XXL Nutrition

Na 2 jaar geen resultaat

Bezoekers in dit topic

Nee, absoluut niet en door oefeningen ook nog eens onregelmatig of helemaal niet.

Voeding is zwaar overrated.
tenor.gif
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Nee, jij draagt wat bij. Train je eigenlijk wel? Als jij degene bent in je avatar zou ik eens beginnen met wat gewichten op te tillen ;)
:roflol::roflol::roflol: Ja dat ben ik, waar is die foto van jou zonder shirt? Ik ben benieuwd beest :trollface:
 
Dus je lichaam haalt de benodigde bouwstoffen dan gewoon uit de lucht als je onder je onderhoud eet?

Het lichaam functioneert vernuftiger dan dat jij en blijkbaar velen denken.

Om maar een versimpelt voorbeeld te geven:

5 kg spiermassa (spiereiwit) winst in een jaar is 14 gram per dag. Daarbij zijn aminozuren in het lichaam constant in beweging. Dus wat nu in je grote teen aan ‘eiwit’ zit kan volgende week in je biceps zitten.

Kortom, het kan. En in elk geval zou TS met goede training een compleet andere fysiek hebben gehad ondanks mogelijke ondervoeding, maar dat had ik al eerder geschreven. De enige die dit ondersteunen zijn de weinigen hier met relevante kennis.
 
Liefde op vrijdag :heart::kiss:
 
Ah, Eleiko is weer ruzie aan het maken! :popcorn2:
 
Voeding is zwaar overrated.

Godver, en dat vertel je me nu? Voor niks al die macro's geteld en 3x per week m'n koelkast/keukenkast gevuld dus?
Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheden voedsel die ik naar binnen gewerkt heb...
 
Het lichaam functioneert vernuftiger dan dat jij en blijkbaar velen denken.

Om maar een versimpelt voorbeeld te geven:

5 kg spiermassa (spiereiwit) winst in een jaar is 14 gram per dag. Daarbij zijn aminozuren in het lichaam constant in beweging. Dus wat nu in je grote teen aan ‘eiwit’ zit kan volgende week in je biceps zitten.

Kortom, het kan. En in elk geval zou TS met goede training een compleet andere fysiek hebben gehad ondanks mogelijke ondervoeding, maar dat had ik al eerder geschreven. De enige die dit ondersteunen zijn de weinigen hier met relevante kennis.
giphy.gif
 
Het lichaam functioneert vernuftiger dan dat jij en blijkbaar velen denken.

Om maar een versimpelt voorbeeld te geven:

5 kg spiermassa (spiereiwit) winst in een jaar is 14 gram per dag. Daarbij zijn aminozuren in het lichaam constant in beweging. Dus wat nu in je grote teen aan ‘eiwit’ zit kan volgende week in je biceps zitten.

Kortom, het kan. En in elk geval zou TS met goede training een compleet andere fysiek hebben gehad ondanks mogelijke ondervoeding, maar dat had ik al eerder geschreven. De enige die dit ondersteunen zijn de weinigen hier met relevante kennis.
Brb al mijn massa naar mijn dick sturen.
De foto staat hierboven scharminkeltje!
Hung ik zou dat lekker ondervoed Afrikaans lichaam van jou wel eens willen verslinden :$ #nohomo #beetjeMat
 
Kortom, het kan. En in elk geval zou TS met goede training een compleet andere fysiek hebben gehad ondanks mogelijke ondervoeding, maar dat had ik al eerder geschreven. De enige die dit ondersteunen zijn de weinigen hier met relevante kennis.
Voor iemand die iets te licht is en gevoelig is voor trainingsprikkels kan dat inderdaad. Voor iemand als de TS die structureel ondervoed is (60 kg op 1m85....kom op), is voeding toch echt wel een belangrijke factor.

Vanwege zijn behoorlijk grote ondergewicht en zijn lage calorie inname is hij minder trainingsgevoelig en eventuele beginnersgains zullen dan ook in een vroeger stadium stagneren dan bij iemand met een gemiddeld gewicht.

