Fitness Seller

Hoe verbrand ik vet en blijf ik in spiermassa aankomen?

Bezoekers in dit topic

Lve94

Cool Novice
Lid geworden
25 apr 2018
Berichten
64
Waardering
11
Lengte
1m95
Massa
82kg
Vetpercentage
8%
Gegroet,

Laatste tijd zit ik met een dilemma. Ben al jaren enigszins actief met thuisfitness geweest en stevig gebulkt (best wel ordinair gedirtybulkt mag ik wel zeggen), en kwam er veel vet van aan. Nu ben ik sinds een maand of 4 actief bezig in de gym. Train gemiddeld 3 tot 4 keer per week. Vooral laatste 10 weken ga ik zeker 4 tot 5 keer per week. Ik eet gezonder dan eerst (thank God..;')

Huidig gewicht is 84kg
En mijn lengte is 1,96m
Gemiddeld aantal calorieën dagelijks schat ik op 4000kcal

Een doorn in het oog is mijn buik. Ik heb sterk het idee dat haast al mijn vet zich daar verzameld. Laatste tijd zie ik de gains van de chest steeds meer onder m'n kleding, maar mijn buik absoluut ook. Shirts strak rondom de Core section zijn big fat No Go's geworden..

Het staat gewoon niet aangezien de rest van m'n lichaam absoluut slank is (gelukkig laatste tijd wel wat atletischer dan eerst).


Nu begin ik steeds meer het idee te krijgen dat het tijd is voor cardio naast kracht in de gym. En mijn voeding wat omlaag te gooien. Ben alleen bang om dan m'n spiergroei tegen te gaan die laatste tijd juist gewenste vormen aan begint te nemen. Voor minder spier ben ik op dit moment echt niet in.. En als de spiergroei die nu in die mooie lijn omhoog gaat stagneert of super langzaam gaat vind ik dat simpelweg erg jammer, vooral precies nu in de zomer.

Is het noodzakelijk een strak schema qua voeding te hanteren en alles vooraf helemaal uit te pluizen hoeveel ik nodig heb etc etc ? En mijn training ook aan te passen? Of is het allemaal zo moeilijk niet een vreet ik gewoon veel te veel..

Ik kijk uit naar jullie antwoord, fijn weekend alvast!
 
Laatst bewerkt:
Met jouw statistieken moet je gewoon met een rustig tempo aankomen. Zorgen dat je sterker wordt op de compounds en spiermassa aankomen.

En geen strakke t-shirts dragen.

Als je specifieker advies wil dan moet je even aangeven hoe snel je aankomt (kg/maand), hoe je trainingschema eruit ziet, en hoeveel sterker je bent geworden op de oefeningen.
 
Laatst bewerkt:
Met jouw statistieken moet je gewoon met een rustig tempo aankomen. Zorgen dat je sterker wordt op de compounds en spiermassa aankomen.
Als het vetpercentage van 8% in zijn profiel klopt, ondersteun ik dit advies. Op 8% kan ik me moeilijk voorstellen dat je je schaamt voor het vet op je buik, want dat kan dan nooit veel zijn.
 
Huh 8%? Heb niks ingevoerd zelf, morgen komt mijn gratis cadeau: de vetpercentage meter binnen van Body en fit, zal het daarna even updaten. :p
 
Huh 8%? Heb niks ingevoerd zelf, morgen komt mijn gratis cadeau: de vetpercentage meter binnen van Body en fit, zal het daarna even updaten. :p

Die meter van B&F zal net zo onbetrouwbaar zijn als de getallen op hun huismerk producten ..
 
Daarom negeert wovano mij ook altijd volledig op dit forum hihi.
 
Hahaha ja dat geloof ik wel. Hoe werken die dingen überhaupt?
Per maand kom ik volgens mij wel nog 2 kg aan.
 
Hahaha ja dat geloof ik wel. Hoe werken die dingen überhaupt?
Per maand kom ik volgens mij wel nog 2 kg aan.
Je kan het beter gewoon skippen, op het oog dit meten is zelfs beter betrouwbaar dan onwetend een huidplooimeting uit te voeren.
Betreft het droger worden en "geen" spiermassa daardoor te verliezen, probeer een paar honderd Kcal onder jou onderhoud te zitten en daarmee per week te experimenteren. Buik vet zal en blijft altijd een moeilijk dingetje, omdat daar de hardnekkigste vet zich heeft opgespaard.
 
Hoe? Door een shitload aan roids te zetten :D

Dat is overigens mijn advies niet. Ga gewoon cutten, spiermassa ga je echt niet inleveren wanneer je een klein deficit creëert. Wat jij moet doen is leren wat en vooral hoeveel je moet eten, zoals ik het nu lees eet je maar wat op gevoel
 
Het vet verzamelt zich rond de buik omdat dit doorgaans de plek is waar het snelst vet ophoopt, is genetisch bepaald.

Ik denk dat je te veel of onjuist eet. 2kg per maand aankomen is zelfs als beginner redelijk veel. Ik zou cleanbulken met een overschot van 200-300 kcal.
Gooi er eventueel eerst een cut van 6 weken tegenaan met 500 deficit als je nu ontevreden bent.

Wat zijn je krachtstats verder en hoe gaat die progressie?

Misschien kan je een foto posten van je fysiek, dan kunnen mensen een schatting maken van je vp%.
 
schroef je calorien eens terug , meer cardio. 84 kg op 196 hoe kan je in godsnaam een dikke pens hebben
 
minder bier zuipen :o
 
Jaa ik denk idd dat ik mijn dagelijks aantal calorieën maar drastisch omlaag moet gooien. Bij nader inzien is het toch geen 2kg die ik aankom per maand, eerder 1 tot 1,5.

Kracht neemt toe bij bijvoorbeeld de bench press kan ik nu maximaal 50kg drukken ong. 8 reps. Week of 4 geleden was de max gok ik 40kg.

Nu ik zo hier op het forum rond kijk begin ik langzamerhand te beseffen dat ik te weinig monitor. Trainingschema en voedingschema gebruik ik niet.
 
Cutten "durf" ik niet echt.. Zit nu net qua spiergains hoe ik het hebben wil en wil echt nog paar kilo spier meer hebben.
Enige goede manier is clean bulken dan denk ik, oftewel even flink terug schroeven idd die kcal dagelijks!

Dan vraag ik me af stopt de buikgroei dan tijdens de clean bulk of blijft die gewoon zoals die is?

PS: beetje gênant maar fuck it, heb sinds ik paar dagen geen chronische dunne ontlasting meer.. Dmv vezels supplement van de huisarts. (had ik beter zelf kunnen bestellen to safe €€ maarja)
Dus waarschijnlijk at ik idd veel te veel maar kwam er ook wel veel niet eens binnen via de darmen.
 
Oja en clean bulken, meer cardio icm met fatburners is dat misschien iets?
 
gewoon clean bulken , fatburners zijn bs helemaal de supplementen versie en pharma en dnp optie is ook niet echt aan te raden als je geen wedstrijden draait ^^
 
Met dergelijke krachtstats kan ik mij niet voorstellen dat je ook maar iets van spier verliest... niet lullig bedoelt maar iets wat er niet op zit kan je niet verliezen. Verder vind ik het opmerkelijk dat je na jaren trainen en minimale progressie pas nu vragen komt stellen...
 
Back
Naar boven