XXL Nutrition

Welk type cardio voor vetverbranding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ellen Glickman-Weiss, Ph.D., FACSM



Don't live in LA or Florida? Well, maybe your frigid part of the country isn't so bad after all! Learn how colder temperatures may mean increased metabolism. [And for all you fat loss zealots - this article is NOT a recommendation to run around half-naked in cold air or water!]

During cold exposure the body attempts to maintain core temperature by generating heat, in part through shivering. During exposure to the cold the increase in shivering translates to an increase in metabolic rate that can account for a great amount of additional energy expended. For example, as indicated in Table 1 below, in the absence of cold stress, energy expenditure is approximately 2500 kcal for the average active male [of which resting metabolic rate (RMR) accounts for 1750 kcal, the thermic effect of food accounts for 250 kcal, and exercise energy expenditure is approximately 500 kcal]. It is fairly well understood that during exposure to the cold, shivering can cause up to a 2.5 times increase in metabolic rate in an effort to maintain core temperature. Therefore, if we assume that an individual is at rest and continuously cold stressed (shivering), the overall energy expenditure will increase to be approximately 5125 kcal over a 24-hour period of time! The increase in seen by multiplying RMR x 2.5 or,1750 x 2.5 = 4375 kcal and this value is then subtracted from actual RMR to arrive at the net increase above RMR (or 4375 – 1750 = 2625 kcal); This is the amount of energy expended or generating through shivering thermogenesis to maintain core temperature. Thus, the additional calories expended or used during cold exposure are much greater (2625 kcal greater than the thermoneutral conditions) and therefore the energy requirement or food intake should also be adjusted accordingly (to maintain body weight).

"It is fairly well understood that during exposure to the cold, shivering can cause up to a 2.5 times increase in metabolic rate in an effort to maintain core temperature."
The next obvious question is to optimize ones ability to sustain exposure to the cold, what type of energy requirement should be ingested, or, simply stated what should one eat? On the other hand, if weight loss is the desired option what should be done since it appears that energy expenditure is much greater during rest when one is cold stressed. To answer the first question we have to note that during shivering, many muscle groups are actually recruited and are being utilized at low intensities, this causes an increase in demand for fuel or energy demand to support the muscular activity. Therefore, it is not surprising that metabolic rate increases appreciably during cold exposure. Overall, in resting individuals exposed to either cold air or cold water, carbohydrates and fat contribute approximately equally to this increase in energy expenditure. Therefore a balanced diet is probably the best option as always.

Is cold exposure a possible method of weight loss? It is true that exposure to cold appears to increase energy expenditure considerably; however, is this the best plan? To arrive at the answer to this question, we can begin by explaining how one may expend these additional calories. If sitting semi-nude (swim suit only, no gloves, socks or hat !) in 42°F air with a considerable wind chill appeals to you perhaps this may be an option. However, most people get rather distressed when their fingers and toes get numb and cannot sustain extreme cold conditions for greater than 2-3 hours in this semi-nude state. Therefore, there are more effective ways to lose weight. The option of increasing calories expenditure (exercise) and reducing caloric intake appears not only to be the most healthy (stimulating the cardiovascular system and imposing the needed stress on skeletal muscle as well as bone) but the most effective in reducing ones body fat and maintaining or increasing one muscle mass. These benefits cannot be derived sitting in cold air or cold water.

Finally, what about if one exercises in the cold? Since we have established that exercise is the best way to expend calories, and we expend more calories in the cold, is it than better to exercise in the cold ?

Caloric expenditure is increased during light exercise in the cold, compared with the same exercise performed in a comfortable environment. The additional calories appear to be attributed to the increase in the metabolic demand brought about through shivering. Also, it has been shown (Jacobs et al., EJAP 54: 35-39, 1985) that critically low glycogen concentrations (carb stores) are probably reached more rapidly in an exercising muscle if the individual is being cooled during exercise or has been shivering or cooled before the exercise session. Low intensity exercise in the cold has a higher caloric expenditure than the same exercise in a warmer condition, but a balanced diet will be sufficient to account for this extra energy expenditure (again, if one wishes to maintain body size).

There are, of course are a number of factors that determine the extent to which an individual increases overall metabolic rate when exposed to the cold. These factors include: training status, gender, hormonal status, body composition (the amount of muscle or fat), stature (height, which affects the amount of surface exposed to the cold), diet, age, state of acclimation (use to the environmental conditions), clothing, cold stressor (air vs. water) as well as duration of cold exposure. Therefore, when attempting to make conclusions between studies, the magnitude of a given response is dependent upon the aforementioned factors.

EDITORS' NOTE: Dr. Glickman-Weiss researches thermogenic agents for the military and for industry. She is currently working on a promising botanical thermogenic formula which has recently hit the market and is sold by Bodyonics Pinnacle under the trade name, Adrenerlin. Read more about it upcoming issues of Virtual Muscle.





http://www.virtualmuscle.com/cold and fat loss.htm
 
Originally posted by admin

Onzin tuurlijk is het belangrijk bij afvallen/vetverbranden geloof me als je serieus wil afvallen dan kom je er niet met een dieet alleen.
Bedoel je hiermee 'wedstrijd droog' of gewoon een bf % van ongeveer 7 / 8 %?
 
Ik bedoel bijv als je van een heel hoog vet% moet komen en bovendien een heel trage stofwisseling hebt, dan zal je er niet komen zonder extra beweging i.e. vetverbranding door aerobische cardio.

En voor wedstrijden uiteraard ook zo goed als onmogelijk zonder extra cardio.
Interessante link 3XL
 
Als het je niet zo veel uitmaakt zou ik de hardloopband combineren met elliptical machine (cross trainer???) , de hometrainer en het roeiapparaat om verveling te voorkomen.
Zwemmen is niet zo'n goed idee.. niet alleen heb je geen terugkoppeling over snelheid, bovendien krijg je er gaaphonger van..
Bij een onderzoek waar mensen zelf hun voedselinname konden regelen bleek dat van 3 groepen waar men wilde afvallen, de fietsgroep het meest afviel, de hardloopgroep iets minder en de zwemgroep zelfs in gewicht aankwam.

Bovendien is het volkomen BS :toilet: dat je een laag tempo moet nemen.. nee interval is het je-van-het! Je kunt veel intensiever gaan dan met voluit gaan over de hele tijd genomen en verbrandt nog zeer veel calorieën extra in de rusttijd tijdens en na de oefening..
Wanneer wordt die kulmythe eens ten ruste gedragen...

Enige waarschuwing.. als je zoals ik op een ketodieet zit, is er maar een beperkte hoeveelheid anaeroob vermogen.. want weinig glycogeen. Ik had vanochtend een spinningles en kon goed meekomen, want 25 g KH te voren geconsumeerd maar toen ik dacht nog 24 min op de hometrainer te gaan zitten intervallen ben ik na 2 minuten afgehaakt.. ik was volkomen leeg.. en heb met een extra weidrankje zonder KH nog net de 15 km naar huis kunnen fietsen... (tjonge, de conditie kachelt wel achteruit met 2 weken pauze!)

Espi
 
Originally posted by 3XL
During cold exposure the body attempts to maintain core temperature by generating heat, in part through shivering. During exposure to the cold the increase in shivering translates to an increase in metabolic rate that can account for a great amount of additional energy expended.

Dus was het toch niet zo slecht om net slechts in T-shirt mijn vuilnis buiten te zetten... ik had het kippenvel er rap op staan.. maar ben nu gelukkig weer terug in heerlijk warm kamertje..

Espi, die het stervenskoud had onderweg .. ijsklompjes
(volgens mij heb ik het onderzoek hier ook ergens op de webstek aangehaald wat ik in de vorige post vermeldde). De kou verklaart waarschijnlijk ook waarom ik nu wel tegen de man met de hamer (lees hongerklop) aanliep en 2 weken geleden niet bij volkomen vergelijkbare inspanning. Daarom ben ik nu waarschijnlijk ook weer zo snel afgevallen na de kerstpauze.. maar leuk is anders!
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Esperantisto
Als het je niet zo veel uitmaakt zou ik de hardloopband combineren met elliptical machine (cross trainer???) , de hometrainer en het roeiapparaat om verveling te voorkomen.
Zwemmen is niet zo'n goed idee.. niet alleen heb je geen terugkoppeling over snelheid, bovendien krijg je er gaaphonger van..
Bij een onderzoek waar mensen zelf hun voedselinname konden regelen bleek dat van 3 groepen waar men wilde afvallen, de fietsgroep het meest afviel, de hardloopgroep iets minder en de zwemgroep zelfs in gewicht aankwam.

Bovendien is het volkomen BS :toilet: dat je een laag tempo moet nemen.. nee interval is het je-van-het! Je kunt veel intensiever gaan dan met voluit gaan over de hele tijd genomen en verbrandt nog zeer veel calorieën extra in de rusttijd tijdens en na de oefening..
Wanneer wordt die kulmythe eens ten ruste gedragen...

Enige waarschuwing.. als je zoals ik op een ketodieet zit, is er maar een beperkte hoeveelheid anaeroob vermogen.. want weinig glycogeen. Ik had vanochtend een spinningles en kon goed meekomen, want 25 g KH te voren geconsumeerd maar toen ik dacht nog 24 min op de hometrainer te gaan zitten intervallen ben ik na 2 minuten afgehaakt.. ik was volkomen leeg.. en heb met een extra weidrankje zonder KH nog net de 15 km naar huis kunnen fietsen... (tjonge, de conditie kachelt wel achteruit met 2 weken pauze!)

Espi
Fietsgroep het meest, ok, moet je eens nadenken, een groep die het minst verbruikt gaat meer afvallen. Beetje logisch blijven aub.
Als je onderzoeken gaat aanhalen dan heb ik ook nog wel een lijstje, waar de proefpersonen hun eigen voeding niet mochten bepalen. (logisch dat er geen bal van klopt als iedereen in een onderzoek mag doen wat hij/zij wil)

Verder zwemmen werkt perfect als je een goed tempo aanhoud. (ben er zelf 10 kg mee afgevallen)
Interval voor vetverbranding? You must be joking right?
Hogere intensiteit betekend altijd meer verbruik van glucose, eiwit en minder vet doordat je anaerobisch energie verbruikt.
Als je dat als bull shit wil afdoen dan zou ik toch eens wat meer research gaan doen.
 
Geen BS hoor.. ook al ga je anaeroob, dan verbrand je nog ALTIJD veel vet alleen heb je dan veel extra KH nodig om aan de gang te blijven.
interval net onder je anaerobe drempel is perfect, je verbrandt dan het meeste vet (niet %-gewijs maar in absolute zin) en er is een enorm na-ijl effect.
Potverdrie lees eens de moderne onderzoeken.. dit is OUD nieuws!

Espi, in een kortaangebonden bui..

PS: ok, als je je voedselinname in de hand weet te houden, dan kun je als je tenminste een goede zwemmer bent veel vet verbranden.. maar de meeste goede zwemmers hebben een fikse speklaag. De beroepszwemsters in Japan en andere Aziatische landen, die parels opduiken zijn ondanks vele uren in het water en een topconditie moddervet.. om zich tegen de kou te beschermen.
Oja, ooit een magere dolfijn, walvis of zeehond gezien ROTFLMAO!
:banana: :bow: :flipoff: :eyebrow: :p
 
Originally posted by Esperantisto
Bovendien is het volkomen BS :toilet: dat je een laag tempo moet nemen.. nee interval is het je-van-het! Je kunt veel intensiever gaan dan met voluit gaan over de hele tijd genomen en verbrandt nog zeer veel calorieën extra in de rusttijd tijdens en na de oefening..
Wanneer wordt die kulmythe eens ten ruste gedragen...


lol, dit meen je toch niet he? Natuurlijk verbruik je op een hogere intensiteit meer kcal, maar daarbij verbrand je misschien ook wel wat vet, maar ook spiermassa en veel meer koolhydraten!
Dus lage intensiteit is de methode om vet kwijt te raken zonder (al te veel) spiermassa in te leveren. Interval trainingen (bij bv hardlopen) zijn geweldig om conditie op te bouwen, maar echt niet om vet te verbranden.