Hij zal dan ook hoogstwaarschijnlijk geen "eiwitten uit zijn grote teen" kunnen halen om zijn biceps te laten groeien, want er is nauwelijks tot niets aanwezig, waardoor er nog eerder spierafbraak plaatsvind dan een gewenst trainingseffect.
 
Het lichaam functioneert vernuftiger dan dat jij en blijkbaar velen denken.

Om maar een versimpelt voorbeeld te geven:

5 kg spiermassa (spiereiwit) winst in een jaar is 14 gram per dag. Daarbij zijn aminozuren in het lichaam constant in beweging. Dus wat nu in je grote teen aan ‘eiwit’ zit kan volgende week in je biceps zitten.

Kortom, het kan. En in elk geval zou TS met goede training een compleet andere fysiek hebben gehad ondanks mogelijke ondervoeding, maar dat had ik al eerder geschreven. De enige die dit ondersteunen zijn de weinigen hier met relevante kennis.

Ik heb geen zin om het na te rekenen, maar je hebt dan wel een dagelijks kcal overschot nodig van 56kcal, eet je minder dan dat boven onderhoud, dan kom je nooit 5kg aan in een jaar.
 
Ik heb geen zin om het na te rekenen, maar je hebt dan wel een dagelijks kcal overschot nodig van 56kcal, eet je minder dan dat boven onderhoud, dan kom je nooit 5kg aan in een jaar.

Waarschijnlijk een stuk meer dan dat, niet alle Kcal converteren 1:1 naar spier namelijk.
 
5 kg spiermassa (spiereiwit) winst in een jaar is 14 gram per dag. Daarbij zijn aminozuren in het lichaam constant in beweging. Dus wat nu in je grote teen aan ‘eiwit’ zit kan volgende week in je biceps zitten.

Galen
 
Voor iemand die iets te licht is en gevoelig is voor trainingsprikkels kan dat inderdaad. Voor iemand als de TS die structureel ondervoed is (60 kg op 1m85....kom op), is voeding toch echt wel een belangrijke factor.

Niemand ontkent ook dat voeding een belangrijke factor is, het is alleen niet de belangrijkste factor, helaas. Misschien heb je er overheen gelezen, maar zoals eerder gezegd:

Calories do not stimulate muscle growth.

Je moet genoeg eten om je lichaam de mogelijkheid te geven om te herstellen, dat is een feit. Maar meer eten betekent niet meer spiergroei.

Als onze voorouders na een fysiek zware dag met gevechten tegen wilde tijgers, 10km rotsklimmen en vervolgens 50x 20 seconde all out sprints om een stel eenden te vangen voor het avondeten PER SE een caloric surplus van 500 of 1000 nodig zouden hebben om de volgende ochtend uberhaupt op te kunnen staan, zouden wij nu dan nog allemaal bestaan?

Het lichaam is VEEL efficienter en zuiniger dan wij durven te denken.
 
Dus in zekere zin is het belang van voeding (en ook van steroids) overrated in de hedendaagse fitness/BB industrie.

Over de juiste training wil niemand het meer hebben... terwijl daar toch echt de focus moet liggen.
 
Niemand ontkent ook dat voeding een belangrijke factor is, het is alleen niet de belangrijkste factor, helaas. Misschien heb je er overheen gelezen, maar zoals eerder gezegd:

Calories do not stimulate muscle growth.

Je moet genoeg eten om je lichaam de mogelijkheid te geven om te herstellen, dat is een feit. Maar meer eten betekent niet meer spiergroei.

Als onze voorouders na een fysiek zware dag met gevechten tegen wilde tijgers, 10km rotsklimmen en vervolgens 50x 20 seconde all out sprints om een stel eenden te vangen voor het avondeten PER SE een caloric surplus van 500 of 1000 nodig zouden hebben om de volgende ochtend uberhaupt op te kunnen staan, zouden wij nu dan nog allemaal bestaan?

