MuscleMeat

Geen aanleg voor meer gewicht

Bezoekers in dit topic

Canon

Novice
Lid geworden
19 jun 2018
Berichten
27
Waardering
4
Lengte
1m75
Massa
65kg
Hallo hallo,

Leuk dat er zo'n forum is als dit. Ik ben denk ik het tegenovergestelde van de meesten hier, maar dat heeft een reden denk ik. Ik ben niet zo groot en weeg in verhouding ook niet veel (175cm o.i.d. en 65kg). Opzich niets mis mee allemaal, maar soms iets meer 'boddy' zou niet vreemd zijn denk ik.

Maar ik heb geen idee waar ik mee moet beginnen. Ik doe niets aan sport (loop wel veel op het werk, maar dat is geen sport). Eet best veel 'normaal' eten (zoals 2 borden spaghetti), Pizza's en broodjes frikandel om 12:00 als ontbijt. Maar niet veel tussendoortjes. Simpel weg omdat dat meestal ongezond is en ik daar ook geen behoefte aan heb. Ik drink wel redelijk wat piljes, maar ook veel water. Overdag eigenlijk alleen maar water, omdat ik het lekker vind en er geen suiker in zit. (1 glas appelsap is geloof ik al 20% suiker voor de dag o.i.d.)

Goed, waarom ik dus nog 65kg ben zonder wat uit te voeren is volgens mij niet voor iedereen weg gelegd. Maar aankomen voor mij niet.

De reden dat ik dit dus bij gemoed en motivatie heb staan, is omdat ik niet perse de motivatie heb om wat te doen, omdat ik naar mijn idee bijna geen resultaat boek. Maar ik zou dus wel iets meer willen 'boddy' willen soms.

Misschien zijn hier kenners die kunnen zeggen van, probeer eens dit te eten en doe dit is elke dag?

alvast bedankt!
 
1 woord : V O E D I N G !!!

Ga eens normaal eten kerel .. broodjes frikandel als ontbijt .. en tussendoortjes eet je niet want dat is ongezond ..

Niet om je te demotiveren maar bovenstaande slaat echt als een tang op een varken ..

Bereken je onderhoud , lees het sticky topic van marina betreffende de excel sheet voeding en ga 500 kcal boven je onderhoud eten met fatsoenlijke voeding ..

Dan zet ik er geld op in dat je aankomt ..
 
Aankomen in gewicht is een kwestie van zorgen voor meer inkomende energie dan dat je verbruikt qua energie.

Als ik jou zo hoor verbruik je nogal wat energie op een dag. Mensen die veel lopen de hele dag door verbranden nou eenmaal veel meer dan mensen met een zittend beroep.

Qua eten klinkt het alsof je in vergelijking met de hoeveelheid beweging niet heel veel eet. Tuurlijk hebben de dingen die jij noemt best wel wat kcal. Maar als je alles optelt over een hele week en het gemiddelde neemt, verwacht ik dat de hoeveelheid kcal per dag toch wel aan de lage kant zal zijn. Wellicht draagt het niet eten van tussendoortjes en voornamelijk water drinken hier ook aan bij.

Je zou kunnen beginnen met in plaats van water, volle melk te drinken. Begin eens met een litertje per dag. Dat zijn 700 extra kcal en wellicht is dit al genoeg om het verschil voor jou te maken. Probeer dat een maand consequent vol te houden. Wellicht kom je 1-2 kilo aan in deze periode. Mocht dit nog niet genoeg zijn, kun je ook misschien overwegen om 1-2 gezonde tussendoortjes mee te nemen naar je werk. Bijvoorbeeld 2x per dag 25g walnoten.

Met zulke kleine aanpassingen kun je veel verschil maken. Let wel, je zult dan ook voor een aanzienlijk deel aankomen in vet. Voor een paar kilo erbij is dat geen probleem meestal. Als je graag niet in vet maar meer in spieren wilt aankomen, dan zul je ook wat krachttraining erbij moeten doen. Dit verbrand ook energie, dus dan zul je wellicht net nog iets meer moeten eten.
 
1 woord : V O E D I N G !!!

Ga eens normaal eten kerel .. broodjes frikandel als ontbijt .. en tussendoortjes eet je niet want dat is ongezond ..

Niet om je te demotiveren maar bovenstaande slaat echt als een tang op een varken ..

Bereken je onderhoud , lees het sticky topic van marina betreffende de excel sheet voeding en ga 500 kcal boven je onderhoud eten met fatsoenlijke voeding ..

Dan zet ik er geld op in dat je aankomt ..

Hij is niet echt gemotiveerd om er iets aan te doen. Dus ik denk dat een grote aanpassing zoals al je voeding tracken en een voeding schema maken niet gaat gebeuren.
 
Bedankt voor de snelle en goede reactie's!

Haha, 'ga eens normaal eten kerel'. Ik herken je reactie.
Het is overigens brood met frikandel, dus dat dat is wel wat anders dan die kant en klare dingen.

Maar A User B zegt klopt denk ik wel. Er zal een balans zijn in mijn gebruik en verbruik. Ik ben geen diëtist, maar ben me wel bewust van wat gezond is en niet. Daarom sla ik vaak tussendoortjes af op het werk zoals koeken en weet ik het.
Dan zie ik collega's die willen afvallen halfje nemen van een gevulde koek. Dus denk ik van, 'ga eens normaal eten'. Ik neem ze simpel weg niet omdat het altijd allemaal suikerbommen zijn.

Maar goed, ik zou dus wel een paar KG er bij willen en melk drinken ipv water is al wel een goede misschien. Het is niet mijn favoriete drinken, maar wil het wel eens proberen of dat kan.
Karnemelk met wat ranja? Dat vind ik ook nog wel lekker.

Bedankt voor de tip ook van de tussendoortjes. Heb je nog meer 'gezonde' tussendoortjes waarvan je aankomt? Ik zie mezelf niet structureel walnoten eten, hoewel ik ze wel lekker vind hoor.
Iets van bananen ofzo? Of toch ook koeken?

In hoeverre zijn tussendoortjes van belang om aan te komen? Is dit beter dan 3 keer per dag je helemaal vol eten?

Overigens wil ik best wel wat kracht oefeningen doen hoor. Ben mij zo eens wat aan oriënteren in of dit lukt en wat ik moet doen. Ik probeer wel realistisch te zijn in wat ik kan veranderen. Zij zoveel mensen die 1 maand lang fanatiek zijn en daarna stoppen met alles. Ik zoek dus meer naar dingen die weinig verandering van mij eisen, maar wel resultaat boeken. Niet omdat ik lui ben, maar meer omdat ik dus permanent iets zal moeten veranderen.

Voeding zal dus stap 1 zijn voor mij.
Stap 2 is wat kracht oefeningen doen. Zoals opdrukken ofzo? Ik ben niet lid van een sportschool, zoals je vast al gemerkt hebt.


Overigens nogmaals dank voor de informatie van jullie hoor! Voelt ergens zo raar om binnen te dwarrelen en veel informatie te vragen. Maar zulke (persoonlijke) tips vind je niet zo via google.
Maar de informatie wordt zeker gewaardeerd en zal eens overwegen om meer en vaker eten.
 
Het gaat er om dat je Meer binnenkrijgt. Of je dat nou doet met behulp van tussendoortjes of door gewoon een derde bord avondeten te eten maakt niet uit. In de praktijk blijkt wel meestal dat het mensen makkelijker valt om meer te eten bij meerdere eetmomenten. Dus in jouw geval zou ik tussendoortjes doen.

Soms gaan mensen door tussendoortjes minder op de hoofdmaaltijden eten. Dan compenseren ze de extra inname en zullen ze niet aankomen. Dus moet je ervoor zorgen dat je zowel op je drie hoofdmaaltijden stevig eet en aanvullend de tussendoortjes neemt.

Walnoten, banaan, twee snee brood met kaas, gekookt eitje, potje yoghurt, wat jij wil. Tussendoortjes kunnen prima gezond zijn.

