MuscleMeat

Help!!!

Bezoekers in dit topic

Gast 106288

Novice
Lid geworden
15 jul 2012
Berichten
7
Waardering
1
Lengte
1m65
Hallo Iedereen,

Na mijns inziens veel geprobeerd te hebben heb ik besloten om jullie advies te vragen. Ik ben vrouw van 34jr. Begin dit jaar weer ingeschreven bij een sportschool om te werken aan mijn doel. Mijn doel is namelijk afvallen. Om jullie een idee te geven zet ik hieronder mijn gegevens, helaas heb ik geen BF kunnen laten meten aan het begin en voor nu heb ik ook geen BF percentage.

Vrouw, 34jr. lengte 1.65
Start gewicht 95kg
Gewicht nu (vanmorgen) 81.1
Gewicht vorige week zat 80.4

Een paar jaar terug heb ik een voedingsschema laten maken en daarin stond dat ik op trainingsdagen rond de 1700kcal zou moeten eten, waarvan K137, V75, E121. Op niet trainingsdagen zou ik rond de 1418/1430 kcal moeten eten, waarvan K154, V48, E103. Omdat ik begin dit jaar ongeveer hetzelfde woog als toen heb ik dit schema opgepakt. Gaandeweg merkte ik dat mijn gewicht schommelde en ik snap dat het ook met vocht te maken heeft. Dus heb ik ongeveer een maand geleden mijn macro's aangepast naar K107, V75, E149, en kcal is hetzelfde gebleven. Na deze aanpassing ben ik een paar (3) kilo afgevallen, maar ik ben nu op het punt gekomen dat ik eigenlijk niet weet of ik het goed doe. Qua voeding eet ik IIFMM en ik doe IF, eating window is van 12 tot 20 uur.

Nu de training; Ik sport 6 dagen in de week, krachttraining en cardio. Hieronder mijn trainingsschema.

ma: hamstrings en glutes +/- 60 min en daarnaast HIIT op de loopband van ong 30 min. Ik doe 30sec op ong snelheid 13 en 50 sec rust, dit doe ik 20 keer.
din: borst en triceps: +/- 60 min en daarnaast 45 min LISS of op de loopband of crosstrainer
woe: benen; +/- 60 min en ook dan doe ik ook HIIT op de loopband
do: schouders +/- 60 min en dan ook LISS (loopband of crosstrainer)
vrij: hamstrings en glutes en dan weer HIIT
zat: rug en biceps: 60 min en dan ook LISS (loopband of crosstrainer)
zon: rust

Ik sport dus aardig veel. Dan zou je denken dat ik dan ook meer zou moeten afvallen. Ik doe ergens iets fout en denk dat het aan mijn voeding ligt. Ik heb veel over calorieën en macro's berekenen gelezen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Er is zo veel hierover te lezen. Ik heb ook echt geen idee wat mijn macro verdeling zou moeten zijn om af te vallen. Ik weet ook dat je dingen moet uitproberen om erachter te komen wat voor jou werkt, maar als ik nu duidelijke een richting heb en hoe ik dit zou moeten aanpakken, zou het super zijn. Mijn doel voor nu is ong 10 kilo afvallen voor mijn vakantie in augustus, hoop dat het gaat lukken. Hoop dat het zo duidelijk is, maar mochten jullie nog vragen hebben stel het gerust.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het kort houden. Anderen mogen lang verhaal typen.

Voeding is key.

Je zegt rond 1700.

Dus het fluctueert nogal?

Ga gewoon echt 1700 eten op trainingsfsgen en bijvoorbeeld 1400 op rustdagen
2 weken lang, zonder afwijkingen

Kijk wat dat doet met je gewicht.
 
Alles valt en staat met voeding .

Afvallen / Cutten = minder eten tot je nemen dan je nodig hebt
Aankomen / Bulken = meer eten tot je nemen dan je nodig hebt

Zoals hierboven gezegd " ongeveer " 1700 kcal per dag .. Track je je voeding ? en zo ja op welke macro's kom je dan uit ?
Gok als je alles tracked dus ook je suiker in de koffie, koekjes, sausjes bij eten enz dat je dan boven de 1700 kcal komt

Zou je hier op het forum eens exact willen vermelden wat je op een dag eet ? Dan kunnen we meekijken

Ik ga je uit de droom helpen , 10 kg kwijt in 8 weken kan maar dat wordt verdomd hard werken , " gezond is het om 0,5 kg tot 0,8 kg per week af te vallen "
Tenzij je op krap 1000 / 1100 kcal gaat zitten maar dan moet je diep gaan .
 
Laatst bewerkt:
Alles valt en staat met voeding .

