AndroidHealthClinic

Bubs goes Ganbaru (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Dan kun je het beter nog bij een ''cheatmeal'' houden , als je helemaal goed bezig wilt zijn gewoon een refeed...cheatday is gewoon niet slim , kun je meer mee verpesten dan dat het goed doet.
Cheatmeal is puur psychologisch. Als je het daarmee makkelijker vol houdt, vooral doen. Maar wel met mate natuurlijk...
Het is echt niet zo dat je cheats nodig hebt om je metabolisme op gang te houden en dat soort onzin.
 
Daarom zeg ik ook cheatmeal , post ervoor ging over een ''cheatdag''.
 
Cheatdagen doe ik niet, heb er geen behoefte aan om mij een dag vol te proppen met vanalles en nog wat.
Bovendien weet ik dat ik me er alleen maar slecht bij zou voelen achteraf ;)

Een cheat(meal) af en toe? Ja, ik ben ook maar een mens en ik eet nu eenmaal graag :D
Vorige week zondag een ijsje gegeten, trappist en glas cava gedronken en zo 100kcal meer binnengespeeld dan gewoonlijk.
Morgen gaan we waarschijnlijk een verse hamburger eten in een tent hier niet ver vandaan, dus dat wordt ook een cheatmeal.
Maar ik zorg wel dat mijn andere maaltijden dan wat lager zijn in kcal.
Ontbijt sla ik sowieso vaak over in het weekend omdat ik dan op nuchtere maag ga sporten, en morgen middags hou ik het bij een quinoa salade van 400 kcal.
"Schade" zou dus relatief beperkt moeten zijn :)

Ik ben best georganiseerd en gedisciplineerd qua voeding en maak altijd een schema voor een week ver.
Heb ik nu ook alweer tot en met volgende vrijdag.

Die civic sla ik liever over maar die integra is ook wel een bijzonder ding :thumbs: Ik vind het zo leuk hé als een vrouw van auto's houdt. Mijn vriendin vindt het maar onzin dat ik een embleem loze grille en grotere velgen wil, maar ik vind dat echt super mooi. Heb vroeger veel in golfjes GTI gereden en daar zaten ook schroefsets, dikke uitlaten onder en een stereo installatie wat helemaal nergens op sloeg... Maar stiekem verlang ik best wel eens terug naar die tijd, gewoon lekker doen wat je wil :p

Het is wel fijn als je partner erin meegaat natuurlijk, dat geluk heb ik wel :)
Integra is een specialleke ook, Zwitserse gele met het gele interieur (slechts 56 van gemaakt, exclusief voor Zwitserland).
S blinkt weer gelijk een spiegel en is zo zacht als een babykontje :D
 
Uiteindelijk minder gegeten dan gepland gisteren.
Teveel vinaigrette gemaakt (en het was al maar de helft van het recept), dus daar best wat kcal in gewonnen :)
Op het einde van de dag kwam ik op 1235kcal, ekv 29/41/30

Had het idee om deze ochtend te gaan fietsen, maar ben morgen in verlof en wil dan naar de gym.
Zal mijn benen dus maar wat rust gunnen vandaag :)
 
Kan me zoiets ook nooit voorstellen , Nomen....Daarentegen eten vrouwen uiteraard een stuk minder , maar de gedachte al...
 
Heb nochtans niet zo weinig gegeten gisteren.
Ontbijt overgeslagen, maar dat doe ik altijd op een zaterdag omdat ik op lege maag ga sporten.
's Middags slawraps met 75gr meergranenbrood en 's avonds aardappel caesar salad met tongfilet en een yoghurt/mango/noten dessert :)
Vanavond toch geen burger gaan eten, dus zal ook niet boven de 1500kcal gaan vandaag :clap:
 
Gisteren geëindigd op 1528kcal omwille van een aperitiefje. 't Was lekker, en ik had toch ruimte door zaterdag :)
Niet zoveel activiteit gehad: wat huishouden (strijken enzo) en slenteren op een jap car evenement in Frankrijk.

