XXL Nutrition

Eerste voedingschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nick112666

Novice
Lid geworden
10 jun 2018
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
76kg
Vetpercentage
7%
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw hier en zal mezelf even voorstellen,
Ik ben Nick, heb 1.5 jaar ervaring met krachttraining, maar ben sinds 6-7 maanden serieus bezig.
Heb op mijn voeding gelet met de app myfitnesspall en kwam elke dag ongeveer uit op 3000 kcal, Sinds ik nu bijna 3 maanden zwaar werk heb merk ik dat mijn FFM hetzelfde blijft maar ik wel vet massa verlies.

Stats:
1m79
Vet: 8%
BMI: 22.4



Nu heb ik een schema in elkaar geflanst en wil weten wat jullie hierop aan te merken hebben.

_____________________________________________________________

08:30
- 150 gr havermout + 350 ml melk

09:00 - 1 Banaan

09:30 - Trainen

11:00 - 8 volkoren boterhammen + 100gr kipfilet + 35 gr pindakaas

12:00 - 25 gr pinda's

13:15 - 150 gr havermout + 25 gr whey + 150 gr spinazie

14:00 - Werken

17:00 - 125 gr zilvervliesrijst / volkoren pasta + 100gr kipfilet + 150 gr doperwten

19:00 - 25 gr pinda's

22:30 - 250 gr franse magere kwark

(Havermout maak ik in de blender, drink ik snel op voordat het dik word.)
(Alleen in de ochtend melk.)
(Ik werk van 14:00 tot 22:00, verbrand ik ongeveer 150 - 200 kcal per uur)
(Whey helemaal weghalen?)


_____________________________________________________________

Totaal kcal = 3.691 Kh 53%
Eiwit 21%
Vet 26%

Totaal Kh = 486gr
Totaal Eiwit = 196gr
Totaal Suiker = 59 gr
Totaal verzadigd vet = 32 gr
Totaal onverzadigd vet = 34 gr


Ook neem ik na de training 25 gr creatine,
voor het slapen 200 mg magnesium,
Bij elke grote maaltijd een capsule visolie 300 mg
En elke dag bij het ontbijt een capsule vitamine d3

Nu wil ik graag jullie meningen en wat ik eventueel beter zou kunnen doen.

Mvg Nick112666
 
Laatst bewerkt:
Waar zijn je groenten?
 
Daarnaast krijg je wel erg veel eiwit en weinig vet binnen, probeer zo rond de 140 gram eiwit en 70 gram vet uit te komen en het verder aan met koolhydraten.
 
Daarnaast krijg je wel erg veel eiwit en weinig vet binnen, probeer zo rond de 140 gram eiwit en 70 gram vet uit te komen en het verder aan met koolhydraten.
Bij de 8 boterhammen de helft pindakaas doen en ipv 200 gr kipfilet, 100 gr? Ook haal ik bij mijn ontbijt de scoop whey weg.
 
Is 25g creatine ook niet wat aan de hoge kant?
 
Is 25g creatine ook niet wat aan de hoge kant?
Ik ben van plan 6 dagen te loaden, vervolgd door een periode van 2/3g per dag.
Kan ik beter 20g nemen ipv 25g?
 
je kunt je havermout ook gewoon lekkerder maken dmv. wat cacaopoeder, up je je carbs ook. Eventueel gewone melk vervangen door amandelmelk en zo houd je weer wat cals over voor vaste voeding wat je kunt besteden aan carbs.

edit: zie dat je bij je volgende havermout wel whey doet om het lekkerder te maken. Doel dus vooral op je eerste maaltijd. :)
 
Wat is de toegevoegde waarde van 50gram pindas per dag?
 
Wat is de toegevoegde waarde van 50gram pindas per dag?
pindas bevatten veel goede vetten en eiwitten. Deze vetten: verhogen je natuurlijke testosteron, zijn goed voor al je organen, goed voor je hart, goed voor je haren, goed voor je botten.
per 100 gram 600 kcal, dus 50 gram 300 calorieen(kcal).
 
Zowieso je whey sochtends niet weglaten je lichaam verkeerd in een katabole toestand dat wil zeggen dat jouw stofwisseling weefsel gaat afbreken om dit te voorkomen heb je snelle eiwitten nodig dus kom je op whey uit, 50gr whey zal ik in jou geval doen.

Eerste week loaden op 20 lijkt me verstandig, daarna overgaan tot 5gr iedere dag wees er wel op bereid dat je niet te lang doorgaat met creabea en neem na 6 tot 8 weken een pauze in aangezien je lichaam de stof niet voldoende tot zich opneemt ( scheelt ook weer geld )

Ook vind ik je voeding niet gevarieerd genoeg lust je geen zalm/makreel essentieële vetten omega 3 in pindas en pindakaas zit veel omega 6 in juist de vetten dat je niet nodig hebt en al genoeg krijgt in je normale voeding in pindas zit lycine een aminozuur wat je lichaam nodig heeft. Wees niet bang dat je verhoudingen wat hoger schommelen dan normaal je lichaam kan beter teveel binnenkrijgen dan te weinig ;)
 
pindas bevatten veel goede vetten en eiwitten. Deze vetten: verhogen je natuurlijke testosteron, zijn goed voor al je organen, goed voor je hart, goed voor je haren, goed voor je botten.
per 100 gram 600 kcal, dus 50 gram 300 calorieen(kcal).

Pinda's bevatten inderdaad goede vetten, echter in een minder gezonde verhouding omega 3-6-9. vervang die 50 gram pinda's door walnoten en lijnzaad en dan ziet het er al een stuk beter uit.
 
Pinda's bevatten inderdaad goede vetten, echter in een minder gezonde verhouding omega 3-6-9. vervang die 50 gram pinda's door walnoten en lijnzaad en dan ziet het er al een stuk beter uit.

Ik zou ook voor walnoten gaan ipv pindas. En pinda noten zijn geen noten :D
 
Komen walnoten wel van de wallen dan?
 
Pinda's bevatten inderdaad goede vetten, echter in een minder gezonde verhouding omega 3-6-9. vervang die 50 gram pinda's door walnoten en lijnzaad en dan ziet het er al een stuk beter uit.
Walnoten zijn alleen 4x zo duur maar zou inderdaad beter zijn. Vooral door mn hypercholesterolemie.
 
Walnoten zijn alleen 4x zo duur maar zou inderdaad beter zijn. Vooral door mn hypercholesterolemie.

Tja, gezond eten is nou eenmaal duur, maar met je gezondheid spelen is nog duurder.
 
Tja, gezond eten is nou eenmaal duur, maar met je gezondheid spelen is nog duurder.
Gezond eten hoeft niet duur te zijn als je maar weet waar je het moet halen.
Kipfilet krijg ik bv vers voor 50 cent per kilo.
Walnoten zijn dus wel duur, net als pijnboompitten.
En ik zie pinda's eten niet echt als spelen met mijn gezondheid.
 
Gezond eten hoeft niet duur te zijn als je maar weet waar je het moet halen.
Kipfilet krijg ik bv vers voor 50 cent per kilo.
Walnoten zijn dus wel duur, net als pijnboompitten.
En ik zie pinda's eten niet echt als spelen met mijn gezondheid.

50 cent per kilo?:haha: Dag mag je dat adres wel eens delen.
 
Back
Naar boven