zei:
Hier is de voedingswaarde van 1 bruine boterham

1 snee = 68Kcal, 2.4gr eiwit, 0.8 gr vet, 6.1 gr KH

dus ongeveer 9 gram per snee

Ik denk niet dat je op deze manier het gewicht van een product kunt uitrekenen;)
 
Ik heb deze voedingswaarden:
eiw kh vet
100 gram bruin brood 9,5 gr 45,1 gr 3,5 gr

Dus voor 3/4boterhammen?
 
burn zei:
Ik denk niet dat je op deze manier het gewicht van een product kunt uitrekenen;)

euh? :s hoe dan wel? En kloppen die voedingswaarden dan wel?
 
Is ook weer per brood verschillend, hoe groot de sneden zijn. Maar over het algemeen mag je 30G wel aannemen ja.
 
frietbakker zei:
euh? :s hoe dan wel? En kloppen die voedingswaarden dan wel?

Of die voedingswaarden kloppen weet ik niet, maar producten bevatten meer dan alleen vet, kh en eiwitten. Water heeft ook gewicht. Anders zou een pot kwark ook maar 60 gram ofzo wegen bijv.
 
De gemiddelde bruine boterham:
eiwit 1,7 gr
kh 12 gr
vet 0,8 gr
 
33 gram tel ik nu. 1/3 * voedingswaarde
 
burn zei:
Of die voedingswaarden kloppen weet ik niet, maar producten bevatten meer dan alleen vet, kh en eiwitten. Water heeft ook gewicht. Anders zou een pot kwark ook maar 60 gram ofzo wegen bijv.

anders zou een huge-ass komkommer ook maar 3 gram ofzo wegen.... :lol:
 
iedereen zegt weer wat anders..

conclusie is dus:

een snee weegt ong. 30gram
met een voedingswaarde van:
eiwit 1,7 gr
kh 12 gr
vet 0,8 gr

???
 
ieder brood verschilt he jongens! Je hebt zwaardere broden en lichtere hangt af van bakker!
 
67 gram vet per dag....? :eek:
 
hmm raar schema trouwens..
kheb hier een bulkschema van een vriend van me liggen, 5000kcal per dag
totaal per dag krijgt hij binnen:
307g eiwit
630g koolh.
140g vet

hoe kan je nou uitrekenen, wat de voedingswaarde nu zijn van een boterham met pindakaas... pff nu weet ik waarom een voedingsschemamaken zo moeielijk is , rotte onzin want die tabel van kcal klopt ook niet als ik de verpakkingen van het produkt vergelijk ... -_- ik zal zeker weer de enigste zijn met een probleem met het maken van een bulkschema... mijn tip: laat dat rotte schema toch weg en vreet gewoon , dat vet knal je met cutten toch weer eraf
 
Denk dat het sneetje brood in kwestie uit 16 May 2004, 16:33 wel een beetje over datum is.. :roflol:
 
Ik reken ook 30 gram, hij schommelt tussen de 30 - 35 gram
 
Back
Naar boven