AndroidHealthClinic

Forum Challenge N°19 Incline curls (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
85.220
Waardering
65.246
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
Beste leden,

Voor deze challenge hebben we gekozen voor een echte bodybuilding pomp oefening, de incline curl.

Stel je bankje in op 60° en pompen maar!

Deze challenge zal 1 maand duren en iedereen die hier actief is mag eraan deelnemen, deelnemen kan t/m 15 juli, dan zal ook de winnaar bekend gemaakt worden.

- Gewicht voor de heren, 16kg dumbbells
- Gewicht voor de dames, 8kg dumbbells
- Time cap 90 seconden (dumbbells vroeger loslaten = einde set)
- Bank 60 graden of minder (= moeilijker)
- Strikte reps, dwz, bovenarm niet bewegen (toch zo min mogelijk) en armen helemaal strekken
- supinated, dus geen hammer curls
- 2 armen tegelijk
- Filmpje als bewijs
- Bij misbruik/fraude zal er streng opgetreden worden

1.jpg


Succes!!
Het moderator team

RockOfAges 17 reps

NaturalGainz 9 reps

[RSVP=415752]Klik hier om in te schrijven[/RSVP]
 
Zou er ook bij zetten arm helemaal strekken.
 
Ook weer van de partij, toch aan het werken om 40cm guns te halen dus wat nieuwe oefeningen zullen goed doen :p
 
Laatst bewerkt:
Strikte uitvoering is wel discutabel. Zeker als je je armen supineert.
 
16 kilo is echt wel veel met hele nette uitvoering hoor.
 
ik denk dat ik wel een poging ga wagen,

moet de hoek van het bankje gefilmd zijn? want bij lang niet alle bankjes kun je zien op hoeveel graden die staat
 
ik denk dat ik wel een poging ga wagen,

moet de hoek van het bankje gefilmd zijn? want bij lang niet alle bankjes kun je zien op hoeveel graden die staat
Het moet idd zo gefilmd worden dat de hoek van de bank zichtbaar is. Zo kunnen we ook zien of de rug tegen de leuning blijft.
 
Gaat lastig worden. Ik train doorgaans bij Fit 4 Free. Daar zijn strikte curls niet toegestaan en moet je als een achterlijke aap met zo zwaar mogelijke dumbbells slingeren. Het liefst met zo min mogelijk biceps activatie en zoveel mogelijk gebruik makend van je hele lichaamsgewicht.
 
Gaat lastig worden. Ik train doorgaans bij Fit 4 Free. Daar zijn strikte curls niet toegestaan en moet je als een achterlijke aap met zo zwaar mogelijke dumbbells slingeren. Het liefst met zo min mogelijk biceps activatie en zoveel mogelijk gebruik makend van je hele lichaamsgewicht.
ja zo iets!

 
Curl challenge :eyebrow:

Zal eens kijken wat ik met 16 kilo's kan doen. Curl nooit zo zittend op een bankje.
 
waarom heeft er nog niemand iets gezegd over het voordeel van zwaargewichten?
 
waarom heeft er nog niemand iets gezegd over het voordeel van zwaargewichten?
Misschien beginnen ze het eindelijk af te leren mond houden man!! They didnt notice! :eek::D
 
Ik ben direct van start gegaan natuurlijk :) Na mijn lowerbody training even een setje gedaan.
Als de laatste rep telt heb ik 12 reps?
16Kg - halter 5Kg + 2*5kg plates + sluitingen (1.2Kg per paar)
 
Ik ben direct van start gegaan natuurlijk :) Na mijn lowerbody training even een setje gedaan.
Als de laatste rep telt heb ik 12 reps?
16Kg - halter 5Kg + 2*5kg plates + sluitingen (1.2Kg per paar)
ja zo kan iedereen het dat zijn hammer curls nu draaien man!!
 
ja zo kan iedereen het dat zijn hammer curls nu draaien man!!
Hmmm okee dan, je moet wel eens proberen draaien met die grote dumbells zonder tegen je benen of bankje aan te knallen met de sleeves. Maar zal volgende keer draaien dan
 
Ik zeg gewoon een contest met constant je armen volledig gesupineerd, is er ook geen discussie meer.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven