AndroidHealthClinic

Klein dillema

Bezoekers in dit topic

Derpxoxo

Novice
Lid geworden
3 jan 2017
Berichten
18
Waardering
12
Lengte
1m78
Massa
93kg
Ik zit met een klein dilemma...

+/- 1.5 jaar geleden ben ik begonnen met fanatiek de gym te hitten om af te komen van mijn overgewicht. Nu een jaar verder ben ik van 116 kg afgevallen naar 81 kg, hardstikke mooi maar er is een probleem: Overtollig vel


Mijn doel deze lente was om te kijken of het mogelijk is om een six pack te krijgen zodat ik zonder shirt naar een festival kan gaan ondanks het los hangend vel bij mijn onderbuik.


Nu ik een steeds lager vetpercentage begin te krijgen (22% naar 18,3%) begin ik steeds meer mijn ABS te voelen, maar er hangt nog steeds veel vel voor waardoor de definitie niet echt begint te komen.


Mijn dilemma:

  • doorgaan met cutten en kijken wat “t maximaal haalbare is en vervolgens in de herfst gaan bulken, ondanks dat de progressie die ik graag wil weg blijft
  • Voor het eerst gaan bulken en vervolgens proberen het loshangend vel te vullen met spier.

Iemand ervaring en/of advies hoe ik hier het beste mee om kan gaan?
 
Laatst bewerkt:
ik kan het verkeerd hebben hoor....maar bulken gaat jou slechts alleen de illusie geven dat je loshangende vel strak komt te staan.....in feite is dit wel zo , maar gaat het gewoon weer hangen als je aan het afvallen bent. Je kunt het enigzins wegwerken maar wil je er echt helemaal vanaf dan is een operatie het enige denk ik. Mocht ik nu totaal uit mijn nek lullen, dan hoor ik het vanzelf wel.
 
Allereerst proficiat met het reeds behaalde resultaat! Ik kom zelf van 115 kg en weet dus dat je geen makkelijke reis achter de rug hebt!

Hoe heb je je vetpercentage precies gemeten? Indien dit met een elektrische weegschaal kan je dat percentage negeren. Door gewoon 1 liter water te drinken kan je op een paar minuten tijd je vetpercentage met enkele percenten veranderen.

Nu, op 18% zou ik sowieso proberen verder te cutten. Bulken zou ik pas doen tegen dat je tegen de 12% zit, tegen dan zou ik beginnen kijken naar een clean bulk.

Dat loshangend vel is jammer genoeg iets waar je niet zoveel aan kan doen. De armen en benen zijn idd nog redelijk te maskeren door spiermassa bij te kweken maar aan de buik is dit al een pak moeilijker aangezien je (gok ik) toch nog een beetje vet aan je onderbuik zal hebben. Al is dit uiteraard moeilijk te zeggen zonder foto.

Nu ben je nog relatief jong maar het zal voornamelijk van je genen afhangen in hoeverre je huid zich nog gaat herstellen. Ook hoe lang je zo zwaar geweest bent kan een rol spelen. Zo zal je huid beter kunnen herstellen indien je maar een kleine periode zwaar bent geweest tegenover heel je leven. En het kan 1-2 jaar duren tot je huid zich tot z'n maximale vermogen heeft hersteld. Indien je dan nog overschot hebt zal je dit enkel kunnen laten verdwijnen dmv een chirurgische ingreep.

Maar laat dat beetje overschot je zeker niet ontmoedigen, je hebt er immers al een prachtprestatie opzitten!
 
Ik ken er niets van, maar wil toch even zeggen: knap! Mooie prestatie, zeker blijven gaan!!
 
Het kan 1-2 jaar duren tot je huid zich tot z'n maximale vermogen heeft hersteld.

Dit is heel belangrijk om te realiseren. Meestal val je veel sneller af dan dat je huid kan bijhouden qua herstel.

Daarnaast: Als je al zo lang aan het cutten bent, zonder tussentijds perioden op onderhoud eten, gaat het afvallen en vet verliezen ook steeds moeilijker / langzamer door de adaptiviteit van de stofwisseling. Geleidelijk aan in een periode van enkele weken de kcal iets ophogen tot 10% boven onderhoud en dit vervolgens enkele weken aanhouden kan zeker geen kwaad.

Daarna zou ik wel door cutten naar 12%.
 
Back
Naar boven