Originally posted by Esperantisto
Enige waarschuwing.. als je zoals ik op een ketodieet zit, is er maar een beperkte hoeveelheid anaeroob vermogen.. want weinig glycogeen. Ik had vanochtend een spinningles en kon goed meekomen, want 25 g KH te voren geconsumeerd maar toen ik dacht nog 24 min op de hometrainer te gaan zitten intervallen ben ik na 2 minuten afgehaakt.. ik was volkomen leeg.. en heb met een extra weidrankje zonder KH nog net de 15 km naar huis kunnen fietsen... (tjonge, de conditie kachelt wel achteruit met 2 weken pauze!)

Een ketodieet, dat is een pas een kulmythe. Je gaat toch niet op de gram precies je KH meten, sorry hoor. Maar ik zie een ketodieet meer als een evt afwisseling om eens een keer te proberen. Koolhydraten is gewoon je brandstof, zo zit het menselijk metabolisme nou eenmaal in mekaar.
Zo kan ik voortaan ook wel alleen alcohol gaan eten/drinken, mn lichaam past zich vast wel hieraan aan, en zo ben ik dan in alocoholose :o

Waarom in mijn ogen een keto dieet werkt bij sommigen? Omdat ze gewoon sneller vet verbranden omdat hun bloedsuikerspiegel constant heel erg laag is. En ook spiermassa verliezen... Zo raak je wel gewicht kwijt. Maar ik raak ook gewicht kwijt als ik mn hoofd dr af hak.
Ja en onderzoek dit en dat, nou ik geloof dr geen ass van.
Sporters(dus niet alleen bb'ers) die echt wat hebben bereikt doen echt niet allemaal keto. Ik denk zelf bijna geen 1, of misschien als afwisseling.
Een kh-arm dieet kan wel bij bv wedstrijdvoorbereiding, dit gaat echter meestal gepaard met gigantische hoeveelheden eiwit om niet al teveel spiermassa te verliezen. Een recreatieve bb'er kan in mijn ogen gewoon droog worden door minder koolhydraten te eten. (en laten we hier droog even bv 10% beschouwen, wat voor een normaal mens bv aardig droog is)

Ik wil wel duidelijk maken dat ik niemand op zn tenen wil trappen of beledigen, maar zo denk ik er over. En ik weet haast wel zeker dat ik gelijk heb, maar laten we dat in het midden laten. Ik vind dat iedereen zijn eigen ding moet doen en zijn eigen mening moet hebben. Dat staat voorop!
 
Originally posted by admin

Mensen (en andere zoogdieren) zijn warmbloedig, dat wil zeggen dat we ons niet aanpassen aan de omgevingstemperatuur zoals bijv. een reptiel maar onze lichaamstemperatuur constant houden. Oa door onze stofwisseling omhoog te gooien waardoor we het warmen krijgen.
Dus zwemmen is juist ideaal om vet te verbranden!
Hoe kouder de omgeving, hoe meer vet je verbrand, dus in de winter cutten is eigenlijk zo slecht nog niet.
Ja, maar vet zorgt tevens voor isolatie, waardoor je lichaam bij inspanningen bij lage temperaturen relatief minder vet en meer KH/E gaat verbranden...
Natuurlijk verbruik je wel energie, dus kan je mits aangepaste voeding ook flink afvallen met zwemmen.
 
Originally posted by matthieu


lol, dit meen je toch niet he? Natuurlijk verbruik je op een hogere intensiteit meer kcal, maar daarbij verbrand je misschien ook wel wat vet, maar ook spiermassa en veel meer koolhydraten!
Dus lage intensiteit is de methode om vet kwijt te raken zonder (al te veel) spiermassa in te leveren. Interval trainingen (bij bv hardlopen) zijn geweldig om conditie op te bouwen, maar echt niet om vet te verbranden.




Een ketodieet, dat is een pas een kulmythe. Je gaat toch niet op de gram precies je KH meten, sorry hoor. Maar ik zie een ketodieet meer als een evt afwisseling om eens een keer te proberen. Koolhydraten is gewoon je brandstof, zo zit het menselijk metabolisme nou eenmaal in mekaar.
Zo kan ik voortaan ook wel alleen alcohol gaan eten/drinken, mn lichaam past zich vast wel hieraan aan, en zo ben ik dan in alocoholose :o

