Fitness Seller

Het Whisky & Spirits Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Leuke bar, wel heel duur he. Had je zon menu? Die zullen vast nog ongeveer hetzelfde zijn. Ik gok dat je een geturfde had die je niet lekker vond. Er zit er nog een in nieuw west, met wat minder keus maar ook wat goedkoper. Ben daar zelf 1x geweest.

Zelf op het moment een klein beetje coal ila 25 in het glas nu om te 'vieren dat ik een flesje Aberlour 1992whb heb kunnen bemachtigen.

Ik hoefde gelukkig niet af te rekenen, was wel prijzig inderdaad. Had zelf 1 glaasje voor mezelf en twee met iemand gedeeld. Niet voor de proeverij gegaan.
Eentje smaakte naar vis/de zee en houtskool, vond dat voor één teug lekker. Maar daarna echt niet meer.

Edit: eentje met een iets rokerig karakter zou ik dan wel lekker vinden denk ik. Maar dat ziltige/vissige erbij was echt niks.
 
73_E0047_B_40_AF_4607_9_AAA_3_AAE36_CC7_DD2.jpgZojuist deze twee gekocht. Caledonia is vrij spicy maar wel zoet, islay is heel turfachtig en sterk, niet echt mijn ding helaas. Gekocht bij whisky hort in Oberhausen, zeker een aanrader
 
Ik zocht een kadootje voor een mede whisky liefhebber en kwam op deze glazen uit, gelijk ook maar een setje voor mezelf gekocht.
https://norlanglass.com/

Zijn wel grappig, maar ik denk dat ik een Glencairn toch prettiger vind.
 
73_E0047_B_40_AF_4607_9_AAA_3_AAE36_CC7_DD2.jpgZojuist deze twee gekocht. Caledonia is vrij spicy maar wel zoet, islay is heel turfachtig en sterk, niet echt mijn ding helaas. Gekocht bij whisky hort in Oberhausen, zeker een aanrader

Zonde van de Islay, wordt goed beoordeeld.

Betreft de andere: Is een Edradour:

This Caledonia Edradour is a release specially selected by songwriter Douglas Maclean and named after his famous song, Caledonia. The cask was an Oloroso sherry cask, distilled in 1997.
 
73_E0047_B_40_AF_4607_9_AAA_3_AAE36_CC7_DD2.jpgZojuist deze twee gekocht. Caledonia is vrij spicy maar wel zoet, islay is heel turfachtig en sterk, niet echt mijn ding helaas. Gekocht bij whisky hort in Oberhausen, zeker een aanrader

Als je die islay van de hand wilt doen... ;)
 
Ik drink hem wel op (ben met vrienden op studiereis) maar hij is denk ik beter voor later op de avond
 
die edradour caledonia is een van de beste whiskies prijs/kwali die ik geproefd heb.
 
Rode vodka met gin en Golden power-> not bad.
 
Zo heb je bijna niets meer in huis, dan ben je jarig en denk iedereen dat je een alcoholist bent.

1E5675E9-CED7-4957-BD9C-51ADC420C9C1.jpeg


Wel jammer van de famous grouse, eens kijken aan wie ik die kado kan doen. Ik kan een goede tawny port trouwens ook wel waarderen.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Dalwhinnie blijft voor mij de lekkerste in dat prijs segment. Lijkt wel alsof hij heel weinig gedronken word door mensen.
 
Daar zitten een paar uitstekende keuzes tussen! Lagavulin, laphroaigh 10, can't go wrong. Port ruighe toevallig ook eens geproefd en was zeker niet slecht. Famous grouse vond ik zelf ook echt niks, kweet niet meer waarom maar denk dat hij een heel zwak whiskykarakter had.

Briekie Daar kun je wel eens gelijk hebben. Heb zelf dalwhinnie een paar keer gehad en vond hem best goed, maar kzou er idd zelf niet aan denken om hem te kopen. Hij zal zijn cijfers wel halen wereldwijd zeker? :D
 
Dalwhinnie blijft voor mij de lekkerste in dat prijs segment. Lijkt wel alsof hij heel weinig gedronken word door mensen.

Dat heb ik met Dimple, is voor mij de lekkerste in die prijsklasse.
 
Dat heb ik met Dimple, is voor mij de lekkerste in die prijsklasse.

Dimple vind ik ook echt de lekkerste blend, maar wel heel bekend denk ik?
 
Dimple vind ik ook echt de lekkerste blend, maar wel heel bekend denk ik?

Voor mij is hij bekend, maar heb in mijn omgeving niet echt veel whiskey drinkers. Kom hem heel soms tegen in cafe's, dan weet ik gelijk dat het een dure avond gaat worden en die fles leeg is aan het eind van de avond
 
Wat zijn jullie favo whiskies? Beetje inspiratie nodig...

Van mij Redbreast 12, HP 12, Lagavulin 16, Ardbeg 10, Springbank 10, Hazelburn 12, Glendronach 12, Talisker 10...
 
Kijk eens rond bij onafhankelijke bottelaars en zoek dan je favoriete destilleerderijen uit.
 
Bunnahabhain 12 kopen nu.

Edit: gedurfd? Probeer eens ledaig of port charlotte
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven