MuscleMeat

Groei in vet%

Bezoekers in dit topic

Strijdend

Cool Novice
Lid geworden
10 apr 2018
Berichten
64
Waardering
8
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
16%
Hallo allemaal,

63 dagen geleden begonnen met letten op eten en sporten: begon op 68kg (lengte: 1.88cm).
Bodyfat toen was ongeveer 8.7%
Nu 63 dagen later ongeveer 73.5kg, met bodyfat van ongeveer 10.2%.

Ik ben totaal geen ervaren iemand en heb er weinig verstand van. Dus totaal geen idee of deze groei in vet de goede kant op gaat? Natuurlijk komt ik het liefst aan in spier en zie ik alleen spier, maar snap wel dat er vet ook bij komt kijken in een bulk en dat een 8.7% vetpercentage gerust omhoog mag. Gaat het vet% te snel omhoog, misschien wel te langzaam of gewoon logisch? Tips /opmerkingen hierover gezocht!
 
Dit is logisch. Spiermassa opbouwen zonder vet is zo goed als onmogelijk.
 
zoveel mogelijk eten en zwaar trainen, niet de tijd om aan je vet% te denken als ik kijk naar je stats, mag wel tot een 15/17% oplopen. 300/500 calorie per dag extra zou je goed doen.
 
Onzin, als je het te snel vindt gaan gewoon je kcals surplus kleiner maken.
 
Correct me if I'm wrong:
68kg op 8,7% = 62 kg VVM
73,5 op 10,2% = 66 kg VVM

4kg winst aan spieren in 2 maanden. Das mooi.
Ik zou me tot de 13% niet zoveel zorgen maken.
En als je dat zelf wat te dik vindt, volg je het advies van frdb.
 
Bedankt voor de reacties allemaal. Flappie wat bedoel je daarmee te zeggen?

Dat er vet bij zou komen wist ik. Ik zelf vind het niet persee te snel gaan maar kan hier dus niet echt een oordeel over geven omdat ik niet weet wat normaal is. Daarom vroeg ik me af of een vet% stijging van 8.7% naar 10.2% te snel is als je van 68kg naar 73.5kg gaat.
 
Ik persoonlijk vind het een heel nette verhouding. 4kg spier tegenover 1,5 kilo vet erbij.
Mij lukt dat niet beter. Je kunt nog proberen iets lager in de calorieën te gaan zitten, kijken of je toch spiermassa kunt blijven aanzetten met nog wat minder vet aangroei daarnaast.
Niets is onmogelijk, ieder lichaam is anders. Uiteindelijk moet je doen waar je jezelf het beste bij voelt.

Zowel Col_ink en frdb hebben beide gelijk.
Jij mag hierin de keuze maken.
 
Vetmetingen zijn onnauwkeurig.
 
Houd ongeveer 1 a 2 kg gewichtstoename per maand aan. Dan zit je sowieso goed.
 
Ik heb nu 2kg per maand.
Begonnen in April op 68,
Mei 70,
Juni 72,
Nu 73.5 volgende week moet ik 74 zijn.
 
Kunt het makkelijk hebben met je lengte. Als je zo doorgaat kun je wel iets moois neerzetten en vervolgens gaan cutten.
 
Dankjewel. Een cut wanneer? Op 15% ?
 
Correct me if I'm wrong:
68kg op 8,7% = 62 kg VVM
73,5 op 10,2% = 66 kg VVM

4kg winst aan spieren in 2 maanden. Das mooi.
Ik zou me tot de 13% niet zoveel zorgen maken.
En als je dat zelf wat te dik vindt, volg je het advies van frdb.

Let wel even op dat we praten over VVM. Dit is zowel spiermassa als vocht dat het lichaam vast houdt.
100% zeker zijn dat het alleen spieren zijn zal wel niet, maar 4KG VVM toename in 2 maanden is natty verder prima.

Nog even voor TS zelf: hoe wordt jouw vetpercentage gemeten?
En verder sluit ik mij aan bij frdb, surplas van kcals minderen als het te snel toeneemt (of meer cardio erbij).
 
Ik sta op zo'n weegschaal die vocht, vet en spier% meet. Dit doe ik elke dag 1 a 2x.

Is er iets van een indicatie hoeveel vet aankomen teveel is?
 
Nee. Je vetmeting is ook niet betrouwbaar. Gewoon blijven eten en trainen. als je moeder roept dat je echt dik aan het worden bent nog 2 maanden door en je mag gaan denken aan cutten
 
Die weegschalen zijn vaak ernstig onbetrouwbaar. Heb ze meegemaakt die er bij mij vele %-en ernaast zaten, in alle richtingen, afhankelijk van het plaatselijke kosmos aura en windrichting.
Meet m'n gewicht ook maar 1x per week, op een vaste dag, na het opstaan, als ik net gepist heb.
Qua vetpercentage heb Ik altijd meer geloof in de spiegel....of m'n moeder inderdaad.
 
Ik sta op zo'n weegschaal die vocht, vet en spier% meet. Dit doe ik elke dag 1 a 2x.

Volstrekt onnodig en totaal niet betrouwbaar , 1 x per week wegen is meer dan genoeg.
Dit kan nog een obsessie worden ..

Je gewicht , vochtbalans, vetpercentage fluctueert te veel , het moment van wegen , of wel of niet naar wc gaan en je hebt al een vertekende meting.
 
Wel kun je die slechte vetmetingen ter indicatie houden, met bijv. afvallen is t best motiverend om te zien dat je procent omlaag gaat. Vooral op momenten dat de laatste progressie amper te zien is.

Daarbuiten is t gewoon spiegel wat telt....:D

Nee. Je vetmeting is ook niet betrouwbaar. Gewoon blijven eten en trainen. als je moeder roept dat je echt dik aan het worden bent nog 2 maanden door en je mag gaan denken aan cutten

oh en over deze quote, mijn moeder noemt mij al dun en maakt een heel buffet voor mij als ik een weekend minder gegeten heb.
Maar ze noemt mij ook bij het geringste al een dikzak (vaak bedoelt ze dat t goed met mij gaat), terwijl de andere moeder de schijn ophoud. Maar zal ook wel met afkomst te maken te hebben :o
 
Back
Naar boven