XXL Nutrition

SBD belt of toch niet???

Bezoekers in dit topic

Flappie

Cool Novice
Lid geworden
13 jun 2018
Berichten
137
Waardering
66
Lengte
1m98
Massa
109kg
Vetpercentage
20%
Tijd om mijn trouwe 25 jaar oude halterriem te laten voor wat het is.
Bij het nu serieuzer squat / DL, sommige wat andere compound oefeningen aan het oppakken, en dan komt de halterriem nu gewoon echt tekort.

Ik twijfel nu al 8 weken... moet ik hem kopen of niet? Want goedkoop is ie natuurlijk zeker niet, maar als ie 10+ jaar meegaat vind ik dat persoonlijk geen slechte investering.

Heb meerdere belts geprobeerd. Titan, Inzer, SBD en ook wat Cheapo's.

Ik zoek een variabel instelbare snelsluiting (zonder schroevendraaier) en een product waar ik tig jaar mee vooruit kan. Dan kom ik eigenlijk alleen bij de SBD uit. Zijn er slechte eigenschappen of goede alternatieven die ik over het hoofd zie? Want wil geen miskoop maken.
 
Tijd om mijn trouwe 25 jaar oude halterriem te laten voor wat het is.
Bij het nu serieuzer squat / DL, sommige wat andere compound oefeningen aan het oppakken, en dan komt de halterriem nu gewoon echt tekort.

Ik twijfel nu al 8 weken... moet ik hem kopen of niet? Want goedkoop is ie natuurlijk zeker niet, maar als ie 10+ jaar meegaat vind ik dat persoonlijk geen slechte investering.

Heb meerdere belts geprobeerd. Titan, Inzer, SBD en ook wat Cheapo's.

Ik zoek een variabel instelbare snelsluiting (zonder schroevendraaier) en een product waar ik tig jaar mee vooruit kan. Dan kom ik eigenlijk alleen bij de SBD uit. Zijn er slechte eigenschappen of goede alternatieven die ik over het hoofd zie? Want wil geen miskoop maken.

Wellicht ook een optie om helemaal geen riem meer te gebruiken?

Tenzij competitie van belang is natuurlijk
 
Ik heb de SBD riem, topding.
 
Tot 75% kan ik prima zonder riem en in die range doe ik ook veel volume om mijn zwakke plekken sterker te maken, maar ik ben wel een type dat 100% moet en doet.
Ik heb 1 spier in mijn onderrug die vanwege een ongevalletje wat gevoelig is voor verrekken, redelijk onschuldig, maar dan wel 2 weken je schema kan verpesten. Boven de 75% waag ik het er gewoon niet op zonder riem.
Competitie momenteel nee.... maar wat niet is kan bij mij altijd rustig komen.
 
Ik zoek een variabel instelbare snelsluiting (zonder schroevendraaier) en een product waar ik tig jaar mee vooruit kan. Dan kom ik eigenlijk alleen bij de SBD uit. Zijn er slechte eigenschappen of goede alternatieven die ik over het hoofd zie? Want wil geen miskoop maken.
SBD heeft hierop patent, dus je gaat die nergens anders vinden. Laat ik wel zeggen dat die van hen overpriced is, maar je hebt geen alternatieve zonder schroevendraaier.
 
Ik zoek een variabel instelbare snelsluiting (zonder schroevendraaier) en een product waar ik tig jaar mee vooruit kan. Dan kom ik eigenlijk alleen bij de SBD uit.
Ik heb geen input over de SBD belt maar onze Fortex Quick-Release Powerlift Riem heeft een (soort van) vergelijkbare gesp als wat jij hier beschrijft. Dit is wel een hele andere klasse dan de SBD belt maar daarom is de prijs natuurlijk ook een stuk lager ;)

Over de Fortex belts horen wij alleen maar positieve reacties van klanten. Zelf gebruik ik deze ook al een hele tijd en de quick-release gesp is echt fijn. Misschien dus wel een optie om te overwegen. Je kunt deze ook altijd uitproberen en retourneren als je het niks vindt :)

Volgens mij was er hier laatst ook nog een topic waarin meerdere leden hun lof uitspraken over de Fortex belt met quick-release gesp.

Video:
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven