XXL Nutrition

Wat doe ik fout? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gewoon een hap vet verloren en nauwelijks massa gewonnen. Prima resultaat als dat je einddoel was.

Die armen over elkaar pose om je biceps groter te laten lijken is wel erg cringe worthy! :D
 
en op de eerste foto je pens nog wat goed naar buiten drukken en dan nog wat werken met belichting.

En dan die gay pose om je gewone armen dikker te laten lijken.:D
 
Ad schrijft "zonder personal trainer of speciaal dieet". Verderop in het artikel wordt beschreven "Op een andere manier eten deed zijn lichaam reageren als een klein kind dat zijn zin niet krijgt".

Wacht even...Op een andere manier eten, om een bepaald doel te bereiken...Volgens mij toch wel de definitie van een dieet.
--------------------

Zoals in het artikel ook staat begon hij vooral eiwitten en groenten te eten. Als ik dit vertaal naar de praktijk vertaal zal dit waarschijnlijk neerkomen op 1200-1600 kcal waarvan een 150-175g eiwitten, 50-100g koolhydraten en een 44-55g vet ofzo. Bij een verbranding van wellicht 3000 kcal per dag, is dat een deficiet van 1400-1800. Dat is ontzettend effectief om vet te verliezen (zie dieet van wedstrijd BB in de laatste weken dat ze zich voorbereiden voor show).

Desalniettemin een goed resultaat waar echt hard voor gewerkt is. Al krijg ik wel sterk de indruk dat het over moet komen op een manier dat deze transformatie niet ontzettend moeilijk is, er geen zware restricties waren en het voor iedereen haalbaar is. En dat ze het boek moeten kopen om te lezen hoe dat dan moet...
 
Ad schrijft "zonder personal trainer of speciaal dieet". Verderop in het artikel wordt beschreven "Op een andere manier eten deed zijn lichaam reageren als een klein kind dat zijn zin niet krijgt".

Wacht even...Op een andere manier eten, om een bepaald doel te bereiken...Volgens mij toch wel de definitie van een dieet.
--------------------

Zoals in het artikel ook staat begon hij vooral eiwitten en groenten te eten. Als ik dit vertaal naar de praktijk vertaal zal dit waarschijnlijk neerkomen op 1200-1600 kcal waarvan een 150-175g eiwitten, 50-100g koolhydraten en een 44-55g vet ofzo. Bij een verbranding van wellicht 3000 kcal per dag, is dat een deficiet van 1400-1800. Dat is ontzettend effectief om vet te verliezen (zie dieet van wedstrijd BB in de laatste weken dat ze zich voorbereiden voor show).

Desalniettemin een goed resultaat waar echt hard voor gewerkt is. Al krijg ik wel sterk de indruk dat het over moet komen op een manier dat deze transformatie niet ontzettend moeilijk is, er geen zware restricties waren en het voor iedereen haalbaar is. En dat ze het boek moeten kopen om te lezen hoe dat dan moet...

denk ik er ook van

Gewone mensen vinden dat allemaal heel spectaculair. Ik vind het vooral marketing. En helemaal niet zo bijzonder,maar goed.

En tuurlijk zetten ze in de titel zonder dieet en trainer. Als er in staat met dieet dan haken 80% van de mensen al af.

En dan de klassieke truuk. slechte fotos,buik wat uitsteken. en op de laatste fotos mss wat bruiner en of betere belichting en een betere hoek.
 
Daarin trainde Lipsey de tegenover elkaar liggen spiergroepen niet meer apart, maar meteen na elkaar. Biceps en triceps, bijvoorbeeld. ,,Het was zwaar, maar effectief", schrijft hij daarover.

200w.gif
 
En dan de klassieke truuk. slechte fotos,buik wat uitsteken. en op de laatste fotos mss wat bruiner en of betere belichting en een betere hoek.
Photoshop filtertje en wat met de contrasten spelen zodat elk detail meer of minder definitie krijgt al naar gelang de gewenste uitkomst.
 
Photoshop filtertje en wat met de contrasten spelen zodat elk detail meer of minder definitie krijgt al naar gelang de gewenste uitkomst.

Zo ver als fotoshop wilde ik niet gaan in dit geval,maar zou zeer zeker ook kunnen. Niet dat hij niet is afgevallen. Maar wat fotoshoppen zodat het resultaat er toch net wat beter uitziet.

En dat fotoshoppen is schering en inslag in de boekjes.
 
Desalniettemin een goed resultaat waar echt hard voor gewerkt is. Al krijg ik wel sterk de indruk dat het over moet komen op een manier dat deze transformatie niet ontzettend moeilijk is, er geen zware restricties waren en het voor iedereen haalbaar is. En dat ze het boek moeten kopen om te lezen hoe dat dan moet...
Tuurlijk gaat het hier over ;)
 
Leuke marketingtruuk weer:roflol: Waarschijnlijk nog even flink gebloat vantevoren om extra dik te lijken.
 
