XXL Nutrition

Zit vast nu gaan bulken?

Bezoekers in dit topic

ton420

Novice
Lid geworden
8 okt 2016
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
2m
Massa
108kg
Vetpercentage
18%
Goeiedag allemaal, Ik train nu 5 maanden ong, vetpercentage van 20% naar 14% gewerkt nu merk ik dat ik op dezelfde gewichten blijf hangen dus zal ik gaan moeten "bulken" denk ik? Dit is wat ik nu eet om af te vallen daarbij train ik 5 x per week Deze foto's verschillem ong 4 maanden tijd de laatste is van vorige week (vroeger 155 kilo max gewogen vandaar streën en overtollig vel)
IMG_0397.PNG


8:00
Melk 300ml
Brinta 35g
whey 1 scoop
Banaan 1

11:30 (na de training) Melk 250ml Whey 1 scoop Creatine 5g

12:30
Boterham 2
Kipfilet 3 plakken

15:30
Boterham 2
Pindakaas

17:00 Rijst 100g (gekookt)
Kipfilet 125g
Groenten 200g (bloemkool/bonen/spruiten/wok)

19:30
Wafels 2 (van Brinta/Whey/ei/melk/bloem)
Voor bedtijd
Kwark 500g
Jam 30g

Kcal: 2538 Koohyl: 305 Eiwitten: 201,6 vet: 35

Als ik nog honger had op een moment dan at ik nog een boterham met pindakaas nou weet ik dat ik in mijn rust 2750 kcal nodig heb maar dan train ik nog dus dan zou ik ong 3000 kcal nodig hebben in mijn rust (dit is wat ik nu denk als het fout is hoor ik graag daarom post ik dit) en als ik nou dan zou gaan bulken 500 kcal erbij dus zou ik nou een plan maken voor 3500 kcal? Hou kan ik dat behalen 2x per dag rijst met kip eten b.v. 12:30 kip/rijst/spinazie 15:30 4 boterhammen kipfilet pindakaas en 17:00 weer kip/rijst/bonen en dan nog iets toevoegen. 20 jaar 200cm 105kg
 
Laatst bewerkt:
Zet alles eens ff netjes onder elkaar, dan hebben wij ook wat overzicht.

Knap dat je zo veel gewicht hebt verloren, dat sowieso!
 
Hele nette prestatie! Je kunt nog wel lager, maar dan moet je lager in kCal.

Waarom eet je zo weinig vet eigenlijk?
 
Heel knap inderdaad!
Wat aan aangegeven is: je zit wel erg laag in vetten. Zou dit toch zeker naar 1gr/kg lichaamsgewicht opschroeven. Ze zijn heel belangrijk voor je hormoonhuishouding (testosteron wordt gevormd uit cholesterol wat weer wordt gevormd door vet). Verder is het misschien een idee om 3x per week 30min rustige cardio (60-70% van je maximale hartslag) toe te voegen. Kost je weinig moeite en is toch al gauw 250kcal per sessie.
 
Goede prestatie. Alleen ik zou nog wel even door cutten.

Wat hierboven ook al is aangegeven: vetten kunnen hoger.

Succes verder.
 
Goed bezig, maar zoals al gezegd: Ik zou nog niet bulken, dan eindig je weer te hoog in vet%.
Naar mijn mening is links namelijk geen 20%, maar wel wat meer, en rechts is geen 14% maar gerust 18%.

Ik zou je inname verder omlaag gooien, misschien wel tot 2000kcal. Denk daarbij aan 1,8 gram eiwitten per kg, 1 gram vet, de rest koolhydraten.
Verder zou ik overwegen die jam in de avond kwark weg te laten, die voegt echt niks toe. En ik vraag me af of je wel 100% eerlijk bent in het tellen. Nergens een scheutje melk in koffie? Nergens margarine op de boterham? Sausje in het avondeten, etc. etc.

Bij het bijhouden is het belangrijk dat je echt ALLES telt. Veel mensen laten de kleine dingetjes weg, en dat telt al snel op naar 200kcal per dag die je mist in je telling.
 
1,8gr/kg eiwit is voor een cut best laag. Zou toch zeker de 2,5gr/kg opzoeken to be safe.
 
Week op onderhoud ---> verder cutten naar 8% ----> bulken.
 
Back
Naar boven