Fitness Seller

Welke wedstrijd ik potentieel kan doen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
21 feb 2016
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
95kg
Vetpercentage
13%
Geachte mede lifters,

Ik wil graag eind 2016 mee gaan doen met een wedstrijd. Zelf zat ik te denken aan een physique wedstrijd, omdat ik denk dat ik daar mogelijk het meest competatief ga zijn en het gedeeltelijk het meest tot me spreekt. Ik heb echter echt mijn twijfels met welke show ik nou mee wil/moet doen. De shows die voornamelijk mijn oog hebben gevat zijn: De Sap cup, de Atlas cup of de Ener cup. Wat ik ervan begrijp zijn het wel de grotere shows en ik wil wel de juiste show kiezen natuurlijk. (ik ben me er volledig bewust van dat ik met een C wedstrijd mee ga moeten doen). Alleen ik wil echter niet met een te makkelijke show meedoen en ook niet met een te moeilijke natuurlijke.

Momenteel zit ik nog volledig in bulkmode met zo een +/- 95kg en rond de +/- 13% bf denk ik, één grote gok hoor dus dit kan mogelijk hoger of lager zijn. Verder ben ik 21 jaar en 1,88m ongeveer. Ik zou een classical bodybuilding wedstrijd ook niet geheel erg vinden maar ik vind vooral me upperbody hier te klein voor in vergelijking met mijn lengte. Mijn benen zijn relatief goed en voor classical bodybuilding is het denk ik wel in orde. Ik zal hier ook een foto plaatsen van mijn physique (upper body) van afgelopen zomer. Op de foto was ik zo ongeveer 86kg of iets dergelijks. Ik hoop uiteindelijk tijdens show tijd zo rond de 85kg op stage te kunnen gaan staan met mijn lengte, ik heb deze bulk al een leuke hoeveelheid spiermassa weer opgebouwd en hoop dit dus ook tot de zomer te gaan kunnen volhouden.

Ik hoop dat de wat ervaardere bodybuilders mij wat advies kunnen geven over dit alles! Ik hoor graag van jullie!
 
Denk dat dit wel lager is dan 13% hoor.
 
Zou voor classic gaan.

Physique c/D klasse ben je al te groot denk ik.
 
Denk dat dit wel lager is dan 13% hoor.
De foto is een foto van mij tijdens afgelopen zomer, daarbij was ik 86-87 kg. Nu ben ik ongeveer 95 kg 13% omdat ik weer in de bulk zit, misschien wel lager hoor. Maar ik zat denk ik rond de 9% bf, een schatting dus dit klopt waarschijnlijk niet.
 
Zou voor classic gaan.

Physique c/D klasse ben je al te groot denk ik.
Serieus? Ik zie mezelf namelijk totaal niet als een groot individu. Bij foto's lijk je sws wel een stuk groter etc natuurlijk. Maar 85kg stage-ish ready met 1.88m is dat genoeg voor classic bodybuilding? Overigens heb ik ook sculiosis en hierdoor veel asymmetrische lichaamsdelen waardoor ik enigsinds wat bang ben voor de bodybuilding categorie.
 
Serieus? Ik zie mezelf namelijk totaal niet als een groot individu. Bij foto's lijk je sws wel een stuk groter etc natuurlijk. Maar 85kg stage-ish ready met 1.88m is dat genoeg voor classic bodybuilding? Overigens heb ik ook sculiosis en hierdoor veel asymmetrische lichaamsdelen waardoor ik enigsinds wat bang ben voor de bodybuilding categorie.
Classic gaat niet om massa en zou je wel tussen kunnen passen met die stats
 
Classic gaat niet om massa en zou je wel tussen kunnen passen met die stats
Nu begin ik toch wel echt mijn twijfels te krijgen om misschien een classical physique wedstrijd te doen. Mijn asymmetrie gaat hier niet onwijs onder leiden?
 
Nu begin ik toch wel echt mijn twijfels te krijgen om misschien een classical physique wedstrijd te doen. Mijn asymmetrie gaat hier niet onwijs onder leiden?
Geen idee hoe erg dit is want is niet uit je foto's te leiden
 
Geen idee hoe erg dit is want is niet uit je foto's te leiden
Bizar erg is het misschien niet maar wel merkbaar, je kan zien bij de back-double bicep zien dat mijn linker lat iets lager zit dan de rechter. Dit is in mijn gehele physique wel terug te zien. Ik weet alleen niet zeker of dit heel erg mee telt met de beoordeling met classic physique.
Ik ken echter ook een former hoog competatief mens physique atleet en hij heeft me verteld dat mijn physique relatief goed zou zijn voor mens physique. Ik weeg iedereen zijn mening natuurlijk even hard mee en wil wel van meer dan één persoon zijn mening horen voor ik mezelf in zoiets stort.
 
Ligt aan je manier van poseren want je houd je armen ook scheef dus is zo niet goed te zien. Maar classic word ook wel op symmetrie beoordeeld maar MAP ook want je lichaam word beoordeeld
 
Ligt aan je manier van poseren want je houd je armen ook scheef dus is zo niet goed te zien. Maar classic word ook wel op symmetrie beoordeeld maar MAP ook want je lichaam word beoordeeld
Ja precies alleen met MAP word er niet heel bewust de spieren getoond met de poses dus ik had altijd gedacht dat dit minder te zien valt e.d.
 
Back
Naar boven