Vandaag een vrije dag, maar niet om te luieren!
4 uur opgeruimd/gepoetst/meubelen verplaatst in mijn ouderlijk huis om de mama en papa te verrassen met een nieuwe vloer op de bovenverdieping als ze terugkomen uit vakantie :)
Daarna naar de gym voor UB en 1h lichte cardio.
Opwarming: 10' ligfiets

Behind neck lat pulldown
1x15x20
2x12x22,5
1x10x25

Low pulley rows
1x12x22,5
2x10x25
1x8x27,5

Lower back machine
1x12x12.5
2x12x15
1x12x17,5

Shoulder press machine
1x12x15
2x10x17.5
1x8x17,5

Assisted reverse grip pull ups
1x12x25
2x8x20
1x6x15

Vertical row
2x12x25
1x10x27,5
1x8x30

Incline dumbell curl

4x12x4

Close grip tricep pushdown

1x15x25
2x12x30
1x8x35

Afgesloten met
10' crosstrainer
10' fiets
10' stepper
20' loopband 8,5km/h - 5,7km/h: 4'/30"/4,5'/30"/4,5'/30"/5,5'

Voeding vandaag: 1420kcal ekv 32/39/29

'k Was redelijk murw toen ik thuiskwam en blij dat ik mijn avondeten kon binnenwerken na het douchen.
Kon er dan weer tegen om mijn eten voor morgen klaar te maken :roflol:
 
Laatst bewerkt:
goed bezig bubs
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
goed bezig bubs

Dank je :)

Aangezien ik gisteren al UB deed, vandaag op core gefocust.
Daarna uurtje spinning. Was niet zo in form als vorige week, maar toch een uur volgehouden en goed gezweet :)

Rotary torso
2x15x20
2x15x25

Side bench crunches

1x15x6
3x12x8

Hanging knee lifts
4x12

TRX plank
4x30"

Ab crunch machine
1x15x30
2x12x32,5
1x12x35

Crunches
4x15

Daarna nog naar de fysio.
Borstspier voelt goed, ook de therapie is al veel minder pijnlijk.
Kreeg groen licht om deze week voor het eerst opnieuw (zeer licht) borst te trainen :pressing:
Zal voor vrijdag zijn, want morgen is het LB dag!

Voeding vandaag: 1464 kcal, ekv 31/39/30
 
Honda S2000??.... nice :thumb:

Good old days..... Evo's, Impreza's, Type-R's en op naar Zandvoort of Zolder :driving:

Tegenwoordig doen we dat met de :bmwm:... hoewel ook steeds minder. :treuren:

Oja, prachtige shape ook zeg :yes:
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Honda S2000??.... nice :thumb:

Good old days..... Evo's, Impreza's, Type-R's en op naar Zandvoort of Zolder :driving:

Tegenwoordig doen we dat met de :bmwm:... hoewel ook steeds minder. :treuren:

Oja, prachtige shape ook zeg :yes:

Dank je :o

Squat
1x10x7,5
1x10x10
2x8x14,5

Deadlift
2x10x20
2x10x24,5

Leg extension
1x10x7,5
2x10x10
1x10x12,5

Standing gluteus
1x12x37,5
1x10x42,5
2x10x45

Abductor machine
1x12x25
1x12x27,5
1x10x30
1x10x32,5

Adductor machine
2x10x15
2x10x17,5

Mijn rechter lies begon wat te protesteren bij de laatste squat setjes, zal uitkijken worden en niet te snel gewicht verhogen dus.
Of eventueel kijken voor een alternatieve oefening.

Na de kracht nog 1 uur cardio (470 kcal) gedaan:
10' ligfiets (1 lvl lager)
10' crosstrainer
10' fiets
10' stepper
20' loopband 8,5km/h - 5,7 km/h (4'/30"/4,5'/30"/4,5'/30"/5,5')

Ik ging nog verbazend snel naar huis op de fiets ook :D
Voeding: 1484 kcal en een perfect ekv van 30/40/30 :cool:

Intussen is mijn kaarsje wel uit (heb nog gedoucht, lunch gemaakt voor morgen, avondeten voorbereid en een kom fruitsla gemaakt voor mijn vriend) dus ik hop mijn bed in :zzz:
 
Laatst bewerkt:
Op dit moment 7 weken gelimiteerd op 1500kcal en tussen 9mei en nu van 55,7kg naar 50,6 kg gegaan.
Sinds een week of 3 (begin van de logging ongeveer) mijn sport intensiteit weer verhoogd van enkel 1h cardio naar 1h cardio + (ongeveer) 1h krachttraining.
Intussen begin ik wel te merken dat mijn nood aan eten groter wordt.