Waarom in mijn ogen een keto dieet werkt bij sommigen? Omdat ze gewoon sneller vet verbranden omdat hun bloedsuikerspiegel constant heel erg laag is. En ook spiermassa verliezen... Zo raak je wel gewicht kwijt. Maar ik raak ook gewicht kwijt als ik mn hoofd dr af hak.
Ja en onderzoek dit en dat, nou ik geloof dr geen ass van.
Sporters(dus niet alleen bb'ers) die echt wat hebben bereikt doen echt niet allemaal keto. Ik denk zelf bijna geen 1, of misschien als afwisseling.
Een kh-arm dieet kan wel bij bv wedstrijdvoorbereiding, dit gaat echter meestal gepaard met gigantische hoeveelheden eiwit om niet al teveel spiermassa te verliezen. Een recreatieve bb'er kan in mijn ogen gewoon droog worden door minder koolhydraten te eten. (en laten we hier droog even bv 10% beschouwen, wat voor een normaal mens bv aardig droog is)

Ik wil wel duidelijk maken dat ik niemand op zn tenen wil trappen of beledigen, maar zo denk ik er over. En ik weet haast wel zeker dat ik gelijk heb, maar laten we dat in het midden laten. Ik vind dat iedereen zijn eigen ding moet doen en zijn eigen mening moet hebben. Dat staat voorop!


Zal zo ff een link posten waaruit blijkt dat sprinttraining beter voor de vetverbranding is.

En zelf ooit een keto geprobeerd? Dacht het niet anders had je wel wat anders gezegd..........
Je kan je lichaam wel degelijk dwingen om tot vetverbranding over te gaan.

Dus lager in je carbs gaan om droog te worden vind je wel logisch maar keto is onzin? hmmmmm btje tegenstrijdig vind je niet :D
En hoog in je eiwitten zitten tijdens keto is logisch aangezien je carbs tot een minimum beperkt en dus je cals enigzins vervangt door eiwitten, mede om spiermassa te behouden uiteraard.

EN jij weegt dus niet je hoeveelheden voeding? geen BB-er neem ik aan dus............
Hoe wou jij degelijk cutten zonder te weten wat je exact eet? zelfde geldt voor bulken btw.
 
Laatst bewerkt:
Ideale hartslagmarge van 70% maximale hartslag (=MHR) is achterhaald.
Intervaltraining is stukken effectiever voor vetverbranding aerobe training ver onder je lactaatdrempel. Spreek uit eigen ervaring en is aangetoond, zie bijv:

http://www.exrx.net/FatLoss/HIITvsET.html

In mijn ervaring blijkt wat intensievere training beter te zijn voor vetverbranding dan minder intensieve (zelfs gezien per hoeveelheid calorieen die je verbrand).
Voorbeeld van zoals ik intervaltraining doe:

7x (2 min. 60% MHR gevolg door 1 min. 90% MHR)

Ook voor conditie is intervaltraining zeker op de korte termijn beter. (Intervaltraining verbetert VO2max, duurtraining lactaatdrempel. VO2 max verbetert sneller.)

Met dank aan Marcus


Maar goed dit hoef ik jou niet te vertellen want jij hebt toch al gelijk :D
 
Bij een keto dieet schakel je inderdaad hoofdzakelijk over op vetverbranding. Alleen zegt dit erg weinig. Of je nu meer koolhydraten of vet verbrandt, het gaat uiteindelijk om wat je verbrandt t.o.v. wat je eet.

En interval training is inderdaad vaak effectiever, omdat het uiteindelijk er toch om gaat hoeveek kcal je hebt verbrandt. Door interval training verbrand je op dat moment meer koolhydraten, maar de periode erna meer vet.
 
Originally posted by patrick



Zal zo ff een link posten waaruit blijkt dat sprinttraining beter voor de vetverbranding is.

En zelf ooit een keto geprobeerd? Dacht het niet anders had je wel wat anders gezegd..........
Je kan je lichaam wel degelijk dwingen om tot vetverbranding over te gaan.

Dus lager in je carbs gaan om droog te worden vind je wel logisch maar keto is onzin? hmmmmm btje tegenstrijdig vind je niet :D
En hoog in je eiwitten zitten tijdens keto is logisch aangezien je carbs tot een minimum beperkt en dus je cals enigzins vervangt door eiwitten, mede om spiermassa te behouden uiteraard.