Maar ga nou niet in 1x en een liter volle melk drinken EN tussendoortjes EN nog meer bij je avondeten nemen. Dan wordt je waarschijnlijk in enkele maanden tonnetje rond. Doe eerst de liter volle melk toevoegen. Test dat 1 maandje. Kom je aan? Ga zo door. Niet? Voeg 3 tussendoortjes toe bovenop de melk en test opnieuw een maand. Etc

Qua training kun je eens kijken naar lichaamsgewicht workouts en die 2x per week doen. Als je trainen leuk vind ga je vanzelf wel op zoek naar hoe je nog beter en effectiever kunt trainen
 
Vind het wel typerend .. de reactie de ik gaf “ heb je vaker gehoord “ .. je niet druk maken over je volledig ongezonde eetpatroon maar je wel druk maken om “ tussendoortjes “ of een glaasje Appelsap ..

Appelsap geef je aan is 20 procent suiker van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid ..

Ik zal je uit de droom helpen , een frikandel heeft 27 procent VET op de dagelijks aanbevolen hoeveelheid ..

Maw : een frikandel is ONGEZONDER als glas Appelsap
 
Ik zoek dus meer naar dingen die weinig verandering van mij eisen, maar wel resultaat boeken.

Hier zit je fout, er is structurele verandering nodig als je minimaal redelijke resultaten wil boeken die blijvend zijn.
Als je je patroon niet grotendeels veranderd zal je altijd terugvallen in oude gewoontes en routine en weer terug naar af gaan.

De motivatie en moeite en tijd die het nu kost is wel groter dan over een paar maanden. Het kost nou eenmaal minimaal 2 maanden om volledig aan nieuwe gewoontes
te wennen.

Als je meer "body" wil zal je echt wel minstens 2x per week fatsoenlijk moeten trainen, minimaal. Anders eindig je waarschijnlijk skinny fat of gewoon vadsig, in dat geval is je gewicht van nu beter.
 
Van alleen wat meer eten ga je niet gelukkiger worden denk ik. Het vetlaagje onder je huid zal wat dikker worden. Of is dat wat je graag wilt?
 
A User B Bedankt voor de goede tips. Ik snap je punt, dat het dus gewoon meer moet zijn. Iets ruimer (en eigenlijk ook makkelijker) dan iets eten omdat het op je programma staat.
Ik moest net naar winkel en heb direct Griekse yoghurt 10% meegenomen. Lijkt me een goed begin om daar 1 of 2 schaaltjes per dag van te nemen. Dat vind ik ook nog wel lekker.

SvP0501 haha, 'volledig' ongezonde eetpatroon omdat ik om 12:00 een frikandel op bak.
Punt is dat ik een glas appelsap zo achterover klok en ook wel 5 glazen per dag als ik er aan wen. Natuurlijk drink ik wel eens een glas cola, appelsap of wat dan ook. Maar structureel appelsap drinken doe ik bewust niet.
Een frikandel is dan mijn maaltijd, wat ik erg lekker vind en iets waarvan ik er niet zomaar 5 ga opbakken.
Daarbij vind ik vet wat anders dan suiker. Te veel suiker is zo'n dingetje waar menig mens niet op let en bijna overal in zit wat betreft drinken. Terwijl je er bijvoorbeeld diabetes van kan krijgen.
Ik weet niet of die 27% vet van een frikandel veel problemen oplevert bij mij. Leek mij zelf niet, maar daarom heb ik mij ook aangemeld.

unkn0wn Je hebt gelijk in dat je eerst iets een tijd moet doen voor het normaal wordt. Maar zoals melk drinken en walnoten eten zal ik een bepaalde moeite mee hebben, omdat ik melk niet heel lekker vind en walnoten niet handig eet.
Griekse yoghurt vind ik wel lekker, en zie mijzelf dit wel eten elke dag na het eten bijvoorbeeld. Dus zoek een beetje naar dingen die makkelijk in mijn levensroutine passen, als dit mogelijk is.

imnewhere Nee, ik denk dat eerst wat KG erbij, en misschien dan iets meer spieren. Het hoeft niet veel te zijn, maar gewoon iets meer van alles.


Is het overigens zo dat je eerst moet aankomen (in vet) voor je spieren meer worden? Of is dat meer een soort fabel?
 