'k Heb al de hele dag een knagend hongergevoel, mijn humeur is ook niet wat het anders is en dan heb ik nog een super slanke collega die tussen 9 en 12 een gigantische chocoladewafel en 2 pakken Lu crackers zit te eten, en koffie slurpt (letterlijk) :treuren:
En dan nog het geluk hebben om na een zwangerschap en zonder sporten op een BMI van 19 te zitten, frustrerend :(

Liefst wil ik doorgaan tot 48kg (en nog lager vet% dan nu), om dan gestaag mijn kcal opname te verhogen en spiermassa op te bouwen.
Proberen om nog even vol te houden...

Sorry voor het geklaag, ik moest het even kwijt :D
 
Op dit moment 7 weken gelimiteerd op 1500kcal en tussen 9mei en nu van 55,7kg naar 50,6 kg gegaan.
Sinds een week of 3 (begin van de logging ongeveer) mijn sport intensiteit weer verhoogd van enkel 1h cardio naar 1h cardio + (ongeveer) 1h krachttraining.
Intussen begin ik wel te merken dat mijn nood aan eten groter wordt.

'k Heb al de hele dag een knagend hongergevoel, mijn humeur is ook niet wat het anders is en dan heb ik nog een super slanke collega die tussen 9 en 12 een gigantische chocoladewafel en 2 pakken Lu crackers zit te eten, en koffie slurpt (letterlijk) :treuren:
En dan nog het geluk hebben om na een zwangerschap en zonder sporten op een BMI van 19 te zitten, frustrerend :(

Liefst wil ik doorgaan tot 48kg (en nog lager vet% dan nu), om dan gestaag mijn kcal opname te verhogen en spiermassa op te bouwen.
Proberen om nog even vol te houden...

Sorry voor het geklaag, ik moest het even kwijt :D

Goed om te horen dat je zoveel afgevallen bent. Das best veel in zo'n korte periode zeker aangezien je al een normaal gewicht hebt.

No way :eek: 48 kg, dan blijft er niks meer van je over en ben je straks een wandelende skelet.

Vond je op een van de eerdere posts echt een prima figuur hebben en zou eerder wat meer voor een xtra spierdefinitie gaan.

Volgens mij zit je op jouw lengte en met je gewicht op ondergewicht?
 
Goed om te horen dat je zoveel afgevallen bent. Das best veel in zo'n korte periode zeker aangezien je al een normaal gewicht hebt.

No way :eek: 48 kg, dan blijft er niks meer van je over en ben je straks een wandelende skelet.

Vond je op een van de eerdere posts echt een prima figuur hebben en zou eerder wat meer voor een xtra spierdefinitie gaan.

Volgens mij zit je op jouw lengte en met je gewicht op ondergewicht?

Persoonlijk vind ik dat de foto's het een stuk beter weergeven dan het in werkelijkheid is, mede omdat ik mijn spieren aanspan enzo.
In ontspannen toestand is het een heel stuk minder :roflol:

BMI nu is 20,2 dus ik kan (in theorie) nog een puntje naar beneden.
48kg zou 19,2 opleveren, nog net goed dus.

