Fitness Seller

Nieuws Hay ik ben Joyce (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
12 jun 2018
Berichten
4
Waardering
3
Lengte
1m73
Hay ik ben Joyce,

Ik ben 20 jaar oud, 1.73 meter lang en weeg ongeveer 73 kilo. Samen met mijn ouders, 2 zusjes en 1 broertje woon ik in Flevoland, in een klein dorpje waar veel mensen niet denken aan hun uiterlijk en lichaam.
Zelf ben ik in de jaren onzekerder geworden en is mijn zelfbeeld omlaag gegaan, hier wil ik wat aan gaan doen!
Op internet heb ik veel opgezocht, maar het ene artikel zegt dat ik verbranding pillen moet gaan halen en het ander artikel zegt dat ik onder de normale calloriën moet gaan zitten, er staat zoveel verschillende informatie op het internet dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Mijn plan van aanpak ?
1. Eetgewoonte veranderen
2. Vet percentage verlagen
3. Krachttraining
4. Bijhouden

Wat ik dagelijks eet?
Momenteel eet ik heel weinig.
Ochtend: Yogurt
Tussendoor: Niks
Middag: Noedels of niks
Tussendoor: Fruit
Avond: Wat de pot schaft behalve aardappels
Mocht ik merken dat mijn suikers op dat moment te laag zijn, neem ik een blikje energy ( ja ik weet het dit is ongezond )

Beweging?
Dagelijks weeg ik vrij weinig, ik heb kantoor werk, ga met de auto omdat het ruim een half uur rijden is. Naar de winkels ga ik lopen of pak ik de fiets. 1 +punt, einde van deze maand maak ik me lid van de sportschool !

Om mijn eerste doel te bereiken is dus mijn eet gewoonte.
WAT MOET IK ETEN OM VETVERBRANDING TE STIMULEREN?

Wat eten jullie dagelijks?
Wat zijn jullie etenstijden?
Hoe grote porgie eten jullie?
Wat eten jullie totaal NIET?

p.s: Hoe moet ik mijn vetpercentage meten?

Alvast bedankt voor alle tips !
 
Hoi,

Welkom en goed dat je de stap hebt gemaakt om naar de sportschool te gaan!

Om je eetgewoonte te veranderen moet je eerst eens preciezer gaan bijhouden wat je eet.

Hier kun je bijvoorbeeld de app van myfitnesspal.com voor gebruiken. Op basis van de informatie die je nu geeft kunnen wij moeilijk tips geven voor wat betreft je eten. Door het bij te houden in de app kun je zien hoeveel eiwitten, vet en koolhydraten je dagelijks neemt en natuurlijk het aantal calorieën. Dat laatste is vooral belangrijk om je vetpercentage te verlagen.

Om je vetpercentage te verlagen zul je moeten afvallen. Dit doe je door onder je onderhoud te eten (zo'n 500 calorieen minder per dag eten dan je verbruikt). Maar dan moet je dus eerst even uitvogelen hoe veel je eet en op hoeveel calorieen je moet gaan zitten om af te vallen.

Als je regelmatiger gaat eten (en betere voedingsstoffen) dan zul je ook je energie op peil houden en is dat blikje energydrink straks onnodig.

Dan je vragen:

Wat eten jullie dagelijks?
Dit is voor jou niet interessant, iedereen reageert ergens anders op, lust andere dingen (dit is vooral belangrijk, eet wat je lust!) en iedereen hanteert andere voedingswaarden. Desalniettemin:
- 1 eiwitreep zonder koolhydraten
- 5 plakjes kipfilet beleg
- 75 gram tonijn met sla, tomaat en komkommer
- 200 gram tartaar en 300 gram groente

Wat zijn jullie etenstijden?
Etenstijden zijn niet interessant. Je moet gewoon zorgen dat je een bepaalde tijdlijn hanteert waar jij goed mee om kan gaan. Als dit betekent dat je pas om 13.00 uur voor het eerst eet en je calorieen en maaltijden over de dag verdeelt is dat prima.
Er zijn geen bepaalde tijden waar je je aan moet houden wil je afvallen. Hier is het ook weer key om het voor jezelf zo makkelijk mogelijk te maken.

Ik eet bijvoorbeeld voor het eerst om 10u in de ochtend, vervolgens om 13.00u, om 15.00u en 19.00u.

Hoe grote porgie eten jullie?
Dit hangt natuurlijk volledig af van het aantal calorieen wat je per dag mag eten. Dit is het handigst om te verdelen over je maaltijden zodat je over de gehele dag goede porties eet zodat je het minst honger hebt.
Wat eten jullie totaal NIET?
Dingen die ik niet lekker vind.

Er is nog veel werk aan de winkel voor je, lees de beginnerssectie en stickys op dit forum eens door, daar staat alle informatie om een goed begin te maken.

SUCCES!
 
Welkom. Daar kom ik ook vandaan!
Zie wel wat 'rode vlaggen', namelijk;

Momenteel eet ik heel weinig.
Fout - als je 'heel weinig' eet dan val je af.
Bereken je onderhoud, track je calorieën met Myfitnesspal.

Op internet heb ik veel opgezocht, maar het ene artikel zegt dat ik verbranding pillen moet gaan halen en het ander artikel zegt dat ik onder de normale calloriën moet gaan zitten, er staat zoveel verschillende informatie op het internet dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Niet aan beginnen. Vetverbranding stimuleer je door onder je onderhoud te zitten.
Bereken je onderhoud, ga daar onder zitten en track je calorieën met myfitnesspal.
Zal waarschijnlijk ~1400-1800 calorieën zijn gezien je weinig beweegt. Afhankelijk van je spiermassa/metabolisme.