Ik wil graag groot worden, maar niet trainen. Dat is wat ik lees.

Hoe denk je dat een lichaam werkt? Dat je spiermassa aanzet omdat je dat graag wilt? Mind over body? zoiets?
 
Hallo hallo,

Leuk dat er zo'n forum is als dit. Ik ben denk ik het tegenovergestelde van de meesten hier, maar dat heeft een reden denk ik. Ik ben niet zo groot en weeg in verhouding ook niet veel (175cm o.i.d. en 65kg). Opzich niets mis mee allemaal, maar soms iets meer 'boddy' zou niet vreemd zijn denk ik.

Maar ik heb geen idee waar ik mee moet beginnen. Ik doe niets aan sport (loop wel veel op het werk, maar dat is geen sport). Eet best veel 'normaal' eten (zoals 2 borden spaghetti), Pizza's en broodjes frikandel om 12:00 als ontbijt. Maar niet veel tussendoortjes. Simpel weg omdat dat meestal ongezond is en ik daar ook geen behoefte aan heb. Ik drink wel redelijk wat piljes, maar ook veel water. Overdag eigenlijk alleen maar water, omdat ik het lekker vind en er geen suiker in zit. (1 glas appelsap is geloof ik al 20% suiker voor de dag o.i.d.)

Goed, waarom ik dus nog 65kg ben zonder wat uit te voeren is volgens mij niet voor iedereen weg gelegd. Maar aankomen voor mij niet.

De reden dat ik dit dus bij gemoed en motivatie heb staan, is omdat ik niet perse de motivatie heb om wat te doen, omdat ik naar mijn idee bijna geen resultaat boek. Maar ik zou dus wel iets meer willen 'boddy' willen soms.

Misschien zijn hier kenners die kunnen zeggen van, probeer eens dit te eten en doe dit is elke dag?

alvast bedankt!

Broodje frikandel is niet veel beter dan tussendoortjes :)

Iets meer body willen dan zal je er ook wat voor moeten doen(voeding op orde en training). En daar heb je precies niet veel zin in.

Ik zoek dus meer naar dingen die weinig verandering van mij eisen, maar wel resultaat boeken. Zo werkt het niet. wil je "body" dan zal je er voor moeten werken.
 
Laatst bewerkt:
Met vaag omschreven doelen, een beperkte kennis over voedsel, een gebrek aan discipline en weinig wil om dingen te veranderen ga je niet erg ver komen. Wachten met trainen tot je lekker wat vetter bent geworden is gewoon gek, waarom zou je dat in godsnaam willen?
 
johnyjordaan Mmm... daar kom ik ook achter hier, haha. Het is gewoon niet mijn hobby. Misschien mede omdat ik nooit resultaat heb gezien. Daarom dus ook dit topic in 'gemoed en motivatie'.
Maar de motivatie begint al wat meer te komen dankzij dit hier, omdat ik nu dus weet wat ik moet doen. Eten, wat niet echt een straf is.

Starx6673 Mja, zoals ik al aangaf was ik wat aan het oriënteren. Ik heb er ook weinig verstand van wat te doen, dus zijn het inderdaad vaag omschreven doelen. Maar goed, die zullen dus komen.

Bedankt overigens voor de directe reactie's hier. Als vrienden/familie zoiets zou zeggen zou ik hebben van, ga zelf eerst eens wat doen. Maar jullie weten waarover je het hebt.
Dus goed, ik ga eens wat doen.
Wat is overigens een 'normaal' gewicht. Ik dacht ooit een keer gehoord te hebben lichaamslengte - 110cm = je kg. Maar dan heb je een BMI van 20 denk ik. (zal ook bij ieder persoon anders zijn, maar ongeveer).

Opzich kan ik dus wel 5 a 7 kg aankomen zonder problemen denk ik. dus 175cm en 70kg?
 
Vind het wel typerend .. de reactie de ik gaf “ heb je vaker gehoord “ .. je niet druk maken over je volledig ongezonde eetpatroon maar je wel druk maken om “ tussendoortjes “ of een glaasje Appelsap ..