Meer spierdefinitie is inderdaad mijn doel, maar ik heb zo'n slechte verhouding met de weegschaal.
Ik begin helemaal tilt te slaan als het cijfer weer omhoog gaat, hoewel dat onvermijdelijk is natuurlijk als je massa bij wil.
Denk dat ik ga moeten proberen om mijn state of mind aan te passen en meer te focussen op uitzicht dan op gewicht...
Tips hiervoor zijn steeds welkom :D
 
Niet gaan voor een sixpack en dan erbij lopen als een wandelend skelet ;)
 
Ik zou de weegschaal ff aan de kant laten en naar de spiegel kijken Bubs

Snap je frustratie wel, maar de weegschaal fuckt met je mind.
Als ik naar je foto’s kijk, dan zou ik ook eerder wat extra spiermassa trachten te winnen ipv dieper te cutten. Je bent strak zat.
 
Met bovenstaande eens.

De weegschaal schommelt sowieso heel erg (maaginhoud/blaas inhoud, maandelijkse cyclus).

Laat je niet gek maken door een getal maar kijk in de spiegel.

Denk alleen dat je wel met een vertekend beeld te kampen hebt.
 
Niet gaan voor een sixpack en dan erbij lopen als een wandelend skelet ;)

Een wandelend skelet zal ik nooit worden, heb ik geen aanleg voor.
Heb nog zat vet op mijn dijen/kont/buik/...

Ik zou de weegschaal ff aan de kant laten en naar de spiegel kijken Bubs

Snap je frustratie wel, maar de weegschaal fuckt met je mind.
Als ik naar je foto’s kijk, dan zou ik ook eerder wat extra spiermassa trachten te winnen ipv dieper te cutten. Je bent strak zat.

"Strak zat" nu ook weer niet, de pose doet veel...
Hoewel ik zeker verschil merk tov vroeger. Is voor het eerst dat mijn buik relatief plat is zonder dat ik 'm de ganse dag in trek :rolleyes:
Er zit ook veel tussen mijn oren denk ik.
Ik ben altijd wat zwaarder geweest dan mijn vriendinnen, en zij klaagden al dat ze te dik waren.
Veel gepest geweest in mijn jeugd/puberteit omwille van gewicht enzo...
Heb het nooit anders geweten dan dat ik me een nijlpaard voelde :o

Als ik afval ben ik altijd blij... voor een tijdje. Daarna krijg ik datzelfde beeld weer, ook al blijft mijn gewicht stabiel.
Crazy shit, een vrouwenbrein :roflol:
Met bovenstaande eens.

De weegschaal schommelt sowieso heel erg (maaginhoud/blaas inhoud, maandelijkse cyclus).

Laat je niet gek maken door een getal maar kijk in de spiegel.

Denk alleen dat je wel met een vertekend beeld te kampen hebt.

Ik zal zeker proberen om meer te focussen op wat ik zie in de spiegel, dan het cijfertje.
Misschien wordt het na een tijd een gewoonte en kan de weegschaal me niet veel meer schelen :)

Hoe pak ik dit nu het best aan?
Dagelijkse kcal met 100 verhogen en een 4-tal weken zien wat het geeft?
Als ik blijf afvallen opnieuw 100kcal verhogen?
Hou ik mijn ekv op 30/40/30? Ik kom nu gemiddeld aan +/- 110gr eiwit en +/- 50gr vet.
Of probeer ik dit aantal gram te behouden en vul ik mijn kcal aan met kh?
 
"Strak zat" nu ook weer niet, de pose doet veel...
Hoewel ik zeker verschil merk tov vroeger. Is voor het eerst dat mijn buik relatief plat is zonder dat ik 'm de ganse dag in trek :rolleyes:
Er zit ook veel tussen mijn oren denk ik.
Ik ben altijd wat zwaarder geweest dan mijn vriendinnen, en zij klaagden al dat ze te dik waren.
Veel gepest geweest in mijn jeugd/puberteit omwille van gewicht enzo...
Heb het nooit anders geweten dan dat ik me een nijlpaard voelde :o

Als ik afval ben ik altijd blij... voor een tijdje. Daarna krijg ik datzelfde beeld weer, ook al blijft mijn gewicht stabiel.
Crazy shit, een vrouwenbrein :roflol:
Je bent veel te streng/kritisch voor jezelf. Zoals ik al zei, je shape in je openings-post is erg goed. Weet zeker dat veel meelezende dames jaloers daar naar hebben gekeken.
 
Back
Naar boven