XXL Nutrition

The Vertical Diet van Stan Efferding

Bezoekers in dit topic

HB89

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
8 mrt 2007
Berichten
8.549
Waardering
1.131
Lengte
1m96
Massa
115kg
The Vertical Diet, zijn er mensen mee bekend? Zo ja wat zijn jullie ervaringen.
Hieronder nog wat uitleg van Stan z'n site. Zit er zelf over na te denken om dit toe te gaan passen.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

WHAT IS THE “VERTICAL DIET?”


“The Vertical Diet” is not just a “diet.”

The Vertical Diet is a performance-based nutritional framework that starts with a solid foundation of highly bioavailable micronutrients which supports a structure of easily digestible macronutrients that can be adjusted specifically to meet your body’s demands.

The Vertical Diet provides the body the tools it needs to perform optimally.

“The Vertical Diet” is NOT:

It’s NOT some supposed magical blend of macronutrient percentages.

It’s NOT some miraculous superfood or supplement protocol.

It’s NOT a restriction or starvation diet

It’s NOT complicated



“The Vertical Diet” IS:

-Based on Whole Foods

-Based on Optimizing gut health

-Based on Correcting nutrient deficiencies.

-Based on Correcting hormone deficiencies

-Based on improving energy, stamina, endurance and recovery.

-Based on a Sustainable Lifestyle


“The Vertical Diet” works for:

Men

Women

Kids

Weight loss

Muscle gain

Performance athletics

Health optimization



“The Vertical Diet” can be customized:

Low Carb

High Carb

Intermittent Fasting

Paleo



“The Vertical Diet” is being used by:

-NPC/IFBB Men AND Women bodybuilding, bikini, figure, physique competitors.

-Amateur/Pro Strongmen/Women

-Powerlifter’s Men/Women

-Crossfit

-NCAA/NFL Football

-NCAA/Olympic Track and Field

-Amateur/Professional MMA fighters

-Recreational Athletes

-Men, Women, Boys and Girls of all ages.



“The Vertical Diet” includes:

Sleep

Hydration

Proteins/Fats/Carbs

Minerals/Electrolytes

Calculating Calories

Hormones

Blood Test Instructions

Gut Health

Specific foods

Sample meal plans

HIIT/Cardio/10 min walks

Supplements

Hypertrophy training

Strength training



“The Vertical Diet” clients include:

Eddy Coan

Mark Bell

Hafthor Bjornsson

Brian Shaw

Larry Wheels

Dan Green

Stephanie Sanzo

Bradley Martyn
 
Is prima te doen. Lekker steak en gehakt ipv kip.

Cranberrysap is wel onbetaalbaar hier inNL.
 
Paar maanden gedaan en beviel me prima, na de zomer ga ik er weer mee verder. Of het beter is dan dieet X of Y? Geen idee, het is wel lekker makkelijk en ik vind rund lekkerder dan kip. Cranberrysap kan je idd gewoon skippen.
 
Ik doe blijkbaar al exact dit:roflol:
 
Met de kwaliteit rundvlees die je hier in de supermarkt vindt ga je je gezondheid eerder tegenwerken dan verbeteren. Wil je wel je voordeel halen qua micro’s en vetzuren ga je grasgevoerd rund moeten kopen, en dat geld gaan velen niet uitgeven.
 
Ik doe blijkbaar al exact dit:roflol:
Stan, is that you?

Met de kwaliteit rundvlees die je hier in de supermarkt vindt ga je je gezondheid eerder tegenwerken dan verbeteren. Wil je wel je voordeel halen qua micro’s en vetzuren ga je grasgevoerd rund moeten kopen, en dat geld gaan velen niet uitgeven.
Er is wel een duidelijk verschil in supermarkt en slagerskwaliteit, moet ik zeggen. Maar het wel een stuk prijziger inderdaad.
 
Er is wel een duidelijk verschil in supermarkt en slagerskwaliteit, moet ik zeggen. Maar het wel een stuk prijziger inderdaad.
Zelfs slagerskwaliteit zegt nog niets, ook hier verkopen ze vaak graan gevoerd of afgevoerd rund. Zelfs een korte periode graan kan het vetzuurprofiel van rundvlees totaal verpesten.
 
Ik mis de wetenschappelijke onderbouwing waarom deze voedingsmiddelen niet goed zouden zijn. Het komt op mij nogal 'brosciency' over.
[afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik mis de wetenschappelijke onderbouwing waarom deze voedingsmiddelen niet goed zouden zijn. Het komt op mij nogal 'brosciency' over.
[afbeelding niet meer beschikbaar]
Dat is het ook
 
Wederom weer een hype. Gewoon goed vreten met goede verhoudingen, klaar.
 
Als je zoveel juice zet als stan groei je overal op :p
 
Veel van zijn do’s en don’ts komen weer uit Fodmap (rage van een paar jaar terug).