Zoals in het artikel ook staat begon hij vooral eiwitten en groenten te eten. Als ik dit vertaal naar de praktijk vertaal zal dit waarschijnlijk neerkomen op 1200-1600 kcal waarvan een 150-175g eiwitten, 50-100g koolhydraten en een 44-55g vet ofzo. Bij een verbranding van wellicht 3000 kcal per dag

Dat is wel puur hypothetisch natuurlijk (ik zie overigens dat je "waarschijnlijk" schrijft), voot hetzelfde geld ziet / zag het plaatje er heel anders uit.
Waarop baseer je dit dan ?

is dat een deficiet van 1400-1800. Dat is ontzettend effectief om vet te verliezen

Ook effectief voor spierverlies (ervan uitgaande dat je veronderstelling überhaupt klopt).
 
Gewoon een typisch Hollywood achtig programma. Focus op schouders, biceps, buik en ondertussen afvallen. Dat zijn de spieren waar de gemiddelde leek naar kijkt. Kijk je goed zie je niets buiten het afvallen en een rare (begin)houding.
 
Mij valt als getraind waarnemer op dat de redacteur van li naar re ook kaler en grijzer wordt...
 
Dat is wel puur hypothetisch natuurlijk (ik zie overigens dat je "waarschijnlijk" schrijft), voot hetzelfde geld ziet / zag het plaatje er heel anders uit.
Waarop baseer je dit dan ?

Ook effectief voor spierverlies (ervan uitgaande dat je veronderstelling überhaupt klopt).

Hij woog ooit 69 kilo met een normal vet%. Is toen aangekomen naar 80.5 kilo met een hoog vet% (zie foto begin). Is daarna pak weg weer 10-12 kilo verloren. Is een inschatting maar komt volgens mij aardig in de buurt.

Oftewel een tekort van pak hem beet 70.000-84.000 over een periode van 56 dagen. 70000/56 = 1250 kcal OF 84000/56 = 1500. Dus een deficiet a 1250-1500 per dag. Gezien zijn stats en training zal hij om en nabij 3000 kcal verbranden per dag. Dan zal zijn inname dus uitkomen op rond de 1500-1750.

Aangezien hij schrijft voornamelijk eiwitten en groenten te hebben gegeten, zul je bij dit kcal aantal EN een adequate eiwit inname niet veel afwijken van de waarden die ik beschreef. Ja ik maak een aantal aannames, maar als je het totaal plaatje bekijkt zijn het geen heel vreemde compleet uit de lucht gegrepen aannames en zal het dicht bij de waarheid komen.
----------------------------------

Betreffende het spierverlies: Wel of geen spierverlies is niet alleen afhankelijk van het kcal tekort. Het is ook afhankelijk van hoeveel spiermassa iemand al heeft (iemand die veel spiermassa heeft raakt het makkelijker kwijt, iemand die relatief weinig spiermassa heeft raakt dit moeilijker kwijt), Hoeveel vetmassa iemand heeft (een hoog vet% betekent dat het lichaam makkelijk vetzuren kan mobiliseren en hieruit energie vrij kan maken. Spierverlies tijdens een dieet zal in dit geval minder snel optreden. Bij een laag vet% is het vrijmaken van energie uit verzuren moeilijker en zal spierverlies sneller optreden). Ook de duur van het kcal deficiet speelt een rol (naarmate een kcal deficiet langer wordt aangehouden treed spierverlies makkelijker op).

Iemand die al een redelijk goede basis heeft met een laag vet%, zal niet wegkomen met 8 weken op een dusdanig deficiet zonder kracht en spiermassa te verliezen. Dit omdat hij al bovengemiddeld veel spiermassa heeft en een laag vet%. Iemand die 25-35% vet heeft en relatief weinig spiermassa (ongetraind), kan zo een deficiet wel hebben zonder verlies in kracht en spiermassa (Als je kijkt naar de foto's dan valt deze persoon eerder onder het laatstgenoemde).

Lees eens het boek 'The rapid fatloss handbook' van lyle mcdonald. Dat gaat best diep in op het bovengenoemde. (en het dieet zelf is gewoon een extreem laag kcal, hoog eiwitten dieet, waarvan de duur die je het aaneensluitend mag volgen afhankelijk is van je getraindheid en vet%). Als je je aan de richtlijnen houdt van het boek (die ook afhankelijk zijn van je getraindheid en vet%), kan dat gewoon zonder spiermassa verlies.

-500 ten opzichte van behoefte is niet voor iedereen de meest efficiënte / effectieve methode. Dit is een conservatieve grens qua calorie deficiet die voornamelijk voor mensen met bovengemiddeld veel spiermassa en een lager dan gemiddeld vet% goed werkt. Het is prima om daarvan af te wijken als je weet in welke context je dit doet.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Inb4
Als hoofdredacteur van Men's Fitness (zeg maar een heel slap aftreksel van Joe Weider) is hij natuurlijk volkomen betrouwbaar en moeten we hem op zijn woord geloven. Ik denk dat ik zijn boek ga kopen!
 
Back
Naar boven