Fitness Seller

Welke supplementen neem ik wanneer?

Bezoekers in dit topic

JeffH

Cool Novice
Lid geworden
31 aug 2014
Berichten
32
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
81kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Ik ben sinds 2 maanden echt fanatiek bezig met het kleien van mijzelf. En ik moet zeggen, really into it!
Nu ben ik opzoek naar, in jullie ogen, de best werkende supplementen (creatine, amino's, BCAA's, Whey enz.)
EN, welke supplementen ik voor het trainen, tijdens en erna het beste kan nemen.

Fire away, graag hoor ik van jullie wat het beste voor me is! :)


Greetsz,
JeffH
 
Supplementen zijn toevoegingen , je hebt dus eigenlijk niks NODIG in principe . Als je iets van suplementen wilt gebruiken kan je protene-shakes nemen en creatine dat zijn de enige waar het nut van is toegegevn door de medische wereld ;-)
 
De supplementen die ik vast in mijn stack heb zijn:
- Whey (na training)
- Creatine (na opstaan)
- Multivitamines (na opstaan)
- Vitamine d3 (na opstaan)
- Omega 3 (na opstaan)
- ZMA (voor slapen)
 
Aha! En iets van een pre-workout? heeft dat zin??
 
Hallo,

Ik ben sinds 2 maanden echt fanatiek bezig met het kleien van mijzelf. En ik moet zeggen, really into it!
Nu ben ik opzoek naar, in jullie ogen, de best werkende supplementen (creatine, amino's, BCAA's, Whey enz.)
EN, welke supplementen ik voor het trainen, tijdens en erna het beste kan nemen.

Fire away, graag hoor ik van jullie wat het beste voor me is! :)


Greetsz,
JeffH

Wat ik heb liggen buiten de vitamines om:

Creapure Creatine: elke dag een schepje
Muscle protect: drink ik tijdens het trainen
Whey isolaat perfection: s morgens en na het trainen
Unstoppable/C4: voor het trainen

(verder nog wel meer hoor haha :p)
 
Aha! En iets van een pre-workout? heeft dat zin??

Heb wel een potje staan maar pak er maar heel af en toe een, 1x in de 2 weken ofzo.
 
Oké dan! Bedankt voor de reacties tot dusver!
 
Ok dan! Bedankt voor de reacties tot dusver!

het is niet perse nodig, als je nog gaten in je voedingschema hebt kun je het hiermee aanvullen.

zelf gebruik ik alleen whey en creatine, whey gebruik als makkelijke eiwitten, en om smaak aan me havermout te geven :) (havermout met whey shake erdoorheen, nog wat kaneel en nachtje in de koelkast). en creatine net voor het trainen.
 
Aha! En iets van een pre-workout? heeft dat zin??

Sommige mensen presteren beter met een Pre-w, maar als je genoeg slaapt en uitgerust naar de sportschool gaat is dit eigenlijk geldverspilling.

-Creatine vind ik een must have als je supplementen gebruikt.
-Whey kun je als je wilt na de training nemen voor de eiwitten, over t algemeen is echte voer beter.
-ZMA slaap ik persoonlijk dieper door, voor mij is het dus een topproduct. Probeer het uit zou ik zeggen, zit ook magnesium in voor herstel.
-Omega 3 is gezond en niet zo duur.
Vitamine D kun je gewoon van de kruidvat kopen (hier krijgt de gemiddelde NL'er niet genoeg van binnen,nja je lichaam maakt het normaal aan maar is dus niet genoeg).
-Multivitamines hebben een hoge dosering dus breek ik door de helft, krijg nu wat minder vitamines etc binnen dan normaal.. daarom gebruik ik ze.

En dit is volgens mij ook wel een beetje de basis. Veel dingen zijn geld verspilling. Als een verhaal te goed is om waar te zijn, is het ook niet waar.
Als je Whey koopt zorg wel dat je goede Whey koopt. B&F is wel een goede (als je tegen lactose kunt).
 
Super, bedankt voor je bericht!!
 
Creatine is voor iedereen een goede toevoeging.
Whey alleen als je niet genoeg eiwitten in je voedingsschema hebt.
Af en toe een pre-wo kan wel fijn zijn maar is niet nodig, kopje koffie does the trick
 
Oke! Ik drink geen koffie. Dus is een pre-wo geen weggegooid geld! Haha

---------- Toegevoegd om 14:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:50 ----------

Ehmm.. nog een klein vraagje.. AminoX van BSN, een goede koop?
 
Oke! Ik drink geen koffie. Dus is een pre-wo geen weggegooid geld! Haha

---------- Toegevoegd om 14:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:50 ----------

Ehmm.. nog een klein vraagje.. AminoX van BSN, een goede koop?

Zou dan voor MuscleProtect gaan, nu ook in de weekaanbieding bij B&F. Tropical is erg lekker :D
 
Als je whey pakt, zijn amino's overbodig. Zeker in een bulk.
 
Allright!!!!
 
Supps lijken heel interessant wanneer je net begint met trainen en alles nieuw is, na een tijdje je erin te verdiepen kom je tot de conclusie dat ze minder dan 3 van je gains zullen opmaken. (mijn mening!)

Verdiep je vooral in je voeding & training, hier komt de bulk(hehe) van je gains vandaan!

Verder gebruik ik zelf:
whey van myprotein.com
Creapure creatine, van body&fit
Afentoe een PWO!
 
Oke, de 3 supps die je noemde zijn ook precies de supps die ik in huis heb gehaald. Ik ben dus voorlopig klaar [emoji106] [emoji123]
 
En nu knallen!
 
Vraagje over de creatine, hoe kan ik dit het beste gebruiken? Ik lees dat het na verloop van tijd minder goed word opgenomen en dergelijken. Iemand ervaring?
 
Gewoon iedere dag 5 gram pakken, tijd wanneer je het pakt maakt niet uit.
Die "loading" praatjes zijn een marketing idee om je iets sneller door je pot te laten gaan.
 
Back
Naar boven