Fitness Seller

Tonijn en kwik (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Chris_FR1908

Cool Novice
Lid geworden
21 feb 2018
Berichten
44
Waardering
4
Lengte
1m82
Massa
82kg
Hallo,

Ik volg sinds deze week een voedingsschema wat mij prima bevalt. Echter staat er dagelijks als tussendoortje 45 gram volkoren pasta met 80 gram tonijn uit blik, ik doe dit echter 5 dagen in de week. In het weekend vervang ik dit door een tussendoortje met soortgelijke voedingswaarden. Alleen nu lees ik dat er kwik zit in de tonijn.

In hoeverre is het dan gezond om elke dag 80 gram tonijn te eten? Dit is een half blikje.
 
tonijn en kwak?
 
Ik eet al bijna een jaar elke dag een half blikje tonijn en met mij gaat het best goed :D

Ik ben ergens hier op DBB (zoekfunctie, ik ben lui) ooit tegengekomen dat een half blikje per dag (of een heel blik) geen kwaad kan qua waardes. Dat het pas schadelijk zou zijn als je meerdere blikjes, de inhoud dan, per dag eet.
 
Ik eet al bijna een jaar elke dag een half blikje tonijn en met mij gaat het best goed :D

Ik ben ergens hier op DBB (zoekfunctie, ik ben lui) ooit tegengekomen dat een half blikje per dag (of een heel blik) geen kwaad kan qua waardes. Dat het pas schadelijk zou zijn als je meerdere blikjes, de inhoud dan, per dag eet.

Bedankt voor je nuttige reactie. Hier kan ik wat mee.
 
Dat het pas schadelijk zou zijn als je meerdere blikjes, de inhoud dan, per dag eet.
Jouw posts zijn steeds informatief en een meerwaarde :bow2::wave::heart:
 
Het is misschien noemenswaardig dat niet elke soort tonijn evenveel kwik bevat. In het artikel van Punjab staat dat een blikje tuna canned chunk light per dag geen probleem is. Dat kan wellicht kloppen echter andere tonijn soorten kunnen 3-5 maal zoveel kwik bevatten. En dan kan het al snel teveel zijn (zie afbeelding).

Soms is het duidelijk welke tonijn in een blik zit omdat dit expliciet vermeld is. Maar vaak is dit niet duidelijk. Tenzij je precies weet welke tonijn je eet is het dus niet zo eenvoudig om te zeggen dat elke dag een blikje prima is. Zeker als je ook nog andere vis eet naast de tonijn.

Nu is twee en een half blikje per week niet schrikbarend veel. Zelfs als je iets teveel binnenkrijgt zal dit pas na langere tijd van accumuleren voor problemen in de gezondheid zorgen. Wil je het safe spelen vervang je 2-3 maal per week de tonijn voor een blikje sardientjes. Deze bevatten 10-50x minder kwik dan de tonijnsoorten.

upload_2018-6-13_17-1-44.png
 
Zotjes hoeveel mensen een bedreigde diersoort eten.
 
Jouw posts zijn steeds informatief en een meerwaarde :bow2::wave::heart:

Volledigheid is de key :haha:
is niks voor jou,ze heeft geen borderline :fa:

:roflol: En ontzettend bezet hoor.

Zotjes hoeveel mensen een bedreigde diersoort eten.

Anders hou jij je preken beperkt tot het maaltijden topic? Ik heb echt niets tegen mensen die begaan zijn met het milieu enzovoort, maar je lijkt het nergens anders over te kunnen hebben. Ga dan lekker naar een veganistenforum. Dit is een bodybuildforum waar mensen vooral bezig zijn met hun fysiek en daar komt voor een groot deel het eten van eiwitten uit dierlijke producten bij kijken. Als jij je niet kunt vinden in de levensstijl die zulke mensen er op na houden is dat prima hoor, maar als je wilt dat mensen respect hebben voor jouw visie en levensstijl moet je dat ook wederzijds kunnen opbrengen en zo niet, dan moet je vooral ergens anders naar toe gaan.
 
