1. Welkom!

Bodybuilding.nl is een Nederlands-Vlaams forum voor iedereen die interesse heeft in krachtsport, bodybuilding of fitness, of gewoon wat aan zijn of haar gezondheid wilt doen. Je zal je eerst moeten aanmelden als je berichten wilt plaatsen. Klik op de rode button hieronder om verder te gaan. Als je berichten wilt bekijken kies dan een subforum uit de lijst hieronder.

Aanmelden is GRATIS! Er zijn honderden extra opties beschikbaar voor aangemelde leden, en het duurt slechts 30 seconden of minder!

"Ik kijk hier ook nog niet zo lang rond, en ben nog niet zo gek lang met de sport bezig. Ik heb ervaren dat je hier echt goed geholpen wordt." Mich Lees het bericht

Snel, eenvoudig en gratis

Zo snel mogelijk conditie opbouwen

Discussie in 'Vetverlies en Conditietraining' gestart door Mighty, 27 jun 2008.

Er is momenteel 1 gebruiker aanwezig in dit topic (0 leden en 1 gast).
  1. Mighty

Mighty Monstrous Giant

Leuk Bevonden:
    5
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m95
    Massa:
    99kg
    Vetpercentage:
    10%
    De mijne is belabberd, dus hoe bouw ik hem zo snel mogelijk op?:D

2. joep7

joep7 Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    24
    Geslacht:
    Man
    Zoek een huis uit met een grote tuin en een behoorlijk linke waakhond (dobermann ofzo). Klim over het tuinhekje, geef het beest een flinke trap en zet het op een lopen. Pas na een 20 minuten de tuin verlaten. Doe dit 5 keer op een dag, eventueel op verschillende locaties.

Oh ja, als je dit niet hard genoeg doet hollen kun je natuurlijk nog altijd naar de dierentuin gaan en daar hetzelfde kunstje doen.

3. porterhouse

porterhouse Massive Warrior

Leuk Bevonden:
    724
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m74
    Massa:
    101kg
    Vetpercentage:
    10%
  4. Mighty

Mighty Monstrous Giant

Leuk Bevonden:
    5
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m95
    Massa:
    99kg
    Vetpercentage:
    10%
  5. deurklink

deurklink Ripped Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Jup, alleen niet te hard van stapel lopen, en als je conditie beter begint te worden dit afwisselen met Hiit :thumbs:

6. RougeMonkey

RougeMonkey King of the hill Elite Member

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Conditie is een ruim begrip. Wat wil je verbeteren?

7. Mighty

Mighty Monstrous Giant

Leuk Bevonden:
    5
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m95
    Massa:
    99kg
    Vetpercentage:
    10%
    Ik wil met gemak cardio kunnen doen, zonder dat mijn hartslag binnen no time op 160-170 zit en ik zweet als een mongool (al zal dat niet zo snel minder worden). Ik wil me fitter voelen en sneller herstellen van een inspanning.
    Zoiets?

8. RougeMonkey

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Wat voor cardio? Ik zou zeggen begin aan een soort cardio op een middelmatige intensiteit. Tot je niet meer kan en bouw het op vanaf daar. Iedere keer wat langer.

En speel met de parameters: snelheid, weerstand, tijd.

9. Mighty

Mighty Monstrous Giant

Leuk Bevonden:
    5
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m95
    Massa:
    99kg
    Vetpercentage:
    10%
    Oke. Alleen is mijn vraag of dat dan de snelste manier is om een goede basis-conditie te krijgen?

10. RougeMonkey

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Dat is eenzelfde vraag als breezers die hier op dbb komen: Ik wil borst, biceps en buikspieren binnen 3 weken, hoe doe ik dat?

ER zijn verschillende manieren van trainen afhankelijk van verschillende doelen. Als je 'gewoon' een goede 'conditie' wilt zit je met 2x per week 30tot60 minuten hardlopen en daarnaast krachttraining al goed.

Als je voor een marathon wilt trainen zijn er genoeg schema's te vinden op internet.

11. Phenochef

Phenochef Huge Freak

Leuk Bevonden:
    201
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Massa:
    107kg
    Vetpercentage:
    20%
    Vandaag ook voor 't eerst cardio gedaan in een heel heel lange tijd . Potverdomme zeg , ik zweette me kapot en binnen no time had ik 170 hartslag . Zelfs even de 180 aangetikt :eek:
    M.a.w. fijn dat je dit topic hebt geopend .

12. Mighty

Mighty Monstrous Giant

Leuk Bevonden:
    5
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m95
    Massa:
    99kg
    Vetpercentage:
    10%
    Dat is eenzelfde antwoord als iemand, die niet zo snel doorheeft wat er gevraagd wordt, het ook niet helemaal goed weet en dan maar een zwaktebod als een vergelijking met een breezer maakt.
    Evengoed bedankt voor je poging om me te helpen. jammer, dat het niet gelukt is.

Ik heb iig al de nodige hulp gekregen van porterhouse en deurklink. Bedankt daarvoor.

13. Mighty

Mighty Monstrous Giant

Leuk Bevonden:
    5
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m95
    Massa:
    99kg
    Vetpercentage:
    10%
    You're welcome. Op zich heb ik hier al veel goeds gelezen over HIIT. Dat is alleen iets voor de meer gevorderden. Ik weet nu iig, dat je dat al op een lager niveau kan gaan toepassen om zo redelijk snel je conditie op te bouwen.

14. RougeMonkey

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Ik probeer je aan te sporen om na te denken over wat je zelf precies bedoelt met conditie. Het is namelijk een zeer algemeen begrip.

15. Mighty

Mighty Monstrous Giant

Leuk Bevonden:
    5
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m95
    Massa:
    99kg
    Vetpercentage:
    10%
    Ik wil ook gewoon zo snel mogelijk mijn basisconditie verbeteren. Ik wil geen marathons lopen, want dan zou ik daar wel gericht voor gaan trainen.
    Mijn vraagh is om zo snel mogelijk mijn basisconditie op een gemiddeld niveau te krijgen, zodat ik van daaruit mijn conditie kan verbeteren, dmv HIIT bijvoorbeeld.

En met conditie bedoel ik dus wat iedereen bedoelt met conditie; als je na 5 minuten cardio al kapot bent, heb je een slechte conditie, als je na een uur cardio vermoeid bent, maar evengoed nog redelijk fit, heb je een goede conditie.

Het gaat mij er dus niet om of mijn rechterventrikel iets meer getraind moet worden, zodat mijn cardiovasculaire doorstroming geoptimaliseerd wordt en ik in een subcardiale routine mijn bladiebladiebla. :D

Laatst bewerkt: 27 jun 2008
  16. RougeMonkey

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Maar wat was aanvankelijk de reden dat je cardio wilde gaan doen?

Hou in gedachten: wat je traint verbeter je ( beetje Johan Cruijf uitspraak, maar hij is waar).

17. Mighty

Mighty Monstrous Giant

Leuk Bevonden:
    5
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m95
    Massa:
    99kg
    Vetpercentage:
    10%
    Om mijn basisconditie te verbeteren.;)

En ik heb een hekel aan Johan Cruijff-uitspraken.

18. Kristoff

Kristoff Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    +1

daarstraks had ik geen zin in trainen met gewichten dus ik dacht beetje 'cardio'. welgeteld een halve minuut touwtje gesprongen en daarna een paar minuutjes shutle runs in de tuin. tien minuten nadat ik stopte lag ik nog te hijgen als een hond. :o
    nu de vakantie begint ga ik er echt eens aan werken.

19. RougeMonkey

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Ok nou veel succes met je 'basisconditie':p.

20. TheRipper

TheRipper Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    7
    Geslacht:
    Man
    Basisconditie is een erg abstract begrip. Wat wil je juist? Wil je beter kunnen lopen? Of sneller en langer kunnen fietsen? Bergen beklimmen? 20-rep squats?

Het is net zoals met krachttraining: bedenk een doel en train er specifiek voor. 'Basisconditie' is geen doel, want dat is subjectief. Ik ben het eens met rougemonkey: als je gewoon "fitter wil worden", ben je qua conditietraining net zo stom bezig als superdudes die 34 curl-oefeningen doen om "een beetje gespierder te worden, maar niet teveel".

Voor nuttige trainingen, kijk eens naar crossfit, ze posten elke dag een workout, soms conditiegericht, soms krachtgericht, soms beide. Probeer er zo eens een paar:
    http://www.crossfit.com/

Die van gisteren:

3 rounds for time of:
    Run 800 meters
    1.5 pood Kettlebell swing, 21 reps
    95 pound Thruster, 21 reps
    21 Pull-ups

Dan ben je wel even uitgeteld.

Deel Deze Pagina