Fitness Seller

nieuw :)

Bezoekers in dit topic

koekje30

Novice
Lid geworden
20 aug 2012
Berichten
27
Waardering
9
Lengte
1m75
Massa
97kg
Hi allen,

Nieuw hier :) en op aanraden van een vriend eens in deze site gedoken, voornamelijk voor support en kennis opdoen.
Ik zou graag jullie advies horen, en ga proberen mijn voortgang te blijven delen.
Reeds fanatiek + bewust van start gegaan, klaar voor een nieuwe leefstijl :).

Ik ben 35 jaar, 1,75 lang, een goeie 25 kilo te zwaar en wil voor eens en voor altijd van deze overtollige kilo's af. Altijd veel gesport en sterk geweest, maar ook verkeerde prioriteiten zoals werk/stress/werk (!), en sport/voeding laten verslonzen.
Afgelopen jaar grote veranderingen in werk en leven, waardoor en nu rust in mijn hoofd en ruimte in mijn leven is om dit aan te pakken. We gaan er voor!

Met wat hulp heb ik mijn energiebehoefte berekend en daarbij een plan gemaakt voor voeding en sport.
Mijn streefgewicht is ongeveer 72 kilo. ik ben begin juni gestart met 99,7 en zit nu op 97,3 kilo.
Caloriebehoefte: 2430 kcal. Dagelijkse cal-inname: 1900 kcal.
Verdeling macro's: 151 gr eiwit (32%)- 115 gr carbs (24%) - 93 gr vet (44%)

Sporten 4 x per week. Zelf 1 dag fullbody, 2 dagen doe ik met mijn partner mee die voornamelijk splitschema doet, waarbij ik me richt op de compounds + extra's als schouders, triceps/biceps, kuiten etc.
We sluiten altijd af met cardio, half uur flink doorlopen op steile helling.
De 4e dag is weer fullbody of cardio, afhankelijk van hoe ik mn voel qua spierpijn :)

Wat vinden jullie hiervan? Is dit de juiste weg?
Dank!
 
een 500 kcals onder onderhoud lijkt is ok. macros ook.

Maar onderhoud berekenen is puur theoretisch. Zien wat het in de praktijd doet.

Per 2 weken bekijken. val je te weinig af dan zak je wat in kcals.

En alles tracken. sommige dingen kunnen oplopen. boter op brood,suiker in de koffie,koekje bij de koffie e.d.
 
een 500 kcals onder onderhoud lijkt is ok. macros ook.

Maar onderhoud berekenen is puur theoretisch. Zien wat het in de praktijd doet.

Per 2 weken bekijken. val je te weinig af dan zak je wat in kcals.

En alles tracken. sommige dingen kunnen oplopen. boter op brood,suiker in de koffie,koekje bij de koffie e.d.

Dankjewel Johny, ik hou alles netjes bij op de app fatsecret. Helpt goed! Probeer geen bewerkte troep te eten, inderdaad dus geen koekjes :) En geen alcohol.
Vooralsnog dalen de kilo's, dus dat is fijn, maar ben nieuwsgierig naar over een maand of 2! gr
 
Lijkt me een sterke start. Zeker niet meteen alles in de strijd gooien (cardio/extreem lage kcals/lowcarb/whatnot), maar probeer gewoon rustig ~300gr per week af te vallen (kijk hierbij naar je weekgemiddelde). Als dat gaat stagneren, kcal verlagen met 100kcal. Naarmate je lager komt zou je ook wat cardio toe kunnen voegen zodat je tenminste nog wat kunt blijven eten. Nadeel is wel dat het best wat discipline kost om gestructureerd en consistent cardio te blijven doen.

En dan nog het allerbelangrijkste: blijf er plezier in houden! Anders houd je het nooit vol.
 
Dankjewel Johny, ik hou alles netjes bij op de app fatsecret. Helpt goed! Probeer geen bewerkte troep te eten, inderdaad dus geen koekjes :) En geen alcohol.
Vooralsnog dalen de kilo's, dus dat is fijn, maar ben nieuwsgierig naar over een maand of 2! gr

Af en toe eens een koekje moet kunnen. Maar als je ze volledig wil laten nog beter natuurlijk.
 
welkom! veel succes met je doelen.
 
uhm ja haha :):) 5 jr geleden hier al eens gekeken maar niks durven posten..

Jij bent slecht voor mijn dieet meid, nu krijg ik zin om in de koekjestrommel te grabbelen met gretige handen,
zo zie je maar , je hoeft nergens schrik voor te hebben, we helpen je hier graag !
Welkom aan boord !
 
Jij bent slecht voor mijn dieet meid, nu krijg ik zin om in de koekjestrommel te grabbelen met gretige handen,
zo zie je maar , je hoeft nergens schrik voor te hebben, we helpen je hier graag !
Welkom aan boord !
W0T
 
welkom koekje30
 
Lijkt me een sterke start. Zeker niet meteen alles in de strijd gooien (cardio/extreem lage kcals/lowcarb/whatnot), maar probeer gewoon rustig ~300gr per week af te vallen (kijk hierbij naar je weekgemiddelde). Als dat gaat stagneren, kcal verlagen met 100kcal. Naarmate je lager komt zou je ook wat cardio toe kunnen voegen zodat je tenminste nog wat kunt blijven eten. Nadeel is wel dat het best wat discipline kost om gestructureerd en consistent cardio te blijven doen.

En dan nog het allerbelangrijkste: blijf er plezier in houden! Anders houd je het nooit vol.

Dankje! Structuur en ritme is mn basis, zo nodig! (Eerlijk gezegd ook wel verslavend, geeft juist ruimte voor focus).
Bedoel je trws net weekgemiddelde: dagelijks wegen?
Bij vrouwen gaat dat van links naar rechts he... Ik weet niet of dat goed voor me is haha! 1 X p week vast tijdstip doe ik nu.

Ps leuke muts. Krijg al zin in kerst
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Jij bent slecht voor mijn dieet meid, nu krijg ik zin om in de koekjestrommel te grabbelen met gretige handen,
zo zie je maar , je hoeft nergens schrik voor te hebben, we helpen je hier graag !
Welkom aan boord !

wat fijn Dankje!
Alle reacties erg leuk en motiverend!
Nog tips welke fora goed zijn om te volgen?
 
Back
Naar boven