Fitness Seller

Wendler 5/3/1 BBB Accessories (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dumbel

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
30 jul 2011
Berichten
432
Waardering
128
Lengte
1m90
Massa
114kg
Vetpercentage
10%
Ik ben van plan om voor het eerst een Wendler cycle te doen maar heb een vraag over de accessories.
Gaat dit té veel volume zijn en moet ik wat accessories skippen of is dit te doen?
Ik kies voor Lowpull om wat aan mijn traps te werken en wil ook de nadruk op mijn armen leggen.

Voorbeeld:
Day 1:
Press: 3x5
Bench Press: 5x10
Lat work – 5 sets of 10 reps
Low Pull - 5x5
Tricep Cable Extension
Cable Curl
Tricep Cable Pushdown
Cable Hammer Curl
Face Pulls

Day 2:
Sumo Deadlift: 3x5
Squat: 5x10
Glute Ham Raises 5x5
Abs – 5 sets
Leg Curl 3x20
Leg Extension 3x20

Day 3:
Bench Press: 3x5
Dumbbell Overhead Press: 5x10
Lat work – 5 sets of 10 reps
Low Pull - 3x10
Tricep Cable Extension
Cable Curl
Tricep Cable Pushdown
Cable Hammer Curl
Face Pulls At Home

Day 4:
Squat: 3x5
Sumo Deadlift: 5x10
Glute Ham Raises 5x5
Abs - 5 sets
Leg Curl 3x20
Leg Extension 3x20
 
Kga me niet uitspreken over de keuze van de oefeningen maar dag 1 en 3 bevatten er wel heel veel.
 
Spreek je uit, graag zelfs. Bedoel je veel cable oefeningen voor armen, dit vind ik fijn trainen. Verder ben ik bang dat ik te weinig volume zal draaien maar dat zie je al wel. Het ziet er ook wat veel uit omdat ik dus 2 oefeningen voor bicep en 2 voor tricep pak maar dit stelt weinig voor denk ik of toch maar 1 pakken?
 
Ik ga er me niet uit over uitspreken omdat ik daar niet zoveel van ken bedoel ik :p ik heb zelf wendler gedaan en ik zorgde altijd dat ik in 60 a 70 min klaar was. Ik deed elke dag een viertal extra oefeningen (naast de twee vaste) met elk 3 sets +-
 
Oh dan begreep ik het verkeerd:D hmm ja, ik moet het eens uit testen geen idee hoe lang ik hier mee bezig ga zijn. Hoe bevielen de gains?
 
Veels te veel voor armen. Totaal onnodig.
Denk ook al aardig wat voor rug, maar dit is imo aan de bovenkant van het maximale. Begrijp ook niet de 5x5 voor Low Pull. Dag erna moet je deadliften, dus daar ga je niet blij mee wezen.

Zou gewoon het volgende doen:
Main compound 5/3/1
Main accessory 5x10
Back horizontal pull 4-5 sets total (6-15 reprange)
Back vertical pull 4-5 sets total (6-5 reprange)
Facepulls 4 sets (8-15 reprange)
Bicep/tricep 3-4 sets max (8-15 reprange evt 1 set heavy 4-6 reps maar als je back heavy doet dan weet je vanzelf of dit nog nodig is)

Je trainingen gaan anders ook super lang duren en daar heb je echt geen zin in, bovendien is dat contraproductief.
 
Oh dan begreep ik het verkeerd:D hmm ja, ik moet het eens uit testen geen idee hoe lang ik hier mee bezig ga zijn. Hoe bevielen de gains?
Het gaat langzaam vooruit maar als je een jaar later terugkijkt had ik veel aan kracht gewonnen
 
Veels te veel voor armen. Totaal onnodig.
Denk ook al aardig wat voor rug, maar dit is imo aan de bovenkant van het maximale. Begrijp ook niet de 5x5 voor Low Pull. Dag erna moet je deadliften, dus daar ga je niet blij mee wezen.

Zou gewoon het volgende doen:
Main compound 5/3/1
Main accessory 5x10
Back horizontal pull 4-5 sets total (6-15 reprange)
Back vertical pull 4-5 sets total (6-5 reprange)
Facepulls 4 sets (8-15 reprange)
Bicep/tricep 3-4 sets max (8-15 reprange evt 1 set heavy 4-6 reps maar als je back heavy doet dan weet je vanzelf of dit nog nodig is)

Je trainingen gaan anders ook super lang duren en daar heb je echt geen zin in, bovendien is dat contraproductief.
Dit moest ik even horen denk ik. Mijn bodybuilding kant wil er veel te veel oefening ingooien.
Dat ziet er goed uit ja, denk dat ik het zo op die manier ga op stellen, bedankt voor de moeite!
Ziet die lowerbody day er wel oké uit?
 