Avond: Wat de pot schaft behalve aardappels
Dat brood/aardappels/pasta slecht voor je is is allang ontkracht.
Ja, het zijn koolhydraten met een hogere glycemische index, dus kan zorgen voor een hogere bloedsuikerspiegelpiek, dat is voor diabetespatiënten belangrijk maar als je een gezond lichaam hebt heb je daar echt geen last van.

WAT MOET IK ETEN OM VETVERBRANDING TE STIMULEREN?
Om je vetverbranding te stimuleren is het vooral belangrijk om genoeg vetten te eten.
(Vuistregel; lichaamsgewicht * 0,8 / *1 aan grammen in vetten)
Ook genoeg eiwitten om afbreuk van spiermassa te verminderen.
(Vuistrgel; lichaamsgewicht *1,3 - * 2 aan grammen in eiwitten)

1. Wat eten jullie dagelijks?
2. Wat zijn jullie etenstijden?
3. Hoe grote porgie eten jullie?
4. Wat eten jullie totaal NIET?[
1. Maakt niet uit
2. Maakt niet uit maar :

Maaltijd 1: 08:00
Maaltijd 2: 12:00
Maaltijd 3: 16:00 (Preworkout)
17:30 - 18:45 training
Maaltijd 5: 19:00 (Postworkout)
Maaltijd 6: 22:00 (Pre-bed)
3. Maakt niet uit gezien iedereen andere caloriebehoeftes heeft.
4. Transvetten zo veel mogelijk beperken. Af en toe cheaten moet kunnen.

Succes!

HillR je was me voor
 
Om je vetverbranding te stimuleren is het vooral belangrijk om genoeg vetten te eten.
(Vuistregel; lichaamsgewicht * 0,8 / *1 aan grammen in vetten)
Ook genoeg eiwitten om afbreuk van spiermassa te verminderen.
(Vuistrgel; lichaamsgewicht *1,3 - * 2 aan grammen in eiwitten)



HillR je was me voor

Van dit hierboven snap ik dus helemaal niks van, sorrey :)
 
Van dit hierboven snap ik dus helemaal niks van, sorrey :)

giphy.gif


Je weegt 73 kilo.
73 * 0.8 = 58,4
73 * 1 = 73
= Tussen 58,4 en 73 gram vetten per dag eten.

Je weegt 73 kilo
73 * 1.3 = 94,9
73 * 2 = 146
= Tussen 94,9 en 146 gram eiwitten eten.

Ik zou zou bvb;

146 gram eiwitten per dag eten. = 584 kcal aan eiwitten.
60 gram vetten per dagen eten = 540 kcal aan eiwitten.
De rest vul je aan met koolhydraten.
Dus ongeveer 140 gram koolhydraten per dag. dus 560 kcal.

Zit je op 1684 kcal per dag. Val je dan nog niet af, iets minder koolhydraten eten.
Als je je eten bijhoudt in Myfitnesspal kun je je macro's (eiwitten / koolhydraten / vetten) eenvoudig bijhouden.
 
Even een handig iets om te weten....1 gram eiwit en 1 gram koolhydraten staat beiden gelijk aan 4 calorieën. (apart dus niet samen)

1 gram vet staat gelijk aan 9 cal.


edit: en welkom natuurlijk!
 
Mooi dat je deze weg in bent geslagen. Je eerste stap heb je gezet!
HillR en Valandinz hebben je de antwoorden wel gegeven. Daar kun je, lijkt mij, een goede start mee maken.

Wat betreft vetpercentage meten:
In de spiegel kijken!
Mocht je het echt willen meten kun je daar een huidplooimeter voor kopen of laten meten bij de sportschool (doen ze niet allemaal) of op een weegschaal gaan staan die het meet. Geen enkele meting is 100%.

Succes!
 
Hey Joyce, lees ffe de stickies hier
 
Mooi dat je deze weg in bent geslagen. Je eerste stap heb je gezet!
HillR en Valandinz hebben je de antwoorden wel gegeven. Daar kun je, lijkt mij, een goede start mee maken.

Wat betreft vetpercentage meten:
In de spiegel kijken!
Mocht je het echt willen meten kun je daar een huidplooimeter voor kopen of laten meten bij de sportschool (doen ze niet allemaal) of op een weegschaal gaan staan die het meet. Geen enkele meting is 100%.

Succes!

Ja alleen snapt ze er niks van.. Sorrey.. :dunno:
 
Mooi dat je deze weg in bent geslagen. Je eerste stap heb je gezet!
HillR en Valandinz hebben je de antwoorden wel gegeven. Daar kun je, lijkt mij, een goede start mee maken.

Wat betreft vetpercentage meten:
In de spiegel kijken!
Mocht je het echt willen meten kun je daar een huidplooimeter voor kopen of laten meten bij de sportschool (doen ze niet allemaal) of op een weegschaal gaan staan die het meet. Geen enkele meting is 100%.

Succes!


Thanks, ik ga er eens even 1tje zoeken !
 
Graag gedaan hoor! :thumb:
 
[QUOTE="Joyce_Wanttobefit,
Alvast bedankt voor alle tips ![/QUOTE]
Als aanvulling,
Maak foto’s. Begin daar nu mee, hoe moeilijk dat misschien ook is. En herhaal dit elke week/2 weken. Op een gegeven moment zie je namenlijk zelf de progressie niet meer :)
 
Back
Naar boven