Fitness Seller

Onder onderhoud eten en niet afvallen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

meskes

Cool Novice
Lid geworden
28 sep 2014
Berichten
79
Waardering
16
Lengte
1m89
Massa
83kg
Vetpercentage
14%
Mijn vriendin is al enkele weken aan het cutten. Ze is begonnen met krachttraining 3 x per week fullbody (vooral compounds). Startgewicht 90kg, lengte 173 en een zittend beroep. Onderhoud zou rond de 2200 moeten liggen. Ze eet 1750 kcal, 1,8 gram eiwit per kg lichaamsgewicht. Gezonde vetten en complexe carbs. Houdt alles bij en is echt goed bezig vind ik. Toch blijft ze al 4 weken stilstaan op gewicht en ze is hier onzeker over. Hoe kan ik haar geruststellen?
 
Als haar gewicht al vier weken gelijk blijft, eet zo op onderhoud en zal ze haar haar inname iets moeten verlagen om verder af te vallen.
 
Mijn zus heeft hetzelfde probleem, ben er niet elke dag bij natuurlijk. Maar ze houdt volgens mij alles goed bij met myfitnesspall eet 1500 Kcal per dag, maar cheat wel weekends. Die valt verder ook niet echt af, van wat ze vertelt zouden haar cheats meestal ook wel meevallen.
Maar echt afvallen doet ze ook niet.

:P
 
Mijn zus heeft hetzelfde probleem, ben er niet elke dag bij natuurlijk. Maar ze houdt volgens mij alles goed bij met myfitnesspall eet 1500 Kcal per dag, maar cheat wel weekends. Die valt verder ook niet echt af, van wat ze vertelt zouden haar cheats meestal ook wel meevallen.
Maar echt afvallen doet ze ook niet.

:P

Wat denk je zelf wat betreft de cheatmeals? :D
 
Wat denk je zelf wat betreft de cheatmeals? :D

Aan de ene kant valt het wel mee als ze het zo vertelt, maar als ik eens een weekend langskom gaan er wel wat calorieën doorheen. Maar daar ben ik dan de oorzaak van natuurlijk :D. De enigste vraag is of de cheats dan daadwerkelijk meevallen als ik er niet ben :P.

Zo is een pizza al gauw weer 1400 Kcal, wat voor een vrouw toch wel weer optelt.
 
Als haar gewicht al vier weken gelijk blijft, eet zo op onderhoud en zal ze haar haar inname iets moeten verlagen om verder af te vallen.
Kan je dus serieus 1750 als onderhoud hebben terwijl je traint en 87kg weegt bij 173cm. Ze doet wel een zittend beroep 40 uur per week
 
Mijn zus heeft hetzelfde probleem, ben er niet elke dag bij natuurlijk. Maar ze houdt volgens mij alles goed bij met myfitnesspall eet 1500 Kcal per dag, maar cheat wel weekends. Die valt verder ook niet echt af, van wat ze vertelt zouden haar cheats meestal ook wel meevallen.
Maar echt afvallen doet ze ook niet.

:P
Mijn vriendin cheat dus totaal niet. Doet alleen een refeed eens per 3 weken. Ik vraag me dus af waar het misgaat
 
Mijn vriendin cheat dus totaal niet. Doet alleen een refeed eens per 3 weken. Ik vraag me dus af waar het misgaat

Hormonen al getest?
 
Mijn vriendin cheat dus totaal niet. Doet alleen een refeed eens per 3 weken. Ik vraag me dus af waar het misgaat

Zoals al werd gezegd, ze eet te veel of beweegt te weinig.
 
“ langdurig “ stilstaan in gewicht is meestal op onderhoud eten , om af te vallen zul je dus 2 dingen kunnen doen


- kcal verlagen
- cardio verhogen

Uiteraard kan dit ook als combinatie van beide
 
refeed om de 3 weken daar gaat het ook al mis
 
Kan je dus serieus 1750 als onderhoud hebben terwijl je traint en 87kg weegt bij 173cm. Ze doet wel een zittend beroep 40 uur per week
Het is niet onmogelijk, maar inderdaad wel erg laag. Daarnaast is er ook nog de mogelijkheid dat die 1750 niet helemaal klopt en dat ze, bewust of onbewust, om wat voor reden dan ook, toch meer binnen krijgt dan die 1750 KCal. Onderrapportage is een bekend fenomeen bij mensen die willen afvallen.
 
Spiermassa aankomen als beginner= geen gewichtsverlies
 
Back
Naar boven