MuscleMeat

welke creatine en welke dosering (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BastiaanS

Cool Novice
Lid geworden
19 apr 2018
Berichten
36
Waardering
4
Lengte
1m93
Massa
82kg
Vetpercentage
10%
mijn naam is bastiaan en ik ben 16 jaar. ik wil graag beginnen met creatine maar weet niet welk merk ik zou moeten halen en wat voor dosering ik moet gebruiken. ik heb gehoord dat je aan het begin 5 gram voor het sporten moet nemen en 5 gram na het sporten en na een week gewoon 5gram per dag. ik heb action creatine liggen maar denk niet dat dat de beste optie is (prijs is zeer laag vergeleken met andere creatine. ik vroeg me af of ik de creatine van de decathlon zou moeten halen. mijn vraag is dus:
hoeveel per dosering:
hoeveel doseringen op een dag:
na hoeveel weken moet ik stoppen:
is de action creatine oke;
moet ik de creatine halen van de decathlon:

hoor graag van jullie terug (ps mensen gaan het waarschijnlijk afraden om het niet te gebruiken maar ik ben al een tijdje aan het sporten en eet ook al volgens een schema. ik heb het nemen van creatine goed overwogen. )

met vriendelijke groet,

bastiaan
 
5g per dag, 1 dosering
Stoppen hoeft niet
De Action creatine is oké, want creatine monohydraat is creatine monohydraait ongeacht welke merknaam men eraan hangt

Verwacht er vooral niet te veel van, het zal je zelfs moeite kosten om een effect op te merken. Men overdrijft graag de effecten van supplementen.
 
5g per dag, 1 dosering
Stoppen hoeft niet
De Action creatine is oké, want creatine monohydraat is creatine monohydraait ongeacht welke merknaam men eraan hangt

Verwacht er vooral niet te veel van, het zal je zelfs moeite kosten om een effect op te merken. Men overdrijft graag de effecten van supplementen.
maar met 6 van de 8 dagen trainen zal het uiteindelijk wel effect hebben neem ik aan. en hoe zit het met de buikspieren? kunnen die wel zichtbaar worden met het gebruik van creatine? (het vocht wat je extra opslaat) en wanneer moet ik het innemen? voor het sporten?
 
maar met 6 van de 8 dagen trainen zal het uiteindelijk wel effect hebben neem ik aan. en hoe zit het met de buikspieren? kunnen die wel zichtbaar worden met het gebruik van creatine? (het vocht wat je extra opslaat) en wanneer moet ik het innemen? voor het sporten?
Meer trainen maakt het effect van creatine niet groter.
Van creatine worden je buikspieren niet beter zichtbaar.
Moment van inname maakt niet uit.
 
Je kan het best gewoon niet nemen, zeker niet op jouw leeftijd, het verschil is echt klein of soms zelfs niets
 
Ik zou het ook niet van in het begin beginnen nemen. Eerst zonder trainen.

Ik heb genomen naar paar jaartjes te trainen toen ik op een plateau zat en had toen goed geholpen. Maar als je pas begint te trainen vind ik het zo interessant niet.
 
Laatst bewerkt:
Creatine gaat niet zo heel veel doen maar het kan ook geen kwaad om het erbij te pakken. Gewoon de creatine van xxl of bijv van de action en dan 5gr per dag, inname moment maakt niet uit.
 
Creatine is een van de weinige supplementen met een bewezen werking. Beste creatine is monohydraat. Elke andere duurdere is geldverspilling.
Lees hier meer Sticky - Creatine Faq
 
5gr na het trainen, niet voor of tijdens.
 
ik gebruik het altijd voor hoor...na de training lijkt mij iig vreemd...dan profiteer je toch niet van de "werking"?
 
Omdat door voor of tijdens er meer ATP vrijkomt dus meer spier energie, maar door het na de training te nemen samen met post workout bijvoorbeeld wordt het toch nog beter opgenomen en gaat de werking pas echt helemaal volledig zijn.
 
Je gaat dus eigelijk meer een soort van meer spieruithouding creëren tijdens het trainen, maar niet de optimale voordelen zoals dat je hebt na het trainen. Jullie moeten eens studies bekijken en inlezen. Natuurlijk ieder zijn eigen mening en keus achteraf.
 
ja eventueel dan de dag erna? Maar zover ik weet gebruik je het er altijd voor...maarja kan aan mij liggen. overigens ook persoonsafhankelijk. in principe merk je als "ervaren lifter het verschil nauwelijks.
 
ja eventueel dan de dag erna? Maar zover ik weet gebruik je het er altijd voor...maarja kan aan mij liggen. overigens ook persoonsafhankelijk. in principe merk je als "ervaren lifter het verschil nauwelijks.

Dat zou kunnen ja.

Genoeg mensen die het na de training nemen.
 
Gewoon dagelijks nemen, tijdstip boeit niet.
 
Laatst bewerkt:
Je gaat dus eigelijk meer een soort van meer spieruithouding creëren tijdens het trainen, maar niet de optimale voordelen zoals dat je hebt na het trainen. Jullie moeten eens studies bekijken en inlezen. Natuurlijk ieder zijn eigen mening en keus achteraf.
Kom maar op met de links naar die studies dan!
Dit is wat examine.com (zeer betrouwbaar) er over weet te melden:
"As Creatine is stored in the body, you can take it any time. While some personal trainers recommend taking it after a workout, this has no difference in uptake."
En dit is geen mening, maar een wetenschappelijk aangetoond feit.
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik het altijd voor hoor...na de training lijkt mij iig vreemd...dan profiteer je toch niet van de "werking"?

Misschien moet jij eens terug naar school , creatine is een lichaamseigen stof die door het lichaam ZELF wordt aangemaakt .. dus je hebt ALTIJD de “ werking “ zoals jij het noemt ..

De inname van creatine zorgt niet direct voor meer kracht maar voor een ietsiepietsie snellere “ aanvulling “ van het creatine gehalte wat je verbruikt hebt ..

TS zal hoogstens merken dat hij wat voller wordt , is vaak geen spiermassa maar hoogstens het vasthouden van vocht ..

Creatine is voor beginners totaal niet relevant ..
 
Back
Naar boven