AndroidHealthClinic

Rode bult ruim na injectie

Bezoekers in dit topic

RB80

Novice
Lid geworden
10 jun 2018
Berichten
5
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
86kg
Mede krachtsporters,

Na het een aantal dagen aangekeken te hebben, ben ik nu toch erg benieuwd wat jullie er van vinden.

28 mei heb ik in m'n delts geïnjecteerd, beide kanten 2.5ml. Dit is meer dan normaal, normaliter inject ik max. 2ml en dat is altijd goed gegaan. Ik zou eigenlijk in m'n quad pinnen maar dat ging tot 3x toe verschrikkelijk kut, vandaar dat ik er 2x 2 0,5x19mm's op zette en switchte.

Inject ging smooth maar er kwam wel wat vloeistof uit na afloop (kan kloppen gezien de hoeveelheid) Ik voelde dat ik ze goed volgeladen had maar verder geen issue. Getraind enz.. Wat PIP de opvolgende dagen maar niks geks. Toen ging ik rug/delts trainen, de dag erna; verschrikkelijke pijn in beide side delts/zijkant bicep.

Volgende ochtend was het ontzettend pijnlijk aan beide kanten en rood. Nu zijn we inmidels weer even verder en de linkerkant is pijnvrij en ziet er goed uit. Echter zit er aan de rechterkant een dikke bult (rode plek) op m'n zijkant bicep, wél pijnvrij tenzij je er op drukt bijv. Eromheen is het ook verhard. Wilt maar niet weggaan. Ik slik al Ibuprofen en smeer Toco Tholin.

Ik zou m'n bicep/rug best kunnen trainen, het doet niet zeer, maar omdat het niet goed zit van binnen wacht ik er nog ff mee om het rust te geven. Maar mijn vraag is.. Hoe lang gaat dit nou nog duren, hebben jullie hier ervaring mee. Wat zou het kunnen zijn?

Zelf denk ik aan een ontsteking. Dacht ook aan vloeistof (niet diep genoeg geïnjecteerd) maar deze bult zit een stuk lager dan de injectspot.

:)
 
Ga naar de dokter!
 
Kan inderdaad een ontsteking zijn, een rode bult is hier een indicatie voor. Je slikt al ontstekingsremmers en die ik zou ik ook even blijven slikken als ik jou was. Zodra de klachten verergeren of als je koorts krijgt, direct naar de huisarts toe gaan. Dit is echt zo'n 50/50 verhaal wat je heel goed moet blijven monitoren en vooral luisteren naar je lichaam. Als de plek het toelaat zou je er voorzichtig omheen kunnen masseren, goede doorbloeding wil de klachten nog weleens doen verminderen, maar nogmaals als het echt een ontsteking of nog erger een bacteriele infectie is, dan zal dit eerder kwaad dan goed doen.
 
Het begon in beide delts/zijkant bicep, hevige pijn en rood. Dit is al weg, enkel m'n rechter zijkant bicep is dus wat verdikt (rood.. Bult) Het jeukt ook een beetje en dit zou goed moeten zijn denk ik (teken van herstel vaak).

Als ik morgen wakker word en het nog niet verminderd is ga ik idd even langs de huisarts. Zeker een goed advies. Ik heb eigenlijk geen zin open kaart te spelen (spuiten), zonder dat te weten kan hij ook beoordelen wat het zou kunnen zijn neem ik aan. Ik hou jullie op de hoogte
 
Het begon in beide delts/zijkant bicep, hevige pijn en rood. Dit is al weg, enkel m'n rechter zijkant bicep is dus wat verdikt (rood.. Bult) Het jeukt ook een beetje en dit zou goed moeten zijn denk ik (teken van herstel vaak).

Als ik morgen wakker word en het nog niet verminderd is ga ik idd even langs de huisarts. Zeker een goed advies. Ik heb eigenlijk geen zin open kaart te spelen (spuiten), zonder dat te weten kan hij ook beoordelen wat het zou kunnen zijn neem ik aan. Ik hou jullie op de hoogte

Altijd open kaart spelen met dit soort zaken, in the end ga je alleen maar jezelf ermee hebben. Als je dokter veroordelend doet, dan verwijs je hem even naar de rokers, de alcoholmisbruikers en drugsgebruikers, die hij ook gewoon moet voorzien van de best mogelijke informatie en oplossingen. Daarnaast heeft hij een eed afgelegd en moet hij even in de spiegel kijken. Als je er daarna nog niet uitkomt, dan even op zoek naar een wat jongere huisarts, die zijn veelal meer open minded en zeker als je zelf goed in de materie zit, vinden ze het soms zelfs interessant, de leergierige dan.
 
