MuscleMeat

Schatting van vetpercentage (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Henk1445

Novice
Lid geworden
21 apr 2018
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
82kg
Gisteren heb ik mijn vetpercentage en gewicht op laten meten bij mijn sportschool doormiddel van een weegschaal. De weegschaal gaf 80kg aan met een vetpercentage van 19%. Ik ben 18 jaar en ik ben 1.93 lang. Denken jullie dat dit vetpercentage klopt? Ik ben namelijk al iets langer dan 6 maanden bezig en ik woog eerst 70kg. Nu ik een tijdje bezig ben komt er bij mijn weegmoment er steeds uit dat ik mijn spiermassa langzaam afneemt en mijn vetpercentage toeneemt. Wat denken jullie
 
Laatst bewerkt:
8-12 ofzo , onderontwikkelde abs. Ben wel slecht in schatten, maar zou me niet eens druk maken om je vet. Denk dat de foto overduidelijk is dat je gewoon veel te dun bent en moet gaan vreten en trainen als een malle!
 
8-12 ofzo , onderontwikkelde abs. Ben wel slecht in schatten, maar zou me niet eens druk maken om je vet. Denk dat de foto overduidelijk is dat je gewoon veel te dun bent en moet gaan vreten en trainen als een malle!

Niet in de buurt van 8.
 
Vandaar dat ik zei dat ik slecht was in schatten...vind t sws lastig bij ecktos
 
Vandaar dat ik zei dat ik slecht was in schatten...vind t sws lastig bij ecktos

Vind dat TS zn prioriteiten ergens anders moet leggen ipv nu zoveel belang te hechten aan die meting.

Gewoon trainen en voortgaan op de spiegel.
 
ja klopt, heb ik gezegd. Snap überhaupt niet dat mensen zich bekommeren om een cijfer terwijl de spiegel al verteld wat je moet gaan ondernemen.
 
Ik wil wel een gokje wagen, 13%, mooie basis om mee te beginnen.

Maar laat je niet gek maken met een vetmeting, niets is zo onbetrouwbaar als een vetmeting. Zeker die weegschalen met vetmeting zijn erg onbetrouwbaar. Als je (de schatting van) je percentage wilt weten kun je dat het beste laten doen met zo'n tang door altijd dezelfde persoon die er dan ook nog eens verstand van moet hebben. Dan heb je voor jezelf een herhaalbaar eikpunt hoe jouw percentage zich in de loop der tijd ontwikkeld. Vetpercentage onderling kun je ook niet eens vergelijken met elkaar. De één heeft veel vet direct onder zijn huid, de andere heeft veel (onmeetbaar) vet tussen zijn organen, een ander heeft alles mooi gelijkmatig verdeeld over zijn hele lichaam, en ik heb het helaas voornamelijk op mijn bierbuik en love handels. Sommige kerels zien er gewoon al heel goed uit op 12%, een ander pas op 8%

Gewoon keihard en technisch goed proberen te trainen, en de spiegel en omgeving laten oordelen over je fysiek.
 
Zou gewoon deftige cleanbulk doen, als je nu cut schiet er niks over en op onderhoud eten zal ook niet echt de moeite zijn. OT 12-14%
 
Die weegschalen kloppen sowieso voor geen meter wat betreft vetpercentage dus daar kun je beter niet meer op gaan staan. Niet echt aannemelijk dat als je afgelopen 6 maanden bent begonnen met trainen dat je spiermassa juist is afgenomen. Ik zou gewoon doorgaan met wat je doet, vetpercentage is vind ik niet te hoog, massa wel te weinig dus daaraan zou ik wat doen en maak je op het vetpercentage niet druk. Het gaat er uiteindelijk om hoe je er in de spiegel uitziet.
 
gewoon verder clean bulken voor massa.

succes
 
Ach, wat is te weinig massa?
Zo'n fout basisfiguur heeft Henk1445 niet.
Als je te lang aan BB doet, denk je dat Lee Priest de standaard is :D
 
Ach, wat is te weinig massa?
Zo'n fout basisfiguur heeft Henk1445 niet.
Als je te lang aan BB doet, denk je dat Lee Priest de standaard is :D

Dat wat ik zie op de foto is te weinig massa.
 
...wat verwacht je dan na 6 maanden trainen :rolleyes:
 
Bedankt voor jullie reacties en advies. Ik heb inderdaad besloten om eerst door te gaan met clean bulken dus daar ben ik eerst wel even zoet mee.
Voor degenen die het interessant vinden hier een foto van toen ik begon en waar ik nu ben:
[Afbeeldingen niet meer beschikbaar]
Nee, het is natuurlijk nog niet zoveel massa maar ik ben al lang blij dat ik van dat extreem magere af ben. Is dit een beetje een redelijke vooruitgang voor +-7 maanden?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven