AndroidHealthClinic

Kwark

Bezoekers in dit topic

Bakkie85

Novice
Lid geworden
2 jun 2018
Berichten
8
Waardering
0
Waarom staat er op het etiket bij kwark niet de aminozuren vermeld?
 
Waarom staat er op het etiket bij kwark niet de aminozuren vermeld?
Sinds dat er bij alle etenswaren in de supermarkt geen amino's staan vermeld. Heb je dat ooit op een etiket gezien dan? (Behalve eiwit-/aminosupplementen, maar dat is nogal wiedes.)

Gewoon genoeg dierlijke producten eten, daarvan is het aminozuurprofiel vollediger dan plantaardige producten. En gevarieerd eten, dan zou ik me verder niet te druk maken.

Als je vegan bent, loont het wel je hier meer in te verdiepen, maar dan zou je geen kwark eten.
 
Maar waarom dan niet?
Ik wil weten hoeveel tryptofaan in me bakje kwark zit.
 
Weet niet exact.

"Rijk aan tryptofaan zijn: pinda’s, amandelen, zaden, soja, kaas, ei, yoghurt, kwark, kalkoen, kip, sla, avocado, tomaat, dadels en banaan. "
 
Officieel moeten we dat als consument weten mmmm
 
Waarom wel op eiwitshakeetiket en niet op kwark.
Ik ga rechtzaak aanspannen zometeen eet ik te veel tryptofaan
 
Nice troll, pas op met die tryptofaan anders ga je kapot!!!!
 
Nee maar het is een discussie waard.
Op een pot eiwit staat precies elk detail kwa mg op en op kwark niet..
Waarom dan niet?
 
Nee maar het is een discussie waard.
Op een pot eiwit staat precies elk detail kwa mg op en op kwark niet..
Waarom dan niet?
Waarom wel? Supplementenbedrijven doen het puur voor de marketing en om zich te onderscheiden.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Nee maar het is een discussie waard.
Op een pot eiwit staat precies elk detail kwa mg op en op kwark niet..
Waarom dan niet?

De doorsnee mens heeft geen ene reet aan een etiket met aminozuren op.

Supplementen bedrijven doen dit wel omdat ze vaak verkopen aan mensen die dit wel willen weten. En marketing...wij hebben beter aminozuurprofiel dan merk X
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Maar waarom dan niet?
Ik wil weten hoeveel tryptofaan in me bakje kwark zit.

Benieuwd waarom, als je je eiwitten uit volwaardige bronnen haalt krijg je automatisch het juiste aantal amino's binnen. Wellicht zijn de verhoudingen niet textbook optimaal, maar in de praktijk ga je hier vrijwel 0 van merken. Precies de reden waarom alle amino supps als BCAA's geldverspilling zijn trouwens.
 
Waarom stel je deze vraag op een BB forum en niet aan de voedings en waren autoriteit ?

Tryptofaan --> wordt omgezet in 5-HTP --> ideaal voor herstel na serotonine reset.
Waar beter mensen vinden die X's en 4FA's nuttigen en alles weten over voeding en herstel dan op een bodybuilding forum?
Veel shirtloze partyvolk hier dat los wil gaan op festivals right?

Gewoon slim geredeneerd van TS ;) :rocker:
 
Tryptofaan --> wordt omgezet in 5-HTP --> ideaal voor herstel na serotonine reset.
Waar beter mensen vinden die X's en 4FA's nuttigen en alles weten over voeding en herstel dan op een bodybuilding forum?
Veel shirtloze partyvolk hier dat los wil gaan op festivals right?

Gewoon slim geredeneerd van TS ;) :rocker:
TS geeft aan bang te zijn te veel tryptofaan binnen krijgen; de positieve effecten zijn duidelijk en een prima keuze voor het slapengaan (ook dankzij caseïne-eiwit). Bij het eten van kwark is er echt geen risico dat je seroniniveau te hoog wordt (dit kan wel indien je 5HTP supps neemt, omdat de verwerking dan anders is dan via tryptofaan).
 
Back
Naar boven