MuscleMeat

Weet iemand een mooi programma om harddisk errors te repareren

Bezoekers in dit topic

ccnp

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
12 nov 2002
Berichten
1.397
Waardering
2
Ik zoek en kan het eigenlijk niet vinden.

Mijn harddisk heeft last van errors, hierdoor hangt die vaak.

Weet iemand een mooi harddisk repair pakketje om alles errors te verwijderen.

Thanks
 
Als je filesysteem fouten heeft moet je het opnieuw formateren.
Als je harddisk errors heeft moet je een nieuwe kopen !
 
Als je filesysteem fouten heeft moet je het opnieuw formateren.
Als je harddisk errors heeft moet je een nieuwe kopen !

dat is niet waar.. als je hdd een error geeft, kun je die soms nog repareren met bepaalde software! vraag me niet welke..:o
 
je kunt windows checkdisk proberen. chkdsk vanaf de windows installatiecd als windows niet meer start, of een windows repair uitvoeren vanaf de installatiedisk.
 
System Optimizer Pro heeft heel wat handige tools
 
dat is niet waar.. als je hdd een error geeft, kun je die soms nog repareren met bepaalde software! vraag me niet welke..:o

Natuurlijk kan het, maar is het verstandig ? Meestal zijn harde schijf fouten een teken dat er sectoren defect zijn geraakt en de kans dat de rest erop volgt is me te groot om een risico met mijn data te nemen.
 
Als je filesysteem fouten heeft moet je het opnieuw formateren.
Als je harddisk errors heeft moet je een nieuwe kopen !

Beetje drastisch dat eerste natuurlijk, filesystemfouten kan je prima oplossen met een chkdsk-run. chkdsk /f als commando opgeven in een cmd-window of via de properties van de schijf zelf.

Meestal krijg je de melding dat de disk gelocked is en de run wordt gelopen bij het opstarten van de machine. Dan even opnieuw opstarten en chkdsk zijn werk laten doen.

Andere geval inderdaad beter je data over zetten en een nieuwe HD kopen, volledige crash is meestal niet zo ver weg meer dan.
 
Wanneer men spreekt over bad sectors dient deze vervangen te worden hoor.. software kan dit NIET repareren.

Deze clusters worden opgevuld door reserve clusters wat dus een keer ophoud, vroeg of laat krijg je dezelfde problemen of ben je echt alles kwijt.

Zit er geen garantie meer op..?
 
dat is niet waar.. als je hdd een error geeft, kun je die soms nog repareren met bepaalde software! vraag me niet welke..:o

Als de hardware defect is, ga je dat toch niet oplossen met software :D
 
ligt erwaar wat voor error... filesysteemfouten wat eric aangeeft kunnen soms gereapeerd worden. Ik begrijp ook wel als je hdd echt kapot is (de hardware) dat je dat niet kunt maken met software..
 
Als het nog te repareren valt:

progs van je hd fabrikant zelf (meestal gratis)

iolo is ook een goed merk
en Symatec heeft ook een paar goede oplossingen
 
Zit er geen garantie meer op..?

Er zit best een lange garantie op die dingen... ga maar eens naar de website van de fabrikant en zoek op RMA... ik dacht iets van een jaar of 5 doorgaans.
 
Kijk eens bij je hd fabrikant op de website, meestal hebben zij wel een eigen tooltje beschikbaar, als je hd echt naar de klote is, kan je beter je data backuppen en een nieuwe drive aanschaffen ;)
 
Kijk eerst eens wat voor merk Harddisk je hebt :) Met Maxtor heb ik bijvoorbeeld goede ervaringen met de HDD test en repair software ...

Deze software kan ook uitmaken of het inderdaad een verkeerd ingedeelde sector betreft of dat de disk echt fysiek stuk is ... Ik heb de meeste van die HDD progjes hier wel liggen
 
He Bro's, Ik heb fit-it 7 professional gebruikt wertk super, bedankt allemaal
 
HDD's kosten tegenwoordig niet veel meer. 500 GB voor 130 euro ofzo.
 
Als je HD aan het kapot gaan is hoor je vaak ook wel van die rare geluiden :D
Had ik tenminste wel laatst, een paar uur later was hij gecrasht :)
Was maar een schijfje van 20 gb uit het jaar 0 gelukkig.
 
Back
Naar boven