MuscleMeat

Wel of niet eten tussen KT en hardlopen?

Bezoekers in dit topic

nixxrunner

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 jan 2012
Berichten
140
Waardering
29
Lengte
1m77
Massa
69kg
Vetpercentage
15%
goedemiddag,
ik heb verschillende sticky's gelezen en het forum afgezocht maar ik lees tegenstrijdige berichten hierover.

3x per week:
Ik eet s'morgens:
250 gram magere kwark
15 gram havermout
5 gram gebroken lijnzaad
2 boterhammen
boter
rookvlees.
daarna ga ik tussen 60 min en 90 min KT doen, Stronglift 5x5 met wat isolatieoefeningen.
Daarna neem ik een eiwit shake van Power supplements
Dan ga ik ongeveer 60 minuten hardlopen (10 km/uur)

Nu is mijn vraag:
Om vet te verliezen tijdens het hardlopen maar GEEN spier afbraak te krijgen, moet ik dan naast de eiwit shake ook nog wat extra eten?

Eventueel extra info:
177cm
38 jaar
69kg

Alvast bedankt voor een reactie!!
 
Maakt niets uit.
Wat telt = dat je aan het einde van de dag onder de streep in de min staat.

Oftewel je Kcal-inname moet onder je energiebehoefte liggen.
 
Ik zou helemaal geen cardio/hardlopen doen als het doel massa en of vetverlies is.

voeding en krachttraining is all you need.
 
al het 'spierschade' die je oploopt tijdens kt/cardio wordt uiteindelijk hersteld als je voeding gedurende de dag op orde is

het gaat er dus niet om wat je tussen kt en cardio eet, maar wat je uiteindelijk allemaal op een dag eet.
 
Deze fucking Schoenfeld-meta reacties hier weer :roflol: ik krijg daar zo langzaamaan echt ziektes van denk ik.

Je helpt je lichaam vet te mobiliseren voor brandstof door wat cardio te doen zonder readily available koolhydraten e.d., bv. na een training. Alleen een eiwitshake is dus beter dan een eiwitshake + koolhydraten voor jouw doel. Ik raad je eigenlijk aan de eiwitshake te vervangen voor BCAAs + HMB, dit is een van de weinige scenario's waar die 2 supps uitkomst kunnen bieden. Pak de eiwitshake later, timing let niet zo heel nauw.
 
Bedankt voor de reacties!
Ik ga ermee aan de slag
 
Back
Naar boven