XXL Nutrition

intermittent fasting, melkvrij glute arm en koolhydraten arm (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

karatedude89

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 feb 2010
Berichten
3.407
Waardering
144
Lengte
1m85
Massa
83kg
wie van jullie doet aan intermittent fasting? en op welke manier?

en heeft er iemand goede tips voor maaltijden / recepten die melk vrij, glute arm en koolhydraten arm zijn?
 
Allergisch?

Ik doe aan If en probeer elke dag 20 uur te vasten en 4 uur te eten. Als het kan fasted cardio/trainen omdat ik aan het cutten ben.
 
Allergisch?

Ik doe aan If en probeer elke dag 20 uur te vasten en 4 uur te eten. Als het kan fasted cardio/trainen omdat ik aan het cutten ben.
Ik laat nu mijn lichaam wennen aan tussen de 12 en 14 uur niet eten. En dat wil ik opbouwen naar 16

Ik ben niet allrergisch. Maar wel intollerant. Van melk wordt ik ziek. Van (te veel) glute wordt ik dromerig. En te veel koohlydraten is sowieso niet goed.
Ben zelf ook een klein beetje aan het afvallen. Maar dat is voor mijn wedstrijd gewicht. Niet echt voot looks
 
Koolhydraten zijn niet slecht...
 
Koolhydraten zijn niet slecht...
Heb het ook over relatief veel koohlydraten. Ik vermijd ze ook niet 100% gewoon de verhoudingen wat anders leggen
 
Iedereen hier hanteert volgens mij gewoon 2gram eiwit per kg lichaamsgewicht en 1 gram vet per kg lichaamsgewichtlichaamsgewicht opgevuld met carbs. dus relatief veel komt dan sws niet voor. Als je een fatsoenlijke training wilt zetten zul je toch voldoende carbs moeten eten.
 
Iedereen hier hanteert volgens mij gewoon 2gram eiwit per kg lichaamsgewicht en 1 gram vet per kg lichaamsgewichtlichaamsgewicht opgevuld met carbs. dus relatief veel komt dan sws niet voor. Als je een fatsoenlijke training wilt zetten zul je toch voldoende carbs moeten eten.
om even gisteren als voorbeeld te gebruiken:
12:00 een banaan en 3 plakken ontbijtkoek met boter
13:30 2 sneetjes lichtbruin brood met boter en ham
16:30 een kleine 4 kazen pizza
22:00 3 eieren met wat kaas en ham erop. hier wou ik eigenlijk nog brood onder doen maar niet gedaan.

dus zoals je kan lezen toch nog wel redelijk wat carbs en gluten. beide hoef en wil ik niet compleet vermijden. maar moet wel iets minder.
straks om 12 uur weer eten. heb nu al honger haha
 
Ga eerst maar macro's tellen en kcals. Dan weet je meer.
 
Waarom gluten arm en koolhydraten arm???
 
Waarom gluten arm en koolhydraten arm???
Zoals al eerder aangeven. Ik wordt van te veel gluten dromerig en moe. En ik wil wat meer eiwitten en gezonde vetten gaan eten ipv meer koolhydraten
 
Zoals al eerder aangeven. Ik wordt van te veel gluten dromerig en moe. En ik wil wat meer eiwitten en gezonde vetten gaan eten ipv meer koolhydraten
Heb je jezelf laten testen of je sensitief op gluten bent? Drink je koffie?
 
Ga eerst eens stoppen met ontbijtkoek eten.
 
Ja dat heb ik bij deze ook gedaan
 
Ga dan groenten eten.
 
doe ik vanavond ook weer
 
Dus je geeft een voorbeeld van wat je dagelijks eet en wijkt daarna er gelijk vanaf. Geef dan een voorbeeld van wat je wilt gaan eten.
 
dan kom ik weer terug op mijn 1e post. ik wil wat meer maaltijden gaan eten met minder gluten en carbs, en sowieso melk vrij. maar puur uit gewoonte pak ik toch vaak brood ofzo.
net 2 crackers met avocado en 2 sneetjes brood met 30+ kaas op. dat is al wel beter dan peperkoek. haha
 
dan kom ik weer terug op mijn 1e post. ik wil wat meer maaltijden gaan eten met minder gluten en carbs, en sowieso melk vrij. maar puur uit gewoonte pak ik toch vaak brood ofzo.
net 2 crackers met avocado en 2 sneetjes brood met 30+ kaas op. dat is al wel beter dan peperkoek. haha
Alleen ik denk dat dit niet de website is voor recepten en kooktips.
 
Intolerant voor melk en gluten, maar dan uit gewoonte toch crackers brood en kaas eten? Dan denk je dat je intolerant bent, maar je bent het niet.
 
Back
Naar boven