AndroidHealthClinic

Trainingsmateriaalreviews

Post hier persoonlijke reviews van je aangekochte trainingsmateriaal.

Bezoekers in dit forum

Omdat ze me liever 30 kg zwaarder ziet heb ik van mn vriendin dit vest gekregen. Weet je goeie oefeningen hiermee? Wil je ze met me delen? Wat moet ik er absoluut niet mee doen? Als ik m beter ken zal ik deze review uitbreiden.
Update 15mei2020 -> Zie hier ----------------------------------------------------------- Ik heb deze lat tower ondertussen anderhalve maand. - assemblage: Simpel plannetje. Sommige dingen/bouten moesten er eerst in voor je andere dingen/ bouten erin kon steken. Dit kan je niet afleiden van het plannetje en ik heb ergens dus ook terug een stukje moeten afbreken. Niet zo erg natuurlijk, maar het kan dus beter. Ben goed anderhalf uur hiermee bezig geweest. - Buildquality: De onderdelen apart zijn allemaal stevig en massief uitgevoerd. Afwerking is ook top natuurlijk. Het geheel staat zeer stevig. Tijdens latpulldowns en low rows beweegt het geheel amper mee. Als ik halfweg de toren heen en weer duw (links naar rechts) schommelt het...
Ik zoek een alles in 1 apparaat waarmee je alle spiergroepen kan trainen. Budget is 750 tot 1000 euro. Iemand tips ?
Hallo allemaal, Vroeger heb ik als student veel aan krachttraining gedaan in de sportschool. Toen ik begon te werken is dat helaas allemaal verwaterd. Nu wil ik het weer oppakken, maar wel door een kleine homegym te maken. Ik wilde in ieder geval beginnen met een halterbank/squatrek. Nu heb ik onlangs de multifunctionele bank van virtufit gekocht, misschien was ik heel naïef, maar dat ding werkt echt voor geen meter. De meerdere functionaliteiten erop zijn echt waardeloos, met mijn lengte (1.97) zijn de oefeningen niet fatsoenlijk uit te voeren. Daarnaast zitten de haltersteunen voor mij veel te dicht op elkaar.. Dus.. ik ga hem retourneren. Nu wil ik wel zorgvuldig zijn met mijn volgende aankoop. Ik zie zo ontzettend veel...
Toen ik tien jaar geleden met een homegym begon heb ik olympische dumbbell halterstangen aangeschaft waarmee je zelf dumbbells kan maken maar dat is verre van ideaal. Zo kun je deze niet op je benen zetten voor een setje en zijn ze eigenlijk veel te lang waardoor je niet goed de volledige beweging kunt maken. Een volledige set dumbbells van 5-50kg gaat niet passen in mijn kleine homegym. Hier op het Bodybuilding forum zag ik verschillende reviews over verstelbare dumbbells (zie bijvoorbeeld https://forum.bodybuilding.nl/topics/ironmaster-quick-lock-dumbbells-review-120lb-add-on-kit.334328/). Je vindt eigenlijk steeds dezelfde namen terugkomen van verstelbare dumbbells: Ironmaster, Powerblock en Bowflex. Na veel reviews te hebben...
Beste, Ik overweeg momenteel om een sporthorloge aan te schaffen. Hierbij twijfel ik tussen de Garmin Vivoactive 4 en de Garmin Venu. Ik weet inmiddels dat de accuduur van de Venu wat korter is wegens het Amoled scherm. Men geeft ook aan dat dit scherm buitenshuis iets moeilijker afleesbaar is. Waar ik vooral in geïnteresseerd ben is de functionaliteit en de mogelijkheden bij beide horloges tijdens krachttraining. Herkennen deze bv de oefening waar je mee bezig bent, en wat registreren deze nog meer? En hoe werkt bv de functie wateropname en kan hier ook voeding in vastgelegd worden? En hoe zit het met registratie van calorieverbruik icm hartslag?
Dag heren en dames, Voor mijn revalidatieproces van een hersenschudding moet ik 2x per week sporten en daarbij nauwkeurig mijn hartslag kunnen meten. Ik mag namelijk niet hoger gaan dan mijn 90% max dus 175 BPM. Nu dacht ik vrij goed te zitten met de Galaxy Fit2 van Samsung, maar ga net trainen.. voel gewoon mijn hart zo snel gaan als een hardcore nummer (ong 170 bpm) en zegt dat pokkeding dat ik gewoon rustig op 130 zit. Meerdere keren op en af doen en er klopt gewoon geen reet van. Weten jullie aanraders voor een vrij nauwkeurige hartslag?
Ik ben bezig met het inrichten van mijn homegym. Onverwacht is de vrouw er volledig achter gaan staan, en ondanks dat er nog niets aan besteld materiaal binnen is (begrijpelijk met dat Corona gedoe), is de opdracht: Maak een ruimte met een WOW factor, dat er fatsoenlijk uitziet. Situatie schets: De ruimte is 8m bij 4m. 3 'wanden' zijn glas/schuifpui, en een kant is een muur. Materiaal: - ATX powerrack in te staan met Lat pulley - Dumbbell standaard (wordt zelf in elkaar gelast, 40cm breed, 30cm diep, 40cm hoog) voor de schijven (gietijzer) en 2x halters (Domyos spul van decatlon) - Olympische bar 220 m. (zal voornamelijk in rack bewaard worden) - 140 KG aan diverse schijven (rubber coated) - ATX Multi Bench MBX-660 - Cross trainer -...
Wat is het? Een ‘fitness-tracker’ maar dan speciaal ontworpen voor gewichtheffers, powerlifters en topsporters. Deze PUSH-band houdt tijdens je oefeningen alle sets en reps bij, en meet bovendien ook de hoeveelheid kracht en snelheid die je gebruikte om elke herhaling uit te voeren. Zo kan je je vooruitgang bijhouden, ervoor zorgen dat je steeds vooruit blijft gaan en al je trainingen plannen van tevoren. Wat het je er voor nodig? Je hebt minimaal een smartphone nodig met Android of iOS. Het is ook mogelijk om trainingen meer uitgebreid voor te bereiden of je vooruitgang bij te houden op ‘Push Portal’ op een computer. Dit is niet noodzakelijk. Hoe ziet het eruit? Elke PUSH band zit netjes in een verzegelde behuizing verpakt. In de...
Ik ben bijna klaar met het maken van een houten wall rack. Heel basic maar stevig. Ik twijfel echter mbt de ideale afstand tussen de verticale balken. Mijn verticale houten balken zijn 90 x 90 mm. Mijn olympische barbell is nog niet geleverd, want anders zou ik het gewoon kunnen gebruiken om die ideale afstand te bepalen. Dit is de barbell: https://www.simpleproducts.de/hantelstangen/hantelstangen-50mm/hantelstangen-crosslifting/1233/the-elite-bison-bar-20kg-crosslifting-ob86crm-d Volgens de site is de binnenmaat 131 cm. Klopt volgende berekening dan? balk: 9 cm x 2 = 18 cm 131 - 18 = 113 cm Op tekening: A= 8 cm (ik heb graag wat ruimte want ik mik soms niet zo goed :) dus 8 x 2 = 16 cm Dan: 113 - 16 cm= 97 cm Dus binnenafstand...
Aangekocht via @Fitness Seller als hulpmiddel om mijn deadlift techniek te verbeteren en de schijven minder te beschadigen. -contact, aankoop en levering verliepen vlot -de eerste maanden heb ik de deadeners niet veel gebruikt omdat het voor mij onnatuurlijk aanvoelde. Na enkele opkomende blessures tijdens deadlift ze toch maar eens geprobeerd. De eerste weken heb ik liggen vloeken op die dingen, nu deadlift ik niet meer zonder. Mijn techniek Is geforceerd stukken verbeterd. Hierdoor train ik nu blessure-vrij met zwaardere gewichten. eindoordeel: voor iemand met een zeer goede techniek overbodig, voor mij persoonlijk was het een zeer waardevolle aankoop. kan ook zeer nuttig zijn voor iemand zonder deadlift platform of rubberen matten.
Ik heb een paar olympische dumbbell stangen gekocht. Er zit nog wat beweging op. (zie video). Ik heb met een inbussleutel zo hard mogelijk gedraaid (1 hand tegenhoudend op halter- ander hand draait inbussleutel.) Maar er zit nog steeds wat beweging op. Is dit normaal of hoe kan ik dit eventueel oplossen? https://www.dropbox.com/s/q3vbdd3ms35yt0z/20201114_115204.mp4?dl=0
Na lange tijd zijn de Powerblocks weer mondjesmaat verkrijgbaar. Ik zal niet ingaan op de algemene kenmerken, iedereen kan ze online vinden. Kortweg het zijn hele goede adjustable dumbbells, we vinden ze zoals verwacht uitstekend werken. Maar meestal heeft men het over de EXP dumbbells, de "gewone"powerblocks hoor je minder over. Toch is er wel een goede reden om voor de non-EXP te kiezen: De non-EXP powerblock heeft meer platters en kan in kleinere stapjes worden verkleind. Omdat ik train met mijn vrouw en met name in zaken als benchpress en biceps een paar kilo zwaarder ga is het heel erg prettig dat we heel snel kunnen wisselen in relatief kleine stappen zonder te klooien met "adder" gewichten of in geval van Ironmaster staan te...
Hi guys, Any one know a solid good bar pad for hip thrust? I'm currently using a random squat neck pad for this exercise, and after loading more than 80kg on the bar, it is too painful to move the bar up, it makes progressing this exercise too hard and way too annoying. Please let me know if you are using anything that can support more weight (something like 150kg and not killing you with bone pain 😂)for hip thrust, thanks!
Hallo, ik ben een mama van 5, 34 jaar met een nieuwe passie voor krachttraining. Ik ben beginnen trainen voor medische redenen. Tijdens mijn 2 laatste zwangerschappen, heel veel moeten liggen en steunkoussen door longembolie. Ik ben altijd heel mager geweest, fijne polsje en benen. En heel mijn leven geen sport gedaan door pijnlijke krakende knieën. Ik had hiervoor geen enkel spiertje in mijn lichaam, maar wel steeds meer vet. Vorige jaar een homegym gekocht, maar nu wat spijt van mijn aankoop. In het begin heel veel last gehad van blessures door te zwaar te willen trainen. Nu heb ik stilaan een basis, maar ik moet nog heel erg oppassen. De homegym gebruik ik meestal voor de rug en dat is het. Ik train namelijk liever met dumbells en...
Ik doe de laatste tijd geen krachttraining meer omdat mijn marathontrainingen al genoeg zijn. Op mijn Polar M200 kun je echter ook krachttraining instellen terwijl je gaat poweren. Maar dat doet op zich niet veel. In praktijk krijg je enkel te zien hoeveel meter je gewandeld hebt en hoeveel kcals je zou verbruikt hebben en de curve van je hartslag tijdens de traning. Horloge is van 2017. Zijn er eigenlijk tegenwoordig eigenlijk horloges waar je qua krachtsport ook echt iets aan hebt ? Binnenkort mss eens een modernere aanschaffen en dat zou wel een meerwaarde zijn.
Ik heb deze bar nu ongeveer een jaar intensief gebruikt. Tijd voor een review -Aangekocht via @Fitness Seller. Contact verliep vlot. Levering zoals afgesproken en de bar was zeer goed verpak. -ondertussen regelmatig gebruikt voor squats van 200kg+ en deadlifts van meer dan 260kg (niet door mij maar door mijn trainingskameraad :p). Bar is nog kaarsrecht, buigt ook niet onder de belasting. Eindbumpers zitten nog steeds stevig vast. -cnurling mag van mij iets dieper zijn, maar toch zeer goed in vergelijking met andere 30mm bars. eindoordeel: beste 30mm bar die er is voor zware krachttraining.
Ik ben van plan om dumbellstangen te halen bij Fitness Seller. Heb een paar maanden getraind in de gym maar ben zeker nog een beginner. Ik vroeg me af wat jullie aanraden: https://www.fitness-seller.nl/gewichten/halterstangen/30-mm-halterstangen/ Dumbellstang met 35 of 37,5/40 cm? De halterschijven die ik haal zijn 4x1,25 / 4x2,5 / 4x5. Ik wil deze dumbellstangen wat langer gebruiken dus zat aan wat langer te denken, maar gaat dit niet ten koste van range of motion bij bepaalde oefeningen? Dumbellstang met schroefdraad of ''normale''? Schroefdraad lijkt me niet heel chill maar de enige met ringsluiting is 37,5. Combinatie gewichten Ik wil vooral upperbody workouts doen thuis. Voor een beginner is 4x1,25 / 4x2,5 / 4x5 een goed begin...
getest ,een squat rack / bench rack van Marbo Sports model MH-S204 spotgoedkoop ,prijzen variëren van 89,00 tot 139,00 :roflol: Pools fabricaat montage is supersimpel ,duur 20 min voelt stabiel aan ,geen wiebelshit (4X4 cm buis) maximale belastbaarheid 200kg wil je deze maanden nog redelijk op niveau thuis willen trainen voor weinig dan zou ik voor deze gaan (ben je van plan om altijd thuis te trainen dan zou ik wel voor een hogere prijsklasse gaan)
Beste leden, Wij zijn ons aan het oriënteren voor de Leg press / calf raise van ATX of voorheen de MegaTec merk. Fitness-Seller is zijn showroom aan verbouwen en kunnen daarom niet langs gaan. Zijn er mensen met ervaring van deze machine of wellicht zelfs een alternatief hebben. Thx!
Back
Naar boven