Fitness Seller

Hoeveel calorieën heb ik per dag nodig?

Bezoekers in dit topic

zweitens

Cool Novice
Lid geworden
18 jan 2017
Berichten
112
Waardering
13
Lengte
1m80
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
De allereerste vraag is hoeveel calorieën ik per dag naar binnen moet spelen. Ik train zeer intens tijdens mijn vakantie. Ook hou ik mijn eten bij door middel van de Samsung foodtracker. Alles weeg ik af.

Wat me opvalt is dat ik superveel vlees eet: minstens 600g kipfilet per dag, 5 eieren, 1kg magere youghurt, 2 tomaten, 6 wortelen, een eetlepel zonnebloemolie, 2g omega 3 visolie.

Dagelijkse activiteit (34 jaar, 1m79, man)
- 8h40: slapen (580 cal)
- vitale functies onderhouden (ademhaling, hartslag,..) zonder activiteit: 1500 - 1800 cal per dag
- aantal stappen per dag: 16000- 17000 (waarvan 25 min hardlopen)
- 2x per dag single body part training (hoog tempo en zeer intens, laatste set is steeds een dropset van 6-8 reps): dit neemt 3h en uitzonderlijk 3h30 per dag in beslag.

Hoeveel calorieën verbrand ik eigenlijk op zo'n trainingsdag?

Ik woog 72,4kg vorige week en eet continu of ben naast de training hoofdzakelijk bezig met de bereiding van mijn gezonde voeding.

Nu één week later ben ik maar liefst 1kg vermagerd en blijft er slechts 71,5kg over :(

Ik eet massa's kipfilet maar het valt me op dat eiwitten geen extra cal. opleveren. Ook sla wordt door bodybuilders aangeraden en water in plaats van frisdrank. Doe ik!
Helaas heb ik nog nooit zoveel tijd aan mijn voeding besteed en levert het me dan nog te weinig calorieën op zo blijkt.

Enkel vlak voor mijn workout eet ik 4 croissants of aardappelen. Dat geeft 600-800 extra calorieën. Nadien: vlees, eiwitten, veel groenten en vers fruit.

De aanbevolen 2400 calorieën die ik net bereik met deze trainen eten trainen aanpak is veel te weinig. Op één week tijd 1 kg afvallen is niet fijn nu ik me helemaal tracht toe te leggen op deze prachtige sport.

Heeft er iemand een idee hoeveel cakorieën ik op basis van deze gegevens per trainingsdag nodig heb?

Om een idee te geven: ik hef gemiddeld 22 tot 23 ton per dag. (2 rustdagen/week)
 
Ga eens tussen de 5 en 700 calorieen meer eten. En lees de stickys eens wat betreft een net voeding schema.Overigens zijn croissantjes ruk en dat gaat je geen fatsoenlijke energie geven voor een workout. Bepaal ook voor jezelf of je wilt aankomen of afvallen.

En een heel mooi verhaal dat je zoveel kipfilet en eieren eet en 1 "kg" yoghurt. Maar kom uit die waan van bepaalde producten die goed zijn om te eten binnen deze sport , wantdat komt al uit op 220 gram eiwit. Met je lichaamsgewicht is dat 3x zoveel. Je moet op 1.6-2gr zitten. En dan is de rest nog niet eens meegerekend, vetten en carbs heb je ook nodig.
 
1 kg afvallen is een calorie tekort van 7700.

Dus als je echt 1 kg per week afvalt kom je 7700 kcal tekort. Dan in theorie zou je ipv 2400 kcal dus 3500 kcal moeten eten om stabiel te blijven. Alle kcal daarboven zul je van aankomen.

Maar het verschilt toch per persoon. Dus dit zul je voor jezelf moeten uitzoeken. Ik zou zoals elnostra zegt eerst met 500-700 verhogen en dan aan het eind van de week wegen. Val je nog af? Meer eten. Totdat je niet meer afvalt en niet aankomt, dan zit je op je onderhoud. 300-500 daarboven eten voor je (lean) bulk.

En ik zou lekker gewoon 1x per dag trainen ipv 2 keer per dag. Ik zie er het voordeel niet echt in. Je kunt in een sessie prima genoeg trainen.
 
Ik woog 72,4kg vorige week en eet continu of ben naast de training hoofdzakelijk bezig met de bereiding van mijn gezonde voeding.
Zonde van je tijd. Tenzij je op weg bent de nieuwe Mr. Olympia te worden.

De aanbevolen 2400 calorieën die ik net bereik met deze trainen eten trainen aanpak is veel te weinig.
Inderdaad, met jouw bizarre trainingsschema zit je zeker boven de 3000 Kcal onderhoud. Hoe kom je aan die 2400?
 
- aantal stappen per dag: 16000- 17000 (waarvan 25 min hardlopen)
- 2x per dag single body part training (hoog tempo en zeer intens, laatste set is steeds een dropset van 6-8 reps): dit neemt 3h en uitzonderlijk 3h30 per dag in beslag.
Wat is dit nou weer? 3,5 tot 4 uur trainen iedere dag? Tenzij je een door de staat gesponsorde Chineze gewichtheffer bent is dat helemaal niet nodig en zelfs contraproductief.
 