Appelsap geef je aan is 20 procent suiker van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid ..

Ik zal je uit de droom helpen , een frikandel heeft 27 procent VET op de dagelijks aanbevolen hoeveelheid ..

Maw : een frikandel is ONGEZONDER als glas Appelsap

Op basis van wat gozer?

ADH is leuk maar totaal niet van toepassing voor een jonge man die aan wil komen.

Dat iets vet of suiker heeft maakt het ook niet 'ongezond'

Er is niks ongezond aan een glas appelsap of en frikadel. Het wordt pas ongezond als je het in abnormale porties gaat eten
 
Canon

Aankomen betekend gewoon meet kcal eten en drinken dan je verbruikt.

Wees niet bang om meer vet of suiker te eten en drinken dan de zogenaamde ADH. Nog liever zie ik je die hele ADH vergeten.


Normaal gewicht is ook niet iets wat vast staat. Zolang je niet bizar mager bent of je buik over je broek hangt zit je goed.
 
Op basis van wat gozer?

ADH is leuk maar totaal niet van toepassing voor een jonge man die aan wil komen.

Dat iets vet of suiker heeft maakt het ook niet 'ongezond'

Er is niks ongezond aan een glas appelsap of en frikadel. Het wordt pas ongezond als je het in abnormale porties gaat eten

Frikadel of frituurvet waarin het gebakken is bevat transvetten, iets wat je niet in je dieet wil hebben. Een glas appelsap bevat vezels en vitamines, iets wat je bij uitstek wel in je dieet wil hebben. Dat maakt appelsap niet bij uitstek 'gezond' maar je hoeft die nutriënten in ieder geval niet uit andere voeding of supplementen te halen en hebt de Kcal nuttiger gebruikt.
 
Body Building....lichaam bouwen.
Bouwen doe je met een goede fundering, bouwstenen én kennis van bouwen. Anders wordt het een zooitje.

1) doe kennis op van voeding, training, oefeningen en hoe je lijf werkt (lees je suf op dit forum)
2) zorg voor bouwstenen: goede voeding + trainingsschema (én gym/faciliteiten)
3) ga aan de slag en leer je eigen lijf kennen, respecteer het.....je moet er nog een jaar of 70 mee doen.

*Wil je niet, ben je lui, heb je andere psychologische excuusjes --> push jezelf aan de slag te gaan met het bovenstaande!! :)
- je bent niet de enige ;), je leest verhalen, vergroot je kennis en ziet bewijs/resultaten --> dat motiveert.
- GA AAN DE SLAG, sport verandert je leven positief, weerbaarheid, gezondheid en zelfvertrouwen etc
 
Tuurlijk zal een aanpak zoals die hierboven beschreven is resultaat leveren. Je zult een solide 'huis' bouwen. Dat betekent niet dat je met minder inzet, kennis, fundering, bouwstenen geen hutje kunt bouwen (om maar even door te gaan op deze metafoor). Als de TS echt enkel als doel heeft om een iets mooiere hut te bouwen dan dat hij nu heeft, kunnen we met zijn allen roepen dat je het slimmer / beter / gestructureerder moet aanpakken om een goed huis te bouwen, maar wellicht is dit voor de iets mooiere hut niet nodig.

Anyways. Misschien iets voor de TS om over na te denken. Wat zou je nu echt graag willen. Als je even mag dromen en niets te gek is? Wat zou je dan willen? Als je dan tot de conclusie komt dat je eigenlijk gewoon graag een groot sterk strak gespierd lichaam wilt hebben, dan is een solide gestructureerde aanpak nodig om dit ook in enkele jaren te gaan bereiken (zie vorige post). Als het echt zo is dat je gewoon enkele kilo's erbij wel en dat mag gedeeltelijk wat spier gedeeltelijk wat vet zijn. Gewoon een wat voller lichaam. Dan kan de aanpak ook anders (gewoon meer eten in combinatie met wat krachtoefeningen met lichaamsgewicht).
 
Veel eten
Hard trainen
Geduld
Discipline
Nog meer eten
Tijd vrij maken
Minder neuken
Meer pijpen
Nog meer slikken
 
Back
Naar boven