Dit moest ik even horen denk ik. Mijn bodybuilding kant wil er veel te veel oefening ingooien.
Dat ziet er goed uit ja, denk dat ik het zo op die manier ga op stellen, bedankt voor de moeite!
Ziet die lowerbody day er wel oké uit?
Lowerbody ziet er wel prima uit. Ik zou je leg extensions en leg curls niet te heavy gaan doen, daar gewoon pomp op halen en meer niet. Ik kan me niet zo goed meer herinneren wat Wendler zegt over 5x10 BBB assistance op de LB days, maar deadlifts op 5x10 kan je echt goor op gaan. Evt kan je hier rdl of sldl van maken, maar houd er rekening mee dat dit minder carryover heeft naar je sumo dl.
 
Wat zijn je doelen 3n waarom wendler
 
Lowerbody ziet er wel prima uit. Ik zou je leg extensions en leg curls niet te heavy gaan doen, daar gewoon pomp op halen en meer niet. Ik kan me niet zo goed meer herinneren wat Wendler zegt over 5x10 BBB assistance op de LB days, maar deadlifts op 5x10 kan je echt goor op gaan. Evt kan je hier rdl of sldl van maken, maar houd er rekening mee dat dit minder carryover heeft naar je sumo dl.
Ja ik was van plan om er rdl van te maken. Maar sumo 5x10 kan je beter niet doen dus, wil liever wel carryover naar sumo.
 
Ja ik was van plan om er rdl van te maken. Maar sumo 5x10 kan je beter niet doen dus, wil liever wel carryover naar sumo.
Het kan wel, maar het kan nogal taxing zijn. Probeer het gewoon uit en als je merkt dat het te veel van het goede is kun je er altijd minder volume van maken of switchen naar een andere oefening.
 
Wat zijn je doelen 3n waarom wendler
Doelen zijn sterker worden op de grote 3(4). En wendler omdat ik op zoek was naar een upper lower schema voor powerliften en het simplistische van dit programma trok me wel aan. Of zijn er betere opties voor UBLB voor powerliften?
 
Het kan wel, maar het kan nogal taxing zijn. Probeer het gewoon uit en als je merkt dat het te veel van het goede is kun je er altijd minder volume van maken of switchen naar een andere oefening.
Ja inderdaad, denk dat het een kwestie is van gewoon uit proberen en anders toch maar voor rdl gaan.
 
Kijk anders ook eens naar het 6-week strength program van Candito. Wendler is prima, maar ik vond het wel echt boring en de progessie is ook vrij traag. Verder vond ik de afwisseling in volume en intensiteit te weinig, iets wat Candito wel weer heeft.

Als je echt een advanced lifter bent dan duren de cycles van Candito waarschijnlijk wel wat te kort om er op lange termijn progressie uit te halen.
 
Kijk anders ook eens naar het 6-week strength program van Candito. Wendler is prima, maar ik vond het wel echt boring en de progessie is ook vrij traag. Verder vond ik de afwisseling in volume en intensiteit te weinig, iets wat Candito wel weer heeft.

Als je echt een advanced lifter bent dan duren de cycles van Candito waarschijnlijk wel wat te kort om er op lange termijn progressie uit te halen.
Hmm ja die van Candito leek me ook wel nice maar in het weekend liften is voor mij een beetje lastig vandaar dat ik die had laten liggen. denk niet dat ik dagen op kan schuiven vanwege de recovery.
 
Hmm ja die van Candito leek me ook wel nice maar in het weekend liften is voor mij een beetje lastig vandaar dat ik die had laten liggen. denk niet dat ik dagen op kan schuiven vanwege de recovery.
Dat is lastig inderdaad. Eventueel kun je de UB trainingen in week 1 en 2 waarbij je exact dezelfde training herhaalt skippen.
Maar nogmaals, Wendler is ook een prima keuze!
 
Wendler is inderdaad wat saaier maar na een tijdje kan je er ook wat mee spelen. Sowieso soms de accessories eens wisselen, maar ook bij de tweede oefening varieerde ik wel eens in repranges, gewicht etc. Bij de eerste oefening kan je ook joker sets, drop sets etc steken. Basis blijft natuurlijk hetzelfde maar zo kan je wel wat variëren.

Black Iron Beast - 5/3/1 Calculator Genoeg opties hier en zeker ook eens in de twee boeken kijken
 
Het heeft inderdaad nog voldoende add-ons, maar ik raakte wel uitgekeken op de basis na een tijd.
Granted, je kunt het wel echt helemaal uitmelken.
 
Doelen zijn sterker worden op de grote 3(4). En wendler omdat ik op zoek was naar een upper lower schema voor powerliften en het simplistische van dit programma trok me wel aan. Of zijn er betere opties voor UBLB voor powerliften?
Zou geen UBLB of wendler gaan doen mocht je als doel powerliften hebben.
 
Back
Naar boven