XXL Nutrition

Vet verlies Cardio?/Voeding?

Vet verlies Cardio?/Voeding?


  • Totaal stemmers
    15

Bezoekers in dit topic

Col_inc

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
20 jan 2017
Berichten
4.784
Waardering
5.515
Lengte
1m78
Massa
102kg
Vetpercentage
8%
Beste,

Hoe pak jij het aan? En waarom?
 
Combinatie van beide.

Ik krimp het liefst mijn voeding in, maar aangezien mijn onderhoud al vrij laag is (ergens tussen de 1600 en de 1800 ofzo) is het redelijk noodzakelijk om ook wat cardio toe te voegen als ik wil dat ik wat sneller vet kwijtspeel en toch ook nog een beetje fatsoenlijk kan eten..
 
Laatst bewerkt:
ik rijd elke dag in totaal 62 km per dag woon werk met de fiets en ga 3 a 4 x per week joggen.(niet met als doel meer kcals te verbranden)

Cardio verhogen zal ik dus niet snel doen. Ik verminder het aantal kcals.
 
Laatst bewerkt:
Combinatie van beide.

Ik krimp het liefst mijn voeding in, maar aangezien mijn onderhoud al vrij laag is (ergens tussen de 1600 en de 1800 ofzo) is het redelijk noodzakelijk om ook wat cardio toe te voegen als ik wil dat ik wat sneller vet kwijtspeel en toch ook nog een beetje fatsoenlijk kan eten..

heb precies het zelfde, liefst verminder ik mijn voeding maar dat valt zwaar tegen meestal.
 
Hoe pak jij het aan? En waarom?
Als er dan toch vet vanaf moet --> meer bewegen (niet persé cardio).
Waarom? Omdat ik wil eten wat en wanneer ik wil! Anders word ik chagrijnig :D
 
Als er dan toch vet vanaf moet --> meer bewegen (niet persé cardio).
Waarom? Omdat ik wil eten wat en wanneer ik wil! Anders word ik chagrijnig :D

haha:D en dat moeten we zeker niet hebben.
 
Het hele jaar door doe ik 2 maal 15 minuten cardio per week. Ongeacht of ik wil aankomen of afvallen.

Het geniet mijn voorkeur om bij afvallen alleen de voeding te verlagen. Daar begin ik in eerste instantie dan ook altijd mee. Meestal is er geen noodzaak om activiteit / cardio te verhogen, maar als ik te laag moet gaan qua kcal en/of mijn voedingspatroon voor mijn gevoel te sterk ingeperkt wordt, zal ik wat extra bewegen om meer ruimte in de voeding te creeren.

Het liefst doe ik dit extra bewegen niet door extra cardio, maar door de hele dag door actiever te zijn. Niet met de auto naar de sportschool, maar te voet of met de fiets. Vaker de trap nemen. Een andere tram nemen die iets sneller is, maar waarvoor ik wel meer moet lopen. Vaker koffie halen voor collega's. In de pauze een stuk wandelen. Dingen in en rondom huis doen die moeten gebeuren (maar al een tijdje zijn blijven liggen). Al die kleine dingen opgeteld doen vaak evenveel als een heel uur cardio doen.
 
Het hele jaar door doe ik 2 maal 15 minuten cardio per week. Ongeacht of ik wil aankomen of afvallen.

Het geniet mijn voorkeur om bij afvallen alleen de voeding te verlagen. Daar begin ik in eerste instantie dan ook altijd mee. Meestal is er geen noodzaak om activiteit / cardio te verhogen, maar als ik te laag moet gaan qua kcal en/of mijn voedingspatroon voor mijn gevoel te sterk ingeperkt wordt, zal ik wat extra bewegen om meer ruimte in de voeding te creeren.

Het liefst doe ik dit extra bewegen niet door extra cardio, maar door de hele dag door actiever te zijn. Niet met de auto naar de sportschool, maar te voet of met de fiets. Vaker de trap nemen. Een andere tram nemen die iets sneller is, maar waarvoor ik wel meer moet lopen. Vaker koffie halen voor collega's. In de pauze een stuk wandelen. Dingen in en rondom huis doen die moeten gebeuren (maar al een tijdje zijn blijven liggen). Al die kleine dingen opgeteld doen vaak evenveel als een heel uur cardio doen.

Dan ga ik liever wat cardio extra doen ipv speciaal omwegen te gaan maken om aan meer beweging te komen.

Wat is de meerwaarde van 2 x 15 minuten de week cardio? Je doet het niet om af te vallen en veel gaat het ook niet doen aan je conditie. Beter dan niks dat wel.
 
Dan ga ik liever wat cardio extra doen ipv speciaal omwegen te gaan maken om aan meer beweging te komen.

Wat is de meerwaarde van 2 x 15 minuten de week cardio? Je doet het niet om af te vallen en veel gaat het ook niet doen aan je conditie. Beter dan niks dat wel.