Het lichaam is VEEL efficienter en zuiniger dan wij durven te denken.
Absoluut geen flauw idee wat je hiermee wilt zeggen. Lichaam is een simpele energiebalans. Als je er minder energie in stopt dan nodig zal je weinig spiergroei hebben. Simpeler kan het niet.
 
Want ja, mijn lichaam gaat met het tekort aan brandstof onnodige energie gebruiken om spiermassa op te bouwen...

Als onze voorouders na een fysiek zware dag met gevechten tegen wilde tijgers, 10km rotsklimmen en vervolgens 50x 20 seconde all out sprints om een stel eenden te vangen voor het avondeten PER SE een caloric surplus van 500 of 1000 nodig zouden hebben om de volgende ochtend uberhaupt op te kunnen staan, zouden wij nu dan nog allemaal bestaan?
Onze voorouders waren nou ook geen shredded massamonsters.
 
Niemand ontkent ook dat voeding een belangrijke factor is, het is alleen niet de belangrijkste factor, helaas. Misschien heb je er overheen gelezen, maar zoals eerder gezegd:

Calories do not stimulate muscle growth.

Je moet genoeg eten om je lichaam de mogelijkheid te geven om te herstellen, dat is een feit. Maar meer eten betekent niet meer spiergroei.

Als onze voorouders na een fysiek zware dag met gevechten tegen wilde tijgers, 10km rotsklimmen en vervolgens 50x 20 seconde all out sprints om een stel eenden te vangen voor het avondeten PER SE een caloric surplus van 500 of 1000 nodig zouden hebben om de volgende ochtend uberhaupt op te kunnen staan, zouden wij nu dan nog allemaal bestaan?

Het lichaam is VEEL efficienter en zuiniger dan wij durven te denken.
In dit geval is het dus WEL de belangrijkste factor, aangezien de TS zijn eigen trainingssensitiviteit volledig ondermijnt door structureel veel te weinig te eten. Een uitspraak als "Calories do not stimulate muscle growth" is allemaal leuk en aardig, maar dat is gewoon een open deur intrappen. Iedereen met een half brein weet dat een verhoogde proteïne synthese getriggered wordt door krachttraining en dat daardoor spiergroei wordt bevorderd. Niets geks aan. Doet verder niets aan het feit af dat de TS gewoon zijn KCals flink omhoog moet gooien om voldoende brandstof in zijn lijf te krijgen om zo efficiënt mogelijk te kunnen blijven trainen.

Wat onze voorouders deden is niet relevant, die stierven toen ze 30 jaar waren aan ziekte, ondervoeding of in de maag van een holebeer.
 
Op dit moment ben ik 1.80 en weeg ik een schramele 60kg. Om deze reden heb ik twee jaar geleden besloten te gaan sporten, tevergeefs. Na verschillende soorten voedingssupplementen te hebben gebruikt heb ik het opgegeven en zit ik er aan te denken anabolen te proberen. Mijn doel hiermee is het creeren van spiermassa.

Ter info: In het begin sportte ik 3 dagen (2,5 uur) per week, het afgelopen jaar 2 dagen.

Nu ben ik mij gaan verdiepen in anabolen maar kom weinig info tegen bij situaties als waar ik nu in zit. Bij voorbaat mijn excuus als ik de zoveelste ben die dezelfde vraag stelt.

Mijn vraag is dus, wat is aan te raden? Ik lees veel goeds over Dianabol, Winstrol en Anavar maar kom er nog niet echt goed uit. Ik wil zéker geen injecties, dus puur orale anabolen.

Alvast bedankt!
Ga eerst eens behoorlijk eten. Gewoon koolhydraten (havermout, aardappel, zoete aardappel, rijst, pasta), eiwitten (vlees, kip, vis), vet (olijfolie, echte boter, avocado, of uit vette vis) en voldoende vezels uit groene groenten.
Probeer 5 a 6 maaltijden.
Van shakes ga je niet groter worden. Dit voeg je toe als je het niet meer uit eten kan halen.
En train minimaal 3-4x per week.
 
Back
Naar boven