Op zich is het best een leuke afwisseling van kip met rijst en brocolli. Maar ik laat mijn koffie, bonen, en ook broccoli toch niet helemaal staan.
 
Ik mis de wetenschappelijke onderbouwing waarom deze voedingsmiddelen niet goed zouden zijn. Het komt op mij nogal 'brosciency' over.
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Denk dat er niet veel wetenschappelijks van te vinden is. Volgens Stan Efferding wordt je er vooral bloated van (lees meer ruften). Veel van dit voedsel wordt wel vermeden bij mensen met darmproblemen en staat gewoon op een FODMAP lijst.

Nou moet ik zeggen dat ik wel een stuk meer knetter van broccoli dan van spinazie. En op een dieet van witte rijst, rundgehakt en andijvie ging het aantal winden aardig omlaag. Het is lekker om een paar maandjes te doen en daarna weer af te wisselen.
 
Nou moet ik zeggen dat ik wel een stuk meer knetter van broccoli dan van spinazie. En op een dieet van witte rijst, rundgehakt en andijvie ging het aantal winden aardig omlaag.
Ik zie niet in hoe een beetje winderigheid je progressie in de weg zou staan.
 
Ik zie niet in hoe een beetje winderigheid je progressie in de weg zou staan.
Het gaat vooral om voeding die "gemakkelijk" te verteren zou zijn, waardoor je makkelijker meer calorieën zou moeten kunnen verorberen. Witte rijst verteert gemakkelijker dan zilvervlies rijst etc. De winderigheid is slechts een bijproduct, maar dat is een beetje het idee. Het klinkt (en is het misschien ook wel) allemaal een beetje als bro science, maar toch volgen veel bekende krachtsporters zijn methoden op het gebied van eten en slapen. Het kan echt geen kwaad om je scepsis een klein beetje te laten varen en het eens te proberen, misschien kan je er nog wat kilootjes mee gainen.

 
Het gaat vooral om voeding die "gemakkelijk" te verteren zou zijn, waardoor je makkelijker meer calorieën zou moeten kunnen verorberen. Witte rijst verteert gemakkelijker dan zilvervlies rijst etc. De winderigheid is slechts een bijproduct, maar dat is een beetje het idee. Het klinkt (en is het misschien ook wel) allemaal een beetje als bro science, maar toch volgen veel bekende krachtsporters zijn methoden op het gebied van eten en slapen. Het kan echt geen kwaad om je scepsis een klein beetje te laten varen en het eens te proberen, misschien kan je er nog wat kilootjes mee gainen.

Iemand die groot geworden is op AAS, er impressive uitziet, en vervolgens een 'revolutionair' dieet of trainingsprogramma aanbiedt.
Nog nooit eerder vertoond! ;)

Vind je het vreemd dat ik sceptisch ben? En ja, als je zijn fysiek hebt en 6000 KCal moet eten in een bulk, kan ik me goed voorstellen dat je voor licht verteerbaar voedsel kiest.
 
10/10 argument.
Ik constateer het, jij noemt het een argument. Whatever floats your boat. Als twee van de sterkste mannen ter wereld het de moeite waard vinden dan zal er toch wel iets goed aan zijn. Populaire forumriedels ten spijt.

Iemand die groot geworden is op AAS, er impressive uitziet, en vervolgens een 'revolutionair' dieet of trainingsprogramma aanbiedt.
Nog nooit eerder vertoond! ;)

Vind je het vreemd dat ik sceptisch ben? En ja, als je zijn fysiek hebt en 6000 KCal moet eten in een bulk, kan ik me goed voorstellen dat je voor licht verteerbaar voedsel kiest.
Dus doe je het automatisch af als onzin? Lijkt mij dat juist jij baat zou kunnen hebben bij zo'n dieet, waarbij je gemakkelijker KCals kunt verhogen zonder meteen constant met een plofbuik rond te wandelen. Ik moest ongeveer 2500 KCals binnenkrijgen en dat ging ook prima: ik haalde gemakkelijk mijn KCals en was nooit opgeblazen. En dat kan gewoon zonder het dure ebook te kopen, want alle info is gewoon terug te vinden online. Er is niks revolutionairs aan, maar het werkt wel. En als je door de verkooppraatjes heen kunt (en wil) kijken dan is het best een aardig systeem.
 
Brb trainingsschema van Kai Greene draaien, want hij is er buff op geworden
 
Brb trainingsschema van Kai Greene draaien, want hij is er buff op geworden
Alsof iedereen die The Vertical Diet heeft gebruikt een debiel is die denkt dat ie daardoor vanzelf net zo groot en sterk wordt als een enhanced topatleet door enkel dat dieet te volgen. Ik denk eerlijk gezegd dat het percentage die dat denkt een stuk hoger ligt onder de kip/rijst/broccoli bro's.
 
Back
Naar boven