Als ik niet met de auto naar de sportschool ga, maar te voet of met de fiets, bespaart me dat ook geld qua parkeerkosten.
Als ik de andere tram neem die verder lopen is, heb ik een trein eerder en ben ik eerder op mijn werk (en dus ook weer eerder thuis).
Als ik in de pauze ga wandelen krijg ik wat zon mee en kan ik ondertussen een goede lunch scoren.
Als ik thuis wat meer doe, is mijn vrouw blij en dan ben ik uiteindelijk ook weer blij.
Al die kleine dingen hebben alleen voordelen, maar ik moet me er wel toe zetten om ze ook te doen.

Twee maal 15 minuten cardio op relatief hoge intensiteit is prima voor conditie doeleinden. Nee je bouwt er geen topconditie mee, maar het is wel voldoende om een redelijke conditie te bouwen en te onderhouden.
 
Als ik niet met de auto naar de sportschool ga, maar te voet of met de fiets, bespaart me dat ook geld qua parkeerkosten.
Als ik de andere tram neem die verder lopen is, heb ik een trein eerder en ben ik eerder op mijn werk (en dus ook weer eerder thuis).
Als ik in de pauze ga wandelen krijg ik wat zon mee en kan ik ondertussen een goede lunch scoren.
Als ik thuis wat meer doe, is mijn vrouw blij en dan ben ik uiteindelijk ook weer blij.
Al die kleine dingen hebben alleen voordelen, maar ik moet me er wel toe zetten om ze ook te doen.

Twee maal 15 minuten cardio op relatief hoge intensiteit is prima voor conditie doeleinden. Nee je bouwt er geen topconditie mee, maar het is wel voldoende om een redelijke conditie te bouwen en te onderhouden.

Hangt er natuurlijk van af wat uw en mijn definitie van redelijk is.

Persoonlijk vind ik de conditie die je kweekt op 15 minuten 2 x per week ondermaats.
 
Laatst bewerkt:
Als ik niet met de auto naar de sportschool ga, maar te voet of met de fiets, bespaart me dat ook geld qua parkeerkosten.
Als ik de andere tram neem die verder lopen is, heb ik een trein eerder en ben ik eerder op mijn werk (en dus ook weer eerder thuis).
Als ik in de pauze ga wandelen krijg ik wat zon mee en kan ik ondertussen een goede lunch scoren.
Als ik thuis wat meer doe, is mijn vrouw blij en dan ben ik uiteindelijk ook weer blij.
Al die kleine dingen hebben alleen voordelen, maar ik moet me er wel toe zetten om ze ook te doen.

Twee maal 15 minuten cardio op relatief hoge intensiteit is prima voor conditie doeleinden. Nee je bouwt er geen topconditie mee, maar het is wel voldoende om een redelijke conditie te bouwen en te onderhouden.

Maar dat soort dingen vind je dan alleen de moeite waard als je gaat cutten?

Ik snap je redenatie wel hoor, maar ik vind het wel wat slapjes qua argumenten. Blijkbaar maak je je vrouw alleen blij met dat soort dingen als je gaat cutten, wil je alleen geld besparen op parkeergeld als je gaat cutten, wil je alleen eerder op je werk / eerder thuis zijn tijdens het cutten.

Dat zijn toch voordelen die je altijd in je leven kan benutten... Waarom alleen toepassen tijdens de cut?

Niet dat het daar hier om gaat, maar ik vind het vreemd. Sorry :P
 
Maar dat soort dingen vind je dan alleen de moeite waard als je gaat cutten?

Dat zijn toch voordelen die je altijd in je leven kan benutten... Waarom alleen toepassen tijdens de cut?

Het zou goed zijn om dit altijd te doen. Echter is het alternatief vaak makkelijker. Tijdens cutten heb ik een extra doel om deze dingen juist wel te doen. Waardoor ik ze effectief gezien vaker doe dan wanneer ik niet cut. Maar ik snap je punt en daar heb je zeker gelijk in.

Hangt er natuurlijk van af wat uw en mijn definitie van redelijk is.

Persoonlijk vind ik de conditie die je kweekt op 15 minuten 2 x per week ondermaats.

Iedereen zal zijn eigen doelen hebben qua kracht, conditie, mobiliteit, explosiviteit, etc etc. En iedereen heeft een bepaalde hoeveelheid tijd te besteden om hieraan te werken. Dus prioriteeer je. Voor mij is conditie niet heel erg belangrijk. Maar wel belangrijk genoeg om iets te doen. Vooral omdat je met heel weinig doen ten opzichte van niets doen relatief veel winst kunt boeken.
 
Wat mij altijd opvalt qua cardio op dit forum: veel mensen zien het als een noodzakelijk kwaad dat ze enkel doen wanneer ze wat meer willen eten :) Ik doe het ook gewoon omdat het gezond is en je ervan in conditie blijft. Ik probeer 2 keer per week een half uurtje te gaan lopen. Alleen krachttraining is natuurlijk ook sport en je kweekt er wat uithouding mee maar het is niet hetzelfde als echte cardio.
 
T3, clen, eca :)
 
Back
Naar boven