EN jij weegt dus niet je hoeveelheden voeding? geen BB-er neem ik aan dus............
Hoe wou jij degelijk cutten zonder te weten wat je exact eet? zelfde geldt voor bulken btw.

Ik weeg niet altijd mijn voeding, denk zon 2 dagen in de week, en maak verder een schatting.
Eh, nee maar ik vind heel dat ketose gedoe flauwekul, als je snapt wat ik bedoel.
Constant bijhouden of je wel in ketose bent?
Als ik het zo nalees staat het er inderdaad heel tegenstrijdig. Ik ben gewoon van mening dat je het zoiezo niet altijd kan doen. En dat je langzaam je kh moet verlagen tot een minimum. En zodoende je lichaam steeds maar meer en meer dwingen om vet te verbranden. Maar Patrick, als ik al die keto-dieten zie met gebakken eieren en vette spek enzo dan lijkt me dat niet echt een voorbeeld van een zware cuttingfase voor een wedstrijd of wel?
Ik vind een laag kh-dieet geen keto-dieet zoals ik t wel s op de forums zie of op internet etc.

Ik heb zelf nooit een echt keto dieet geprobeerd, wel laag in kh gezeten wel s, maar niet op 25 gram ofzo, dan val ik echt om...
 
Originally posted by burn
Bij een keto dieet schakel je inderdaad hoofdzakelijk over op vetverbranding. Alleen zegt dit erg weinig. Of je nu meer koolhydraten of vet verbrandt, het gaat uiteindelijk om wat je verbrandt t.o.v. wat je eet.

En interval training is inderdaad vaak effectiever, omdat het uiteindelijk er toch om gaat hoeveek kcal je hebt verbrandt. Door interval training verbrand je op dat moment meer koolhydraten, maar de periode erna meer vet.


als je toch wat verbrandt kan het maar beter vet zijn toch?

En als je echt 100% keto doet kan je zowat onmogelijk carbs verbranden. Zelfs tijdens de carb-up blijft je lichaam in de vetverbranding.


Maar goed ik weet voor mezelf wat werkt, en ga het zo de volgende keer weer doen, was niet 100% keto maar wel een variant.
 
Originally posted by patrick
Ideale hartslagmarge van 70% maximale hartslag (=MHR) is achterhaald.
Intervaltraining is stukken effectiever voor vetverbranding aerobe training ver onder je lactaatdrempel. Spreek uit eigen ervaring en is aangetoond, zie bijv:

http://www.exrx.net/FatLoss/HIITvsET.html

..............
7x (2 min. 60% MHR gevolg door 1 min. 90% MHR)

........


Maar goed dit hoef ik jou niet te vertellen want jij hebt toch al gelijk :D

Interessant,
Maar, dit is een heel andere intervaltraning dan dat ik zou doen om conditie te verbeteren.
Bij intervaltraning zie ik gewoon meer iets van
3min 70%3min 90% 3min 70, 5min 90 etc Zal wel nie geheel kloppen, maar zoiets iig. Iig op een stuk hogere intensiteit dus.

Ik ga dan uit van langere perioden op hoger % mhr. Dit ziet er in mijn ogen wel anders uit. Ik zal dat ook zeker wel s proberen voor ik daar een oordeel over vel hoor. Wat dat betreft zie ik wel de logica ervan in waarom dat zou werken.!
Maar dat zie ik gewoon niet van een eeuwig keto-dieet zoals ik ze overal op internet zie.

edit: ff die kromme zin aangepast
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by matthieu


Ik weeg niet altijd mijn voeding, denk zon 2 dagen in de week, en maak verder een schatting.
Eh, nee maar ik vind heel dat ketose gedoe flauwekul, als je snapt wat ik bedoel.
Constant bijhouden of je wel in ketose bent?
Als ik het zo nalees staat het er inderdaad heel tegenstrijdig. Ik ben gewoon van mening dat je het zoiezo niet altijd kan doen. En dat je langzaam je kh moet verlagen tot een minimum. En zodoende je lichaam steeds maar meer en meer dwingen om vet te verbranden. Maar Patrick, als ik al die keto-dieten zie met gebakken eieren en vette spek enzo dan lijkt me dat niet echt een voorbeeld van een zware cuttingfase voor een wedstrijd of wel?
Ik vind een laag kh-dieet geen keto-dieet zoals ik t wel s op de forums zie of op internet etc.

