Fitness Seller

Squat techniek check

Bezoekers in dit topic

rob91

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
5.466
Waardering
1.742
Lengte
1m87
Een max effort is zeer geschikt om weak points en flaws in techniek te identificeren. Na vele maanden weer eens een 1 rep max neergezet, dus tijd om te inventariseren.

Maar nu moet ik zeggen dat ik ze zelf niet echt zie bij mij. Kunnen jullie eens een oordeel vellen:


Ik heb het idee dat ik uit de hole wel power zat heb. Ik doe dan ook al jarenlang standaard ergens in de week paused squats. Halverwege gaat de lifts iets trager, maar is dit dan een weakpoint? Zo ja, hoe werk ik hieraan?
 
Iemand?
 
Als dat echt je weakpoint is zouden pinsquats net onder dat punt wellicht kunnen helpen.
 
Mooie squat hoor. Op dat punt ga ik altijd overdreven hard mijn heup naar voren duwen i.p.v. naar boven. Weet niet of je dat doet?
 
Als dat echt je weakpoint is zouden pinsquats net onder dat punt wellicht kunnen helpen.

Dat is wel een goede om te proberen al is de set up lastig in deze gym. Zou poseren halverwege ook een optie kunnen zijn?

Mooie squat hoor. Op dat punt ga ik altijd overdreven hard mijn heup naar voren duwen i.p.v. naar boven. Weet niet of je dat doet?

Thanks. Dat is inderdaad wat ik doe. Ik gebruik flinke hip drive om uit de hole te ‘springen’. Daarna is het heupen naar voren.
 
Ik zou dan eerder aan box squats denken dan aan paused squats.
 
Jep je squat ziet er echt mooi uit! Ik zie niet echt een probleem ergens... het is een PR dus logisch dat ie op een bepaald punt een tikje trager zal gaan, maar je hebt nergens form breakdown en speed ziet er gewoon goed uit. Had ik maar zon squat :(
 
Ik zou dan eerder aan box squats denken dan aan paused squats.

Dat is het proberen waard. Plus heb deze nog nooit gedaan. Nieuwe dingen willen nog weleens een impuls geven.

Niet obsessief naar sticking points zoeken als ze er niet zijn. Gewoon sterker worden