Fitness Seller

Het Whisky & Spirits Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Las het vanochtend inderdaad. Hier in NL mogen ze dat niet verkopen. In UK wel. Heb wel gehoord dat ze in Duitsland ook liggen, dus misschien maar even daarheen rijden. Is maar half uurtje.
 
Gekocht in Luxemburg gister. Ik ben benieuwd.

20180613_173531.jpg
 
Beetje redelijke prijs?
€40. Bij de gall & gall is ie €50 (of €45 met een klantenkaart). In tegenstelling tot andere dranken (stolichnaya wodka 70 cl was €8, Dimple 70 cl was €20) was het dus niet veel goedkoper.

Als je een keer een flinke hoeveelheid drank in wilt slaan is luxemburg zeker een aanrader. De meeste sterke drank is rond de 40% a 50% goedkoper dan in Nederland.

Minder bekende- of huismerk drank is nog veel goedkoper. 70 cl goed te drinken wodka (geen vieze bij- en nasmaak, of koppijn de dag erna zoals bij cheap ass wodkas bij de slijter) voor €5,30 bijvoorbeeld. Kheb meteen 10 flessen ingeslagen voor een feestje. 10 flessen wodka voor €53 is bizar goedkoop. Als je dan ook nog je auto voltankt daar (€1,27 per liter euro 95) dan heb je zo je reiskosten eruit.
 
Laatst bewerkt:
En voor de rokers, ze verkopen daar grote potten lucky strike tabak van 300 g voor €31,20. Daar kan je ongeveer 600 cigaretten van draaien (670 volgens de verpakking ). Een doosje Rizla hulzen (200 hulzen) kost hier €1 bij de Jumbo. Voor €34,20 kan je dus 600 cigaretten, oftewel 30 pakjes lucky strike draaien. Dat is €1,14 per pakje peuken... in Nederland kost een pakje lucky strike van 20 stuks €6,30. Je bespaart dan €5,16 per pakje peuken. Dat is 552% goedkoper.

Dat is nog goedkoper dan in de guldentijd.
 
Verkopen ze daar ook grote potten tren ace?
 
Ik vond nog wat cadeau bonnen dus, mezelf maar verwend.

Bekijk bijlage 423279

En ze zijn op. :)

Dat is dus een fles whisky per maand en dan denk ik ook nog een zwaar biertje of 10. Redelijk wat lege calorieen dus in een maand, zo'n 5000 (misschien wel 6000) :D

Nu trouwens een Ardbeg 10 yrs meegenomen bij de Makro.
 
En ze zijn op. :)

Dat is dus een fles whisky per maand en dan denk ik ook nog een zwaar biertje of 10. Redelijk wat lege calorieen dus in een maand, zo'n 5000 (misschien wel 6000) :D

Nu trouwens een Ardbeg 10 yrs meegenomen bij de Makro.
Zuiplap, bij mij blijven ze makkelijk een paar jaren staan, maar ik heb dan ook een vrij grote keuze :D
Gisteren de hele avond gedaan met een dram Kraken rum. Die Ardbeg is top, die van mij is helaas op maar die ga ik sowieso nog opnieuw kopen maar de volgende wordt eerst Highland park denk ik omdat ik toch wel erg benieuwd ben hoe die smaakt.
 
Die Ardbeg was vroeger 1 van de whisky's die ik standaard in huis had, jaren geleden had ik ook meer dan een plank aan flessen in huis, maar langzaam aan ging ik steeds meer en duurder drinken, een jaar of 4 geleden heb ik alles opgedronken en langere tijd niets meer gekocht, nu koop ik zo nu en dan 1, hooguit 2 flessen en dan zie ik wel hoe lang ze mee gaan.

Aan welke Highland park zit je te denken, gewoon de 12 yrs? Die is zijn geld wel waard vind ik.
 
Niet het hele topic doorgelezen maar zal vanaf nu lezen :)

Ben van plan binnenkort met m'n vriend naar een whisky bar te gaan om daar te proeven welke soorten we waarderen.
Ben in december bij whiskyproeverij L&B geweest en heb er daar 3 geproefd. Weet dus niet meer welke soorten, want eentje vond ik top en eentje vond ik afschuwelijk...
 
Niet het hele topic doorgelezen maar zal vanaf nu lezen :)

Ben van plan binnenkort met m'n vriend naar een whisky bar te gaan om daar te proeven welke soorten we waarderen.
Ben in december bij whiskyproeverij L&B geweest en heb er daar 3 geproefd. Weet dus niet meer welke soorten, want eentje vond ik top en eentje vond ik afschuwelijk...
Tip, volgende keer bij de proeverij noteren welke bevallen en welke niet.
 
Die Ardbeg was vroeger 1 van de whisky's die ik standaard in huis had, jaren geleden had ik ook meer dan een plank aan flessen in huis, maar langzaam aan ging ik steeds meer en duurder drinken, een jaar of 4 geleden heb ik alles opgedronken en langere tijd niets meer gekocht, nu koop ik zo nu en dan 1, hooguit 2 flessen en dan zie ik wel hoe lang ze mee gaan.

Aan welke Highland park zit je te denken, gewoon de 12 yrs? Die is zijn geld wel waard vind ik.
Yep, gewoon de 12yrs old, zie ik op FB te vaak voorbij komen om niet te proberen :roflol:
 
Tip, volgende keer bij de proeverij noteren welke bevallen en welke niet.

Ja moet dan maar doen denk ik. Want haal alles sowieso door elkaar als ik het thuis me denk te herinneren :o
Zal hier tzt eens updaten wat het geworden is.
 
Verkeerde post
 
Niet het hele topic doorgelezen maar zal vanaf nu lezen :)

Ben van plan binnenkort met m'n vriend naar een whisky bar te gaan om daar te proeven welke soorten we waarderen.
Ben in december bij whiskyproeverij L&B geweest en heb er daar 3 geproefd. Weet dus niet meer welke soorten, want eentje vond ik top en eentje vond ik afschuwelijk...

Leuke bar, wel heel duur he. Had je zon menu? Die zullen vast nog ongeveer hetzelfde zijn. Ik gok dat je een geturfde had die je niet lekker vond. Er zit er nog een in nieuw west, met wat minder keus maar ook wat goedkoper. Ben daar zelf 1x geweest.

Zelf op het moment een klein beetje coal ila 25 in het glas nu om te 'vieren dat ik een flesje Aberlour 1992whb heb kunnen bemachtigen.
 
Back
Naar boven