Ik heb zelf nooit een echt keto dieet geprobeerd, wel laag in kh gezeten wel s, maar niet op 25 gram ofzo, dan val ik echt om...


Zodra je in ketose zit doe je in feite aan een keto-dieet, ongeacht of dit op 10% carbs is of met een klein btje carbs, dit verschilt per persoon. De een moet dagenlang geen carbs eten, de ander zit na een paar uur al in ketose.

Verder werkt het keto-dieet wel goed, wil je wedstrijdvoorbereiding doen dan kan dat best met een keto-dieet, maar de laatste procenten moet je ook de vetten eruit gooien. Dan krijg je een soort van dieet die ik gevolgd heb om tot 4.5% te komen.
Ikzelf voel me niet lekker bij grote hoeveelheden vet vandaar dat ik niet 100% keto doe. Kweet wel dat het werkt.

EN dat suffe gevoel is gewoon de overschakeling naar ketose toe. Kheb ook nooit gezegd dat cutten makkelijk is natuurlijk.


En ik blijf volhouden dat je goed moet weten wat je eet en hoeveel je eet, anders kan je nooit goed bulken en vooral cutten.


Uiteraard zijn er voor het cutten meerdere mogelijkheden, maar wil niet zeggen dat ket waardeloos is.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by matthieu


Interessant,
Maar, dit is een heel andere intervaltraning die ik zou doen omconditie te verbeteren.

we hadden het toch over vetverbranding?
 
uh, die laatste zin die je nu quote klopt niet. ik bedoelde:

Maar, dit is een heel andere intervaltraning dan dat ik zou doen om conditie te verbeteren.
Snap je ???


Nee in een dergelijke situatie lijkt me het per definitie niet
waardeloos. Ik heb jou cuttingschema toen gezien. Maar dat zag er in mijn ogen heeeeel anders uit dan de typische keto-dieeten die ik overal zie.
Zeker de grote hoeveelheid vet is ook iets waar ik echt mijn vraagtekens bij heb.
 
Originally posted by patrick



als je toch wat verbrandt kan het maar beter vet zijn toch?

En als je echt 100% keto doet kan je zowat onmogelijk carbs verbranden. Zelfs tijdens de carb-up blijft je lichaam in de vetverbranding.


Maar goed ik weet voor mezelf wat werkt, en ga het zo de volgende keer weer doen, was niet 100% keto maar wel een variant.

Ik zeg ook niet dat keto dieet niet effectief is. Het is alleen geen wonder dieet. Eet je teveel kcal dan zul je nog niet afvallen. En ketonen werken inderdaad beschermend voor je spiermassa. Echter wanneer je lager in je bf% zit dan geldt dit niet meer(dacht onder de 14% al ergens).
Verder kun je nooit 100% vet verbranden. Er zal altijd een % van je eiwitten en spieren worden afgebroken naar glucose. Je kunt alleen de verhoudingen koolhydraten/ vet verbranding veranderen. Hoe meer koolhydraten je eet, hoe meer koolhydraten je verbrandt, maar daarbij kun je ook vet verbranden.
Maar ik vind een dieet laag in de koolhydraten ook beter en effectiever om vet kwijt te raken.
 
Er word gezegd callorieën verbranden is het belangrijkste, ik vind van niet, vet verbranden daar gaat het om. Wat ben je met 500 kcal uit koolhydraten en eiwit als je maar een klein percentage vet hebt verbrand?
Verder interval wordt vooral toegepast voor conditie, tuurlijk verbruik je er meer callorieën mee, misschien ook meer vet, maar je hebt zeker een groter verlies van spieren.
Nu op een laag tempo, zoals de meeste BB nog altijd doen, kan je minder snel vet verliezen omdat het energieverbuik lager ligt maar heb je minder kans dat er ook spierweefsel verloren gaat.
Feit blijft dat bij vetverbranding meer zuurstof nodig is dan bij koolhydraten verbranding, zodus wanneer je intensief traint zal er minder zuurstof voor handen zijn en dus in verhouding minder kans op het recruteren van vet als energie.
 
Back
Naar boven