Ik heb toevallig gister een injectie in quad gedaan en gister avond werd me been stijf en klein beetje vocht dit is niet erg blijft nog wel paar dagen

Maar met een rode bult met warmte zou ik toch echt naar de dokter gaan
 
In het uiterste geval kun je nog zeggen dat je een vitamine B12 injectie intramusculair hebt gezet.
 
Vonk mijn huisarts is nogal een zekere piel, oudere man en struikelt daar vast over. So be it.

GetBig XXL heb ik zelf ook vaak genoeg gehad.. De ene keer heb je nergens last van en de andere keer ontzettend veel. Terwijl je dezelfde handelingen en nazorg (masseren) doet. Is niets bijzonders maar dit duurt gewoon langer icm rood/warmte.. Vandaar dat ik me zorgen maakte.

Anyway.. Ik heb straks een afspraak. De plek is wat rustiger geworden en eromheen wat minder verhard. Die rode plek/verharding kan je zien als 2 bultjes dicht naast elkaar. Verder ook geen koorts oid. Ook niet gehad toen het nog ontzettend pijn deed. Zelf denk ik eigenlijk dat het niets met het injecten te maken heeft (injectspot delt zit veel hoger dan de brachialis..) Dit kwam echt pas een paar dagen daarna. Wél na biceps (hammer curls) trainen. En het zit echt precies op de brachialis. Ik denk overbelasting/scheurtje/ontstekinkje.

Edit; Heb straks dus geen afspraak.. De praktijk zit al vol voor vandaag. Morgenochtend. Straks benen op het programma.
 
Laatst bewerkt:
Vonk mijn huisarts is nogal een zekere piel, oudere man en struikelt daar vast over. So be it.

GetBig XXL heb ik zelf ook vaak genoeg gehad.. De ene keer heb je nergens last van en de andere keer ontzettend veel. Terwijl je dezelfde handelingen en nazorg (masseren) doet. Is niets bijzonders maar dit duurt gewoon langer icm rood/warmte.. Vandaar dat ik me zorgen maakte.

Anyway.. Ik heb straks een afspraak. De plek is wat rustiger geworden en eromheen wat minder verhard. Die rode plek/verharding kan je zien als 2 bultjes dicht naast elkaar. Verder ook geen koorts oid. Ook niet gehad toen het nog ontzettend pijn deed. Zelf denk ik eigenlijk dat het niets met het injecten te maken heeft (injectspot delt zit veel hoger dan de brachialis..) Dit kwam echt pas een paar dagen daarna. Wél na biceps (hammer curls) trainen. En het zit echt precies op de brachialis. Ik denk overbelasting/scheurtje/ontstekinkje.

Edit; Heb straks dus geen afspraak.. De praktijk zit al vol voor vandaag. Morgenochtend. Straks benen op het programma.

Random vraag: Heb je wel de naald verwisseld bij het spuiten van het ene naar het andere been?
 
Random vraag: Heb je wel de naald verwisseld bij het spuiten van het ene naar het andere been?
Ik wou met een 0.6x25mm in m'n quad pinnen maar tot 3x toe zat ik meteen al tegen n ader en deed het ongewoon pijn. Toen heb ik er 2x (2 verschillende, voor iedere delt 1) 0,5x19mm opgezet. Hier kan het probleem niet liggen.

Net bij de huisarts geweest. Een overbelasting/scheuring sluit hij uit omdat ik geen last van m'n bicep heb. Hij vroeg me zijn hand naar me toe te duwen (curl like) en dat is allemaal geen probleem. Hij kan het niet goed beoordelen maar denkt of; uitslag (reactie op solvent, een stofje in de olie. Zelf nog nooit van gehoord), inwendige bloeduitstorting, ontstekinkje. Niet heel erg zorgwekkend omdat ik geen koorts heb, het geen pijn doet. Hij zegt doe rustig aan, je kan je armen wat mij betreft trainen, je voelt zelf wanneer je wél pijn krijgt of iets gaat voelen. Als het met 2 weken niet verminderd is of erger word even terugkomen. Anders gaat het zoals het kwam. Vanzelf :P

Zelf weet ik nog niet eens zo zeker of het met de inject te maken heeft. Dit zit een stuk lager (brachialis) dan de side delt spot. Toeval? Ik wacht het af.
 
Laatst bewerkt:
We leven 2 weken na het aanmaken van het topic. De bulten zijn (het waren 3 verdikkingen/bultjes bij elkaar) weg, geen verdikkingen meer alleen nog wat rood achtig. Het trekt héél langzaam, maar zeker weg. Ondertussen gewoon lekker kunnen trainen omdat het geen pijn deed.

Dinsdag zou ik weer terug naar de huisarts moeten als het nog niet weg of verminderd was, dit hoeft niet. Verwacht dat het volgende week helemaal weg is.

Wat het uiteindeljjk geweest is, geen idee.
 
ontsteking, niet goed schoongemaakt ofzo. ook wel eens gehad plek van 20 cm:(
 
Back
Naar boven