Afvallen / Cutten = minder eten tot je nemen dan je nodig hebt
Aankomen / Bulken = meer eten tot je nemen dan je nodig hebt

Zoals hierboven gezegd " ongeveer " 1700 kcal per dag .. Track je je voeding ? en zo ja op welke macro's kom je dan uit ?
Gok als je alles tracked dus ook je suiker in de koffie, koekjes, sausjes bij eten enz dat je dan boven de 1700 kcal komt

Zou je hier op het forum eens exact willen vermelden wat je op een dag eet ? Dan kunnen we meekijken

Ik ga je uit de droom helpen , 10 kg kwijt in 8 weken kan maar dat wordt verdomd hard werken , " gezond is het om 0,5 kg tot 0,8 kg per week af te vallen "
Tenzij je op krap 1000 / 1100 kcal gaat zitten maar dan moet je diep gaan .


Ja, ik track mijn voeding dagelijks met fitnesspal en weeg ook ALLES af. Ik zeg rond 1700 kcal, omdat het soms net iets erboven dus dan bedoel ik op 1707 kcal uitkom. Ik let hier echt goed op anders heeft het geen zin toch...

Dit bijvoorbeeld wat ik vandaag heb gegeten, zoals ik al eerder beschreef ik doe IIFYM.

Middagmaaltijd
Triangel donker meergranen
3 eiwitten en 3 eigeel
Kipfiletreepjes
snacktomaatjes
zaanse mayo

tussendoor
eiwitshake (dit heb ik na het sporten gedronken)
eiwitreep (dit heb ik later op de dag gegeten)

avondmaaltijd
krieltjes
groente
dijfiletreepjes
snacktomaatjes
zaanse mayo

Ik kwam uit op totaal 1707 kcal, waarvan K107, V74, E144 (K25%, V40%, E35%. Ik wijk ook niet af van de macro's. Mocht ik iets eten binnen mijn macro's dan houd ik wel rekening dat mijn kcal niet boven de 1700 is, ja zoals ik net zei iets er boven doe ik niet zo moeilijk over. Als je snapt wat ik bedoel. Op niet trainingsdagen eet ik tussen de 1400 en 1430 kcal, de macro verdeling blijven ook gelijk.
Ik neem al jaren geen suiker in mijn koffie of thee, dus daar zal het zeker niet aan liggen. Ik vraag je gewoon af of het aantal kcal en macro's die ik nu eet goed is.

Bedankt voor het meedenken.
 
Dit forum staat er vol mee, maar als je veel sport moet je ook rekening houden met dat je ook gewicht aanzet in spieren. Dus wegen is eigenlijk geen goede graadmeter.
Beter check je je vetpercentage, dat laat echt zien of je vet kwijtraakt. (en niet alleen maar 'afvalt')
 
Wanneer woog jij 95 kilo (je weegt nu namelijk 80-81 en bent dus al 14 kilo kwijt). Hoelang heb jij onder behoefte gegeten met als doel afvallen. En hoeveel kcal at je in deze periode.
 
Wanneer woog jij 95 kilo (je weegt nu namelijk 80-81 en bent dus al 14 kilo kwijt). Hoelang heb jij onder behoefte gegeten met als doel afvallen. En hoeveel kcal at je in deze periode.

Begin dit jaar 2 januari begonnen en klopt nu al bijna 15 kilo kwijt. Ik at in het begin 1570 kcal en naar mate ik meer ging sporten heb ik het opgehoogd naar 1900 kcal en toen verlaagd naar 1800 kcal daarna verlaagd naar 1640, toen weer verlaagd naar 1600, daarna weer opgehoogd naar 1700 kcal. Ik was erg zoekend.... Veel berekeningen opgezocht hoe ik mijn behoefte moest berekenen en door de verschillende informatie ging ik maar wat doen. Momenteel eet ik 1700 kcal K128, V76, E128. Ook qua macro's heb ik hier en daar aangepast in die periode.
 
Dit forum staat er vol mee, maar als je veel sport moet je ook rekening houden met dat je ook gewicht aanzet in spieren. Dus wegen is eigenlijk geen goede graadmeter.
Beter check je je vetpercentage, dat laat echt zien of je vet kwijtraakt. (en niet alleen maar 'afvalt')

Een vrouw wint niet zo makkelijk spieren.
 
Ik denk dat jet het heel goed doet.
gemiddeld 600+ gram per week afvallen in 23 weken. Een prestatie van formaat.
Gewoon rustig 2 of 3 weken strikt de 1700 sportdag/ 1400 rustdag volhouden... en van daaruit weer verder werken.
Maar 10 kilo in 8 weken proberen zou ik niet doen.
 
Goeie titel ook
 
Gebruik je een app om je voeding te tracken? Zo ja, let op. Daar staat een hoop foute info in. Het beste (maar minder flexibel) is een rekenmachine in de keuken, naast je logboekje. En tellen maar..
 
Back
Naar boven