Fitness Seller

Vet meten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Toni Kuiper

Novice
Lid geworden
18 jun 2018
Berichten
20
Waardering
5
Lengte
1m88
Massa
67kg
Vetpercentage
15%
Goedemiddag mensen,

Ik ben benieuwd meten jullie zelf wat ongeveer je vetpercentage is of laten jullie dat ergens doen of speciaal een weegschaal aangeschaft.
Omdat ik hier in de buurt niet iets kan vinden waar je het kan laten meten namelijk. En omdat ik wil beginnen moet weten als ik eerst vet moet gaan verliezen.

Mvg,

Toni
 
Weegschaal dike Rommel.

Vet % laten meten om te weten of je moet afvallen? Kan je dat niet zien aan de hand van een Spiegel?

Vind dat vet% laten meten allemaal overroepen gedoe.
 
Weegschaal dike Rommel.

Vet % laten meten om te weten of je moet afvallen? Kan je dat niet zien aan de hand van een Spiegel?

Vind dat vet% laten meten allemaal overroepen gedoe.
Klopt het is inderdaad om een beter buik te krijgen om lange termijn. Voor het afvallen is de spiegel inderdaad voldoende.
 
Spiegel en wishfull thinking. Vervolgens een random % noemen en zolang niemand je aankijkt alsof je een volslagen idioot bent, is het goed.
 
Je kan een dexa scan laten doen of door middel van een huidplooimeter of op een weegschaal dat meten, maar vind dat ook maar overroepen. Niks daarvan is perfect accuraat. Je kan evengoed je zelf eens goed bekijken in de spiegel of op foto en zo ongeveer je vetpercentage weten.
 
Je kan een dexa scan laten doen of door middel van een huidplooimeter of op een weegschaal dat meten, maar vind dat ook maar overroepen. Niks daarvan is perfect accuraat. Je kan evengoed je zelf eens goed bekijken in de spiegel of op foto en zo ongeveer je vetpercentage weten.

En dan nog, waarom moet je dat getalletje weten? Om dat hier op dbb te komen rondvertellen? Ben je tevreden met wat je ziet in de Spiegel goed dan. Ben je niet tevreden dan cut je gewoon verder door.
 
Vetpercentage is misschien leuk om te weten maar je kan er helemaal niks mee imo. De enige methodes die echt betrouwbaar zijn om dit te meten zijn duur. Beter kijk je in de spiegel en maak je foto's die je achteraf kunt vergelijken, weeg je jezelf en meet je je omtrekken. Meten is weten dus denk dat dit wel de meest betrouwbare bronnen zijn om je progressie te meten.
 
Ik meet vrij regelmatig vetpercentage met een 9-punts Parillo en een slimguide huidplooimeter. Hier heb je wel iemand voor nodig die het voor je wilt doen omdat je niet zelf bij alle 9 punten kan.
Ik kan zo goed bijhouden wat een bepaald calorietekort voor mij doet in de cut en hoeveel kcal ik wekelijks in mijn behoefte moet zakken.

Daarnaast vind ik het gaaf om een paar jaar terug te kunnen kijken om te zien wat ik over een jaar heen nu aan VVM aangekomen ben. :)

Het blijft over het algemeen natuurlijk afhankelijk van een aantal factoren, maar als je zoveel mogelijk van die factoren constant kan houden kan je je progressie vrij nauwkeurig meten.
 
Vetpercentage is misschien leuk om te weten maar je kan er helemaal niks mee ....=> Meten is weten dus denk dat dit wel de meest betrouwbare bronnen zijn om je progressie te meten.

Lol ...
 
Back
Naar boven