Zonde van je tijd. Tenzij je op weg bent de nieuwe Mr. Olympia te worden.


Inderdaad, met jouw bizarre trainingsschema zit je zeker boven de 3000 Kcal onderhoud. Hoe kom je aan die 2400?

2400 cal. is volgens de foodtracker van de nieuwe Samsung Galaxy S8 de norm: leve de technologie! :P
Ik train voor de fun: al doende leert men en er is niks verkeerd met hard te trainen als je voldoende nachtrust hebt. Deze nacht heb ik maar liefst 10h40 geslapen, gisteren voelde ik dat trainen contraproductief zou geweest zijn.

Voorlopig kijk ik in de spiegel en zie ik er hartstikke goed uit. Ik krijg ook leuke complimentjes van iedereen al loop ik er het ganse jaar niet zo bij. 5-8% lichaamsvet dat houdt niemand vol.

1 kg afvallen is een calorie tekort van 7700.

Dus als je echt 1 kg per week afvalt kom je 7700 kcal tekort. Dan in theorie zou je ipv 2400 kcal dus 3500 kcal moeten eten om stabiel te blijven. Alle kcal daarboven zul je van aankomen.

Maar het verschilt toch per persoon. Dus dit zul je voor jezelf moeten uitzoeken. Ik zou zoals elnostra zegt eerst met 500-700 verhogen en dan aan het eind van de week wegen. Val je nog af? Meer eten. Totdat je niet meer afvalt en niet aankomt, dan zit je op je onderhoud. 300-500 daarboven eten voor je (lean) bulk.

...

Dank u voor de reactie. Ik bekom ongeveer hetzelfde getal maar dan via de formule van basaal metabolisme: 1780 calorieën + 1600 calorieën (2 trainingen) + 370 calorieën cardio = 3750 calorieën per dag zou ik met 1m79, 34yr, man nodig hebben om geleidelijk maar zichtbaar aan kracht toe te nemen zonder dat ik boven de 10% lichaamsvet uitkom.

Ik zal dit de komende 2 weken dit eens werkelijk uittesten en bijvoorbeeld een extra large pizza van de Pizza Hut per dag extra eten of 2 'grote' pizza's bij de goedkopere pizza hut om de hoek.

Zonder zelf actief te experimenteren weet je het toch niet.

Voorlopig zegt iedereen dat ik er goed uitzie en dat is toch een hele tijd geleden dat ik leuke complimentjes kreeg. :)
 
ik hoop dat je snel uit die waan komt dag 71 kg “ er goed uitziet “ ..

Met die pizza hut pizza’s ga je ongetwijfeld ook aankomen , maar ook in vet ..
zelf zou ik ervoor kiezen om clean te eten , clean en meer ..
een goed bord pasta met vis , of rijst met kip en broccoli ..
Maak eens zelf een weightgainer van havermout , pindakaas , banaan , whey enz ...
Er zijn meer opties om clean te eten en te groeien ..
 
Je snapt dat je tijdens slaap voornamelijk kcals gebruikt voor vitale lichaamsfuncties, en dat je die nu dus dubbel meetelt in die periode?
 
Deze gast staat altijd garant voor de meest achterlijke topics en posts :roflol:.
 
Als je avatar recent is dan zit je al ruim boven de 10%
 
Wat is dit nou weer? 3,5 tot 4 uur trainen iedere dag? Tenzij je een door de staat gesponsorde Chineze gewichtheffer bent is dat helemaal niet nodig en zelfs contraproductief.

Zal niet al te intensief zijn.
 
"het valt me op dat eiwitten geen extra cal. opleveren"

Misschien al langsgekomen maar Huh??

Iedere gram eiwit is gewoon 4Kcal.
 
Doe mij maar wat van die calorieloze eiwitten.

1 kg afvallen is een calorie tekort van 7700.

Dus als je echt 1 kg per week afvalt kom je 7700 kcal tekort. Dan in theorie zou je ipv 2400 kcal dus 3500 kcal moeten eten om stabiel te blijven. Alle kcal daarboven zul je van aankomen.

Maar het verschilt toch per persoon. Dus dit zul je voor jezelf moeten uitzoeken. Ik zou zoals elnostra zegt eerst met 500-700 verhogen en dan aan het eind van de week wegen. Val je nog af? Meer eten. Totdat je niet meer afvalt en niet aankomt, dan zit je op je onderhoud. 300-500 daarboven eten voor je (lean) bulk.

En ik zou lekker gewoon 1x per dag trainen ipv 2 keer per dag. Ik zie er het voordeel niet echt in. Je kunt in een sessie prima genoeg trainen.
1 kg vet afvallen is ~9440 kcal.
 
1 kg vet afvallen is ~9440 kcal.
Maar 1 kg vetweefsel afvallen is toch minder KCal, want vetweefsel is niet 100% vet. Ik heb ook vaker gelezen over iets van 7700 KCal.
 
Back
Naar boven