Fitness Seller

Verhoogde nierwaarde door te veel eiwitten?

Bezoekers in dit topic

Dumbel

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
30 jul 2011
Berichten
432
Waardering
128
Lengte
1m90
Massa
114kg
Vetpercentage
10%
Ik dacht dus dat dit een fabeltje was maar wordt net gebeld door mijn arts en verteld dat mijn nierwaarde verhoogd is en of ik veel eiwit nam, ik neem tussen de 160-180gr eiwit en hij adviseerde me om een week lang de eiwitten te halveren en dan bloed te prikken.
Ik was toevallig vandaag ook gestart met creatine moet ik dit nu stoppen of heeft dit niet veel effect op de nieren?

En wat als mijn nierwaarde weer naar normaal gaat na die week, betekent dit dat ik dus nooit meer 'veel' eiwitten kan innemen en dus niet/nauwelijks meer kan groeien?
 
Ik dacht dus dat dit een fabeltje was maar wordt net gebeld door mijn arts en verteld dat mijn nierwaarde verhoogd is en of ik veel eiwit nam, ik neem tussen de 160-180gr eiwit en hij adviseerde me om een week lang de eiwitten te halveren en dan bloed te prikken.
Ik was toevallig vandaag ook gestart met creatine moet ik dit nu stoppen of heeft dit niet veel effect op de nieren?

En wat als mijn nierwaarde weer naar normaal gaat na die week, betekent dit dat ik dus nooit meer 'veel' eiwitten kan innemen en dus niet/nauwelijks meer kan groeien?

Heb jij een uitslag gekregen met de GFR-waarde en zo ja welke waardes zijn er geconstateerd?

En mijn veronderstelling is dat de arts wil kijken of je nierwaardes lager uitvallen zodra je minder eiwitten nuttigt.
De ureum waarde in het bloed kan bijv. hoger uitvallen als je bloed gaat prikken na het eten van eiwitrijke voeding.
Echter dat men op lange termijn vervolgens permanent minder eiwitten mag eten lijkt mij persoonlijk stug.
(Vaak als het door nierschade komt begint men eerst met regels hanteren zoals: minder zout, gezonder eten, stoppen met roken, medicatie, e.d.).

En nog even over jouw vraag omtrent creatine. Er is tot op heden geen enkel onderzoek geweest die heeft kunnen aantonen dat creatine een negatief effect heeft op de nieren of lever.
Dus indien je dat graag wil blijven nemen zou ik dit niet als een issue zien en gewoon lekker doorgaan.
 
dokter kan al snel wat roepen dokter kijkt graag of je anabole gebruikt :o 160/180 g eiwitten lijkt mijn sterk je nieren daar slecht van worden.
gebruik je iets van pre workout ?
 
dokter kan al snel wat roepen dokter kijkt graag of je anabole gebruikt :o 160/180 g eiwitten lijkt mijn sterk je nieren daar slecht van worden.
gebruik je iets van pre workout ?

Verhoogde nierwaarden betekend niet dat ze slecht zijn perse.
 
Creatine kan creatinine (afvalproduct van creatine) verhogen in het begin, maar dat heeft meer dan 1 dag nodig, en zal na een tijdje ook herstellen en is niet schadelijk.
 
Boeien, gooi je eiwitten naar 100/120 en hoor wat ie te melden heeft.
 
Nou nou. Iemand die 160kg weegt op 2% vetpercentage is niet gezond voor je nieren hé.
 
Ik dacht dus dat dit een fabeltje was maar wordt net gebeld door mijn arts en verteld dat mijn nierwaarde verhoogd is en of ik veel eiwit nam, ik neem tussen de 160-180gr eiwit en hij adviseerde me om een week lang de eiwitten te halveren en dan bloed te prikken.
Ik was toevallig vandaag ook gestart met creatine moet ik dit nu stoppen of heeft dit niet veel effect op de nieren?

En wat als mijn nierwaarde weer naar normaal gaat na die week, betekent dit dat ik dus nooit meer 'veel' eiwitten kan innemen en dus niet/nauwelijks meer kan groeien?
Is het toevallig creatine-ethylester? Dat is nutteloze zooi die tot een hoge creatininewaarde leidt...

Een hoogeiwitdieet heeft geen negatief effect op de nieren bij gezonde mensen.
 
wat zijn huisarts hier probeert is uit te sluiten ....wat was je aanleiding om nier waardes te testen ?
 
Bedankt allen voor de reacties. Voor zover ik weet hadden ze het over ureum dat verhoogt was, ik ben totaal niet thuis hierin even voor de duidelijkheid. Maar ik maak me denk ik te veel druk dus, ik ga nu een paar dagen tot het bloedprikken de eiwitten halveren en dan zullen we zien wat de uitslag is.
 
Ik zie het probleem niet.
Ga je toch gewoon een week op 90gr/dag zitten.
De dokter wil waarschijnlijk gewoon zaken uitsluiten.
Gewoon meewerken.
 
Bedankt allen voor de reacties. Voor zover ik weet hadden ze het over ureum dat verhoogt was, ik ben totaal niet thuis hierin even voor de duidelijkheid. Maar ik maak me denk ik te veel druk dus, ik ga nu een paar dagen tot het bloedprikken de eiwitten halveren en dan zullen we zien wat de uitslag is.
Ureum kan verhoogd zijn op een hoogeiwitdieet. Als het nu dus wat zakt, kun je daarna weer lekker veel eiwit eten, want het is niet schadelijk.
 
Massa:
160kg
Vetpercentage:
2%


dude, met deze stats vraag je om problemen :rolleyes::rolleyes:
 
Back
Naar boven