MuscleMeat

Bloed laten testen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Darcem

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
8 feb 2018
Berichten
341
Waardering
298
Lengte
1m78
Massa
79kg
Hallo bb'ers,

Aankomende week weer een 3 maandelijkse bloed controle ivm de Humira die ik gebruik. Graag zou ik hier in overleg met mijn arts gebruik van maken om uitgebreider te laten testen.

Zou graag zelf mijn leverwaarden, test etc in willen zien. Om te kijken waar ik op dat gebied sta. Nog nooit gekuurd, maar een beetje kennis over eigen lichaam is nooit verkeerd. Ik vond het volgende lijstje:

  • ASAT
  • ALAT
  • Gamma-GT
  • Creatinine
  • Cholesterol
  • Testosteron totaal
  • Testosteron vrij
  • SHBG
  • Albumine
  • LH
  • FSH
Nog aanvullingen?

Gr:D
 
HDL en LDL
Nierfunctie
Bloedbeeld (leukocyten, thrombocyten, hematocriet, hemoglobine, etc)
Evt schieldklierfunctie (TSH, T3 vrij en T4 vrij).

Als je heel compleet wilt zijn dan ook oestradiol, oestron (oestrogeen dus) en prolactine.
 
HDL en LDL
Nierfunctie
Bloedbeeld (leukocyten, thrombocyten, hematocriet, hemoglobine, etc)
Evt schieldklierfunctie (TSH, T3 vrij en T4 vrij).

Als je heel compleet wilt zijn dan ook oestradiol, oestron (oestrogeen dus) en prolactine.

Bedankt voor je bericht! Ik ga me er eens goed in verdiepen en morgen het ziekenhuis bellen om te vragen of ze uitgebreider willen testen.
 
De Flex challenge test van bloedwaardentest.nl is vrij uitgebreid. Kijk anders even wat ze hier testen (weet het niet uit mn hoofd).
 
Als je heel compleet wilt zijn dan ook oestradiol, oestron (oestrogeen dus) en prolactine.
Dat zijn vrouwelijke hormonen. Waarom zou een man dit willen weten (tenzij in relatie tot test gehalte, maar dan moet die er ook bij).
 
Dat zijn vrouwelijke hormonen. Waarom zou een man dit willen weten (tenzij in relatie tot test gehalte, maar dan moet die er ook bij).

Als man zijnde kun jij je absoluut ontzettend klote voelen door 1 of meerdere uit balans zijnde waarden uit het vrouwelijke spectrum. Daarvoor hoef je dan niet eens perse ook testosteron etc., te weten om een mogelijke oorzaak te achterhalen van de malaise. Gegeven is wel dat als je toch voor een compleet bloedbeeld gaat je die natuurlijk wel allemaal mee moet nemen.
 
Als man zijnde kun jij je absoluut ontzettend klote voelen door 1 of meerdere uit balans zijnde waarden uit het vrouwelijke spectrum. Daarvoor hoef je dan niet eens perse ook testosteron etc., te weten om een mogelijke oorzaak te achterhalen van de malaise. Gegeven is wel dat als je toch voor een compleet bloedbeeld gaat je die natuurlijk wel allemaal mee moet nemen.
OK.... nooit van gehoord dat dit een issue kan zijn, tenzij in extreme gevallen, bv bij te dikke jongetjes in de puberteit of AAS gebruikers (aromatase activiteit).
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Dat zijn vrouwelijke hormonen. Waarom zou een man dit willen weten (tenzij in relatie tot test gehalte, maar dan moet die er ook bij).
Ik zou het niet definiëren als 'vrouwelijke hormonen'. Het zijn hormonen die vrouwelijk eigenschappen bevorderen, net zoals testosteron mannelijke eigenschappen bevordert. Echter hebben beide geslachten deze hormonen en zijn beide hormonen gewoon noodzakelijk in het lichaam (oestrogeen beschermt bijvoorbeeld cellen), dus ik zie niet in waarom je dit niet zou willen testen als je heel compleet wilt zijn.
Zoals Vonk aangaf: enige disbalans kan invloed hebben op je mentale gesteldheid. TS test al op testosteron, SHBG, LH en FSH, dus ik zie er wel voordeel in om ook oestrogeen en prolactine te testen. Maar toegegeven, niet strikt noodzakelijk.
 
Back
Naar boven