MuscleMeat

Bubs goes Ganbaru

Bezoekers in dit topic

Een wandelend skelet zal ik nooit worden, heb ik geen aanleg voor.
Heb nog zat vet op mijn dijen/kont/buik/...



"Strak zat" nu ook weer niet, de pose doet veel...
Hoewel ik zeker verschil merk tov vroeger. Is voor het eerst dat mijn buik relatief plat is zonder dat ik 'm de ganse dag in trek :rolleyes:
Er zit ook veel tussen mijn oren denk ik.
Ik ben altijd wat zwaarder geweest dan mijn vriendinnen, en zij klaagden al dat ze te dik waren.
Veel gepest geweest in mijn jeugd/puberteit omwille van gewicht enzo...
Heb het nooit anders geweten dan dat ik me een nijlpaard voelde :o

Als ik afval ben ik altijd blij... voor een tijdje. Daarna krijg ik datzelfde beeld weer, ook al blijft mijn gewicht stabiel.
Crazy shit, een vrouwenbrein :roflol:


Ik zal zeker proberen om meer te focussen op wat ik zie in de spiegel, dan het cijfertje.
Misschien wordt het na een tijd een gewoonte en kan de weegschaal me niet veel meer schelen :)

Hoe pak ik dit nu het best aan?
Dagelijkse kcal met 100 verhogen en een 4-tal weken zien wat het geeft?
Als ik blijf afvallen opnieuw 100kcal verhogen?
Hou ik mijn ekv op 30/40/30? Ik kom nu gemiddeld aan +/- 110gr eiwit en +/- 50gr vet.
Of probeer ik dit aantal gram te behouden en vul ik mijn kcal aan met kh?


Eiwit is in principe voldoende, 2 gram per kg bw en je vetten ook (zou je mss 55 gram kunnen doen of zelfs wat meer). Rest zou je idd carbs omhoog kunnen doen.

Denk dat vrouwen vaak meer kunnen eten dan ze denken maar toch kiezen voor crash diëten van 1200 calorieën. Ik blijf er van schrikken dat je hier als volwassene op kunt functioneren... Maar goed ik hou dan ook van eten.

Je zou ook 2 of 3 dagen in de week wat extra calorieën kunnen eten. Afhankelijk van wanneer ik ga trainen eet ik soms wel 800 calorieën extra. Vooral als ik vroeger op de dag kan trainen . Je merkt gelijk veel verschil in je prestaties qua gewicht.

Ik denk gewoon dat je beeld niet helemaal correct is. Je figuur is prima maar zou wel voor meer spierdefinitie gaan. Als je teveel cut en weinig spier hebt krijg je een beetje een skinny dat look.

Helaas beginnen anorexia patiënten ook ergens, je wordt niet zomaar een wandelend skelet maar als je lang genoeg doorgaat en jezelf wijs maakt dat je dik bent (terwijl je dat absoluut niet bent) is het gewoon een kwestie van tijd.
 
Een wandelend skelet zal ik nooit worden, heb ik geen aanleg voor.
Heb nog zat vet op mijn dijen/kont/buik/...



"Strak zat" nu ook weer niet, de pose doet veel...
Hoewel ik zeker verschil merk tov vroeger. Is voor het eerst dat mijn buik relatief plat is zonder dat ik 'm de ganse dag in trek :rolleyes:
Er zit ook veel tussen mijn oren denk ik.
Ik ben altijd wat zwaarder geweest dan mijn vriendinnen, en zij klaagden al dat ze te dik waren.
Veel gepest geweest in mijn jeugd/puberteit omwille van gewicht enzo...
Heb het nooit anders geweten dan dat ik me een nijlpaard voelde :o

Als ik afval ben ik altijd blij... voor een tijdje. Daarna krijg ik datzelfde beeld weer, ook al blijft mijn gewicht stabiel.
Crazy shit, een vrouwenbrein :roflol:


Ik zal zeker proberen om meer te focussen op wat ik zie in de spiegel, dan het cijfertje.
Misschien wordt het na een tijd een gewoonte en kan de weegschaal me niet veel meer schelen :)

Hoe pak ik dit nu het best aan?
Dagelijkse kcal met 100 verhogen en een 4-tal weken zien wat het geeft?
Als ik blijf afvallen opnieuw 100kcal verhogen?
Hou ik mijn ekv op 30/40/30? Ik kom nu gemiddeld aan +/- 110gr eiwit en +/- 50gr vet.
Of probeer ik dit aantal gram te behouden en vul ik mijn kcal aan met kh?


Eiwit is in principe voldoende, 2 gram per kg bw en je vetten ook (zou je mss 55 gram kunnen doen of zelfs wat meer). Rest zou je idd carbs omhoog kunnen doen.

Denk dat vrouwen vaak meer kunnen eten dan ze denken maar toch kiezen voor crash diëten van 1200 calorieën. Ik blijf er van schrikken dat je hier als volwassene op kunt functioneren... Maar goed ik hou dan ook van eten.

Je zou ook 2 of 3 dagen in de week wat extra calorieën kunnen eten. Afhankelijk van wanneer ik ga trainen eet ik soms wel 800 calorieën extra. Vooral als ik vroeger op de dag kan trainen . Je merkt gelijk veel verschil in je prestaties qua gewicht.

Ik denk gewoon dat je beeld niet helemaal correct is. Je figuur is prima maar zou wel voor meer spierdefinitie gaan. Als je teveel cut en weinig spier hebt krijg je een beetje een skinny dat look.

Helaas beginnen anorexia patiënten ook ergens, je wordt niet zomaar een wandelend skelet maar als je lang genoeg doorgaat en jezelf wijs maakt dat je dik bent (terwijl je dat absoluut niet bent) is het gewoon een kwestie van tijd.
 
Je bent veel te streng/kritisch voor jezelf. Zoals ik al zei, je shape in je openings-post is erg goed. Weet zeker dat veel meelezende dames jaloers daar naar hebben gekeken.

Dit!! Ik vind dat je echt een mooi fysiek hebt! Wees niet te streng voor jezelf!
 
Als je echt nog die weegschaal wil gebruiken is dit wel mooie die ik hier geleerd heb:
noteer elke dag je gewicht, laat de hoogste en de laagste op de week eruit, en maak dan het gemiddelde van de rest, en noteer dat dan voor die ene week, en zo volg je week per week...
dan heb je niet steeds dat dagelijks gejojo...
Is maar een tip hé, je bent wel goed bezig hoor :thumb:
 
Je bent veel te streng/kritisch voor jezelf. Zoals ik al zei, je shape in je openings-post is erg goed. Weet zeker dat veel meelezende dames jaloers daar naar hebben gekeken.

Nja, misschien wel...
Bedankt voor het compliment alleszins :o

Eiwit is in principe voldoende, 2 gram per kg bw en je vetten ook (zou je mss 55 gram kunnen doen of zelfs wat meer). Rest zou je idd carbs omhoog kunnen doen.
Denk dat vrouwen vaak meer kunnen eten dan ze denken maar toch kiezen voor crash diëten van 1200 calorieën. Ik blijf er van schrikken dat je hier als volwassene op kunt functioneren... Maar goed ik hou dan ook van eten.
Je zou ook 2 of 3 dagen in de week wat extra calorieën kunnen eten. Afhankelijk van wanneer ik ga trainen eet ik soms wel 800 calorieën extra. Vooral als ik vroeger op de dag kan trainen . Je merkt gelijk veel verschil in je prestaties qua gewicht.
Ik denk gewoon dat je beeld niet helemaal correct is. Je figuur is prima maar zou wel voor meer spierdefinitie gaan. Als je teveel cut en weinig spier hebt krijg je een beetje een skinny dat look.
Helaas beginnen anorexia patiënten ook ergens, je wordt niet zomaar een wandelend skelet maar als je lang genoeg doorgaat en jezelf wijs maakt dat je dik bent (terwijl je dat absoluut niet bent) is het gewoon een kwestie van tijd.

Bedankt voor de info/tips!
Dan moet ik niet meer zoveel focussen op 30/40/30 maar eerder de hoeveelheden in de gaten houden.
Misschien dat ik begin met op trainingsdagen mijn kcal iets op te schroeven, alles in de gaten houden en evalueren.

Dit!! Ik vind dat je echt een mooi fysiek hebt! Wees niet te streng voor jezelf!

Dank je :o
 
Als je echt nog die weegschaal wil gebruiken is dit wel mooie die ik hier geleerd heb:
noteer elke dag je gewicht, laat de hoogste en de laagste op de week eruit, en maak dan het gemiddelde van de rest, en noteer dat dan voor die ene week, en zo volg je week per week...
dan heb je niet steeds dat dagelijks gejojo...
Is maar een tip hé, je bent wel goed bezig hoor :thumb:

Thanks!

Ik weeg me 2x per week en hou die afzonderlijk bij.
Elke dag op de weegschaal staan maakte me zeker helemaal gek :roflol:
 
Vanochtend de dag goed begonnen en de trap genomen op het werk: 10 verdiepingen, 200 trappen :cool:
Vanavond UB in de gym en 40min. cardio (370kcal).

Opwarming 10' crosstrainer

Triceps pushdown
2x12x22,5
2x10x25
1x10x27,5

Front raises/side raises
3x10x4

One-Arm dumbell triceps extension

3x10x4
1x8x4

Arnold press
1x12x4
3x10x6

Biceps barbell curl

3x10x7
1x10x8

Lat pulldown

1x12x20
1x12x22,5
2x10x25

Concentration curls
1x12x4
2x10x6
1x8x6

Chest press (voor het eerst sinds mijn blessure, woohoo!)
1x20x5
2x15x7,5
1x15x10

Kon voor mijn blessure 20-22,5kg aan bij de chestpress, maar wil hier nu écht voorzichtig mee zijn.
Aan de ene kant voelde het gewicht veel te laag, aan de andere kant protesteerde mijn pectoralis minor toch lichtjes bij 7,5 en 10kg.
Het zal belangrijk zijn om te luisteren naar mijn lichaam, en dit traag op te bouwen.
Ik ben al blij dat ik voor de rest weer voluit kan trainen :)

Om af te sluiten nog 10' stepper en 20' loopband (idem als woensdag).
Voeding: 1499kcal ekv 29/42/29

Aan mijn dijen krijg ik een kléin beetje definitie.
En omdat het licht best wel goed zit in de kleedkamer van de gym...
WP_20180622_20_24_18_Pro.jpg


WP_20180622_20_24_23_Pro.jpg
WP_20180622_00_23_17_Pro.jpg

Morgen extra drukke dag...
Om 6u30 afgesproken met mijn zus om verder te werken in het huis van mijn ouders, tussen 9u-11 naar de gym voor LB + cardio en daarna opnieuw verder gaan werken in het huis.
's Avonds waarschijnlijk nog naar de Rally in Ieper, en wie weet na 8 weken nog eens een frietje steken drool:
Ik zal het wel verdiend hebben, vind ik :o
Dus ik kruip nu maar mijn bed in :D
 
Super fysiek hoor, mag je echt wel trots op zijn. Op de tweede foto heb je ook echt al wel een goeie tricep vind ik. Gewoon lekker doorgaan zo, gaat helemaal goed komen :thumbs:
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Knap!
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Drukdrukdruk... Van 6u30-9u in het huis gewerkt, 9u15-11u15 naar de gym en dan tot 16u weer in het huis gewerkt.
Nu eindelijk even thuis om iets te eten (had wel 2 crackers, 50gr kip en 30gr 20%vgh kaas mee deze ochtend) en me te douchen.
't Is nodig :D

Bedankt voor de reacties allemaal!
Erg lief :)
HillR : dank je voor de tip ;) Ik zal er zeker rekening mee houden!

Deze ochtend voor de laatste keer vetpercentage laten meten op de weegschaal in de gym.
Nu ben ik helemaal het vertrouwen in dat ding verloren. Zou 17,3% zijn, wat een lachertje :roflol:
Net onder de 20% had ik nog geloofd, maar dit is er los over :)

Vanavond of morgen pen ik de training neer. Straks nog maar even terug naar het huis en nog een paar uur verder werken :help:
 
Zo, weer vroeg uit de veren.
Drie keer raden wat we gaan doen vandaag... :D
Maar de reactie van mijn mama en papa zal het meer dan waard zijn :yes:

Stat update:
23/06/2018
Gewicht 50,8kg -0,8kg
Vet% 17,3%
Taille: 59,5cm -1cm
Buik: 69cm -3cm :eek:
Heup: 79cm -1cm
Billen: 89cm -2cm
Bovenbeen: 49,5cm -0,5cm
Bicep: 27,5cm -1,5cm

Training LB gisteren:

Cable pull for hams and glutes (per been)
1x12x22,5
2x10x25
1x10x27,5

Backward lunges (per been)
3x10x8
1x10x10

Leg press (per been)
4x62,5
Ik dacht eerst "pfff dit is een stuk lastiger dan vorige week :(", toen bleek dat mijn startgewicht al op 62,5 stond ipv 52,5 :roflol:

Calve raise leg press

1x10x82,5
3x10x92,5

Leg extension (per been)
1x10x10
2x10x12,5
1x10x15

Abductor machine
1x10x27,5
2x10x30
1x10x32,5

Adductor machine
1x20x15
3x15x17,5

Afgesloten met 50' cardio (405kcal):
10' crosstrainer
10' fiets
10' stepper
20' loopband (idem vorige training)

Ik was 's avonds toch behoorlijk op, dus gewoon thuis gebleven.
Ook geen hamburger/friet gegeten dus, maar zelfgemaakte pasta arrabiata met coquilles in de plaats drool:
Heeft mij minstens evenveel gesmaakt, en zonder buikpijn achteraf :rolleyes:
Voeding samen kwam op: 1480kcal, ekv 29/43/28
 
:rolleyes:


Nog ass genoeg over hoor!
Iets minder rond, maar wel strakker. Ik klaag niet. Ze wordt wel terug gekweekt :P

Kvind mijn gekrompen boezem minder fijn :( En mijn vriend ook :P
Ahja, ik zou daarvoor niet terug willen naar mijn oude figuur :)

Als dat echt een groot ding wordt, die te kleine boezem (als in onzeker erdoor zijn) kun je daar altijd wat aan laten doen :) Zo behoudt je dan ook je mooie fysiek.
 
:rolleyes:
Kvind mijn gekrompen boezem minder fijn :( En mijn vriend ook :P
Ahja, ik zou daarvoor niet terug willen naar mijn oude figuur :)

Mijn vriendin is het afgelopen jaar zo'n 20 Kg afgevallen en idd krimpt de boezem er flink van... Maar als ik nu naar haar figuur kijk ben ik er niet rauwig om hoor. Liever een strakke vriendin met een kleinere boezem dan een mollig type met een cup D ofzow ;)

En anders, zoals Punjab zegt, zijn er voldoende mogelijkheden om er wat aan te doen als het jou echt in de weg gaat staan qua zelfvertrouwen/zelfbeeld.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Onzeker ben ik er (nog) niet door hoor.
Toen ik 68kg woog en ik 80E had, dan was dat in proportie.
Nu ik nog een kleine 51kg weeg en nog 65B/C over heb, is dat ook in proportie.
Prima voor mij, ik zit er niet mee :)

Ik moet er alleen aan wennen dat ik minder décolté heb dan vroeger :p
Ben het gewoon van nogal "uitgesneden" truitjes/shirtjes te dragen :rolleyes:
Maar nu sta ik ook met strakkere bovenstukjes, dus ik schakel wel over naar dat type :D
 
:rolleyes:


Nog ass genoeg over hoor!
Iets minder rond, maar wel strakker. Ik klaag niet. Ze wordt wel terug gekweekt :P

Gelukkig maar:)

Je vriend moet niet zeuren anders ruil 'm maar in.:p
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Back
Naar boven