Zou Kathlinoo ook de auto laten staan enzo? :dunno: Anders is ze gewoon hartstikke hypocriet.. Zelfs als ze met de trein gaat, heeft ze geen recht van spreken hier over bedreigde diersoorten.. En al dat vegan food, komt zeker ook niet uit plastic verpakkingen? Je weet wel, die uiteindelijk in de oceanen terecht komen en al onze eiwitten vervuilen :(
 
:roflol: En ontzettend bezet hoor.

Anders hou jij je preken beperkt tot het maaltijden topic? Ik heb echt niets tegen mensen die begaan zijn met het milieu enzovoort, maar je lijkt het nergens anders over te kunnen hebben. Ga dan lekker naar een veganistenforum. Dit is een bodybuildforum waar mensen vooral bezig zijn met hun fysiek en daar komt voor een groot deel het eten van eiwitten uit dierlijke producten bij kijken. Als jij je niet kunt vinden in de levensstijl die zulke mensen er op na houden is dat prima hoor, maar als je wilt dat mensen respect hebben voor jouw visie en levensstijl moet je dat ook wederzijds kunnen opbrengen en zo niet, dan moet je vooral ergens anders naar toe gaan.

Geen borderline ben ik nog niet zeker van :haha::haha:

:jk:
 
Zou Kathlinoo ook de auto laten staan enzo? :dunno: Anders is ze gewoon hartstikke hypocriet.. Zelfs als ze met de trein gaat, heeft ze geen recht van spreken hier over bedreigde diersoorten.. En al dat vegan food, komt zeker ook niet uit plastic verpakkingen? Je weet wel, die uiteindelijk in de oceanen terecht komen en al onze eiwitten vervuilen :(

Er is nog zoveel werk aan de winkel voor de mens voor wat betreft het milieu enz. De één heeft er meer voor over dan de ander. Uiteindelijk begint het allemaal bij je zelf en wat jij kunt doen en laten om de wereld een betere plek te maken.

Het is alleen zo dat je niet iedereen continu hoeft te overtuigen van wat allemaal (in jouw ogen) niet goed is.

Geen borderline ben ik nog niet zeker van :haha::haha:

:jk:

Haha :roflol:

Naarmate ik meer honger krijg word ik minder aardig. Ik bedoel het overigens absoluut niet onaardig, maar ik vraag me af of ze wel in de gaten heeft hoe ze overkomt. Misschien cared ze ook wel niet, maar de manier waarop ze zich opstelt en overal continu dit soort dingen aanhaalt voelt als zo'n nare kriebel onder je voet waar je ondanks dat je er aan krabt niet van af komt.
 
Volledigheid is de key :haha:


:roflol: En ontzettend bezet hoor.



Anders hou jij je preken beperkt tot het maaltijden topic? Ik heb echt niets tegen mensen die begaan zijn met het milieu enzovoort, maar je lijkt het nergens anders over te kunnen hebben. Ga dan lekker naar een veganistenforum. Dit is een bodybuildforum waar mensen vooral bezig zijn met hun fysiek en daar komt voor een groot deel het eten van eiwitten uit dierlijke producten bij kijken. Als jij je niet kunt vinden in de levensstijl die zulke mensen er op na houden is dat prima hoor, maar als je wilt dat mensen respect hebben voor jouw visie en levensstijl moet je dat ook wederzijds kunnen opbrengen en zo niet, dan moet je vooral ergens anders naar toe gaan.
Het zijn ook gewoon vleeseters die begaan zijn met bedreigde diersoorten hoor, chill. Heb nog nooit iets gezegd op iemand die hier dingen over vlees post of gezegd dat ze dat niet mogen, het ging gewoon over dat tonijn op dit moment aan het uitsterven is. Het zijn 95% van de tijd vleeseters die commentaar hebben op mij, niet andersom. Als zij een discussie starten met "hun feiten" die nergens op slaan, krijgen ze hun discussie. Maar ik begin die niet.
 
Back
Naar boven