XXL Nutrition

Fruit in voedingschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

maxtrain

Cool Novice
Lid geworden
10 aug 2014
Berichten
103
Waardering
27
Lengte
1m68
Massa
71kg
Ik kan niet echt een antwoord vinden op mijn vraag,
Ik hanteer een zelfgemaakt voedingsschema en dat gaat goed. Zowel met cutten als bulken heb ik al aardig wat progressie gemaakt.
Nu heb ik standaard in mijn schema voor het slapen gaan een bak kwark met noten en 100 gram blauwe bessen staan. Blauwe bessen zijn op het moment niet zo best in kwaliteit en om eerlijk te zijn is dit een aardig prijzig besje.

Nu kreeg ik de tip om als variatie (en ook betaalbaarheid) druiven erdoor te gaan doen.
Ik kan eigenlijk niet echt wat vinden over fruit in de laatste maaltijd voor het slapen. Ik zie hier ook eigenlijk in bijna geen enkel schema fruit in de avond en druiven zie ik ook niet naar voren komen.

Is dit omdat druiven gewoon niet echt een geschikt soort fruit zijn voor een goed BB schema?
Is fruit in de avond dan wel verstandig? Of kan ik fruit beter naar overdag schuiven?
Of heeft het andere redenen waarom iedereen eigenlijk altijd voor de banaan gaat?

Ik ben benieuwd hoe jullie mening hierover is.
 
Ik kan niet echt een antwoord vinden op mijn vraag,
Ik hanteer een zelfgemaakt voedingsschema en dat gaat goed. Zowel met cutten als bulken heb ik al aardig wat progressie gemaakt.
Nu heb ik standaard in mijn schema voor het slapen gaan een bak kwark met noten en 100 gram blauwe bessen staan. Blauwe bessen zijn op het moment niet zo best in kwaliteit en om eerlijk te zijn is dit een aardig prijzig besje.

Nu kreeg ik de tip om als variatie (en ook betaalbaarheid) druiven erdoor te gaan doen.
Ik kan eigenlijk niet echt wat vinden over fruit in de laatste maaltijd voor het slapen. Ik zie hier ook eigenlijk in bijna geen enkel schema fruit in de avond en druiven zie ik ook niet naar voren komen.

Is dit omdat druiven gewoon niet echt een geschikt soort fruit zijn voor een goed BB schema?
Is fruit in de avond dan wel verstandig? Of kan ik fruit beter naar overdag schuiven?
Of heeft het andere redenen waarom iedereen eigenlijk altijd voor de banaan gaat?

Ik ben benieuwd hoe jullie mening hierover is.
Nee hoor geeft niks wanneer je fruit eet , en nee een banaan is niet heilig ... elk fruit is goed voor je.. afwisseling maakt het ook leuker vind ik. Ten tweede is de eiwit/vet combinatie ook zeker niet heilig voor het slapen gaan.
 
Ik doe ook elke avond voor het slapen ofwel verse rode besjes ofwel bevroren vruchtenmix van de Aldi door mijn kwark.

Topic hijack, ik vraag me eerder af of die bevroren vruchten wel net zo gezond zijn als de verse???
 
Naar het schijnt zouden fruit en groenten in diepvries net zo goed zijn als “vers” (als je het zo kan noemen).

Ikzelf neem vaak diepvriesgroenten, even lekker als “verse” groenten (persoonlijke mening). Met diepvriesfruit heb ik niet zo heel veel ervaring, buiten een paar keer die doosjevol’s van ah (en die vond ik best lekker!)
 
On topic: ik eet standaard iedere avond voor het slapen gaan fruit met kwark of yoghurt (of havermout), en noten / pindakaas. dus fruit is bij mij ook een constante in de latere avond (in tegenstelling tot vele anderen denk ik die eerder gaan voor eiwitten en vetten minus fruit?). Ben dus ook zelf wel benieuwd naar het antwoord op vraag in topic
 
Fruit op zich is bijna nooit een probleem ..

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je ivm je voedingsschema hoger in je suikers zit ..
druiven bevatten over het algemeen meer suiker dan bessen of ander fruit , daarnaast werkt druiven “ laxerend “ en bevordert het de stoelgang ..

Maar zolang “ IIFIYM “ is dit prima vervanging voor de blauwe bessen
 
Thanks allemaal.
Dan blijf ik toch benieuwd waarom ik nooit in een schema druiven terug zie komen. Zeker nu het seizoen er en deze goed betaalbaar zijn.

Ook hoor ik vaak dat fruit in de avond juist niet goed is vanwege de suikers... Maar is dat dan echt zo?

Jwdoetookmee ik zie jou steeds reageren op zaken met voeding en timing en metabolisme. Wat is jouw mening over fruit voor het slapen gaan?
 
Fruit of iets van snelle suikers in combinatie met wat eiwitten is prima imo. Ik neem regelmatig voor t slapen kwark met wat havermout en iets van snelle suikers (honing , jam , bessen enz)Kan prima. Ga je niet blindstaren op achterhaalde wetenschap over KH voor t slapen.

Je lichaam kan prima snelle suikers gebruiken voor t slapen om de overige macro nutriënten op te nemen.

En als Je doel bijvoorbeeld afvallen is dan val je altijd nog af als je minder eet dan dat je verbrand , ongeacht wat je eet.
 
Ik doe ook elke avond voor het slapen ofwel verse rode besjes ofwel bevroren vruchtenmix van de Aldi door mijn kwark.

Topic hijack, ik vraag me eerder af of die bevroren vruchten wel net zo gezond zijn als de verse???

Bevroren vruchten en groenten zoude vaak nog beter zijn dan "vers" Mits ze zo snel mogelijk ingevroren worden.

Eer die "verse" groenten op uw bord belanden zijn ze lang zo vers niet meer.

Das toch wat paar keer gelezen heb.
 
eet dagelijks fruit banaan of appels :o
 
Bevroren vruchten en groenten zoude vaak nog beter zijn dan "vers" Mits ze zo snel mogelijk ingevroren worden.

Eer die "verse" groenten op uw bord belanden zijn ze lang zo vers niet meer.

Das toch wat paar keer gelezen heb.
Het verschil tussen bevroren groenten en ' verse ' groenten is helemaal niet zo groot als velen willen doen blijken. Bevroren groenten zijn nog steeds gezond. Maar verse groenten zijn meestal wel een pak lekkerder.
 
Het verschil tussen bevroren groenten en ' verse ' groenten is helemaal niet zo groot als velen willen doen blijken. Bevroren groenten zijn nog steeds gezond. Maar verse groenten zijn meestal wel een pak lekkerder.

ik vind ze niet lekkerder. vind ingevroren brocolli en bloemkool lekker dan "vers"
 
Back
Naar boven