AndroidHealthClinic

zou whey caseine handig zijn? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BastiaanS

Cool Novice
Lid geworden
19 apr 2018
Berichten
36
Waardering
4
Lengte
1m93
Massa
82kg
Vetpercentage
10%
zou dat passen in mijn eetschema?
zelf gebruik ik al creatine en whey perfection op trainingsdagen. zou ik deze extra shake kunnen gebruiken?

dit is mijn eetschema:
Ontbijt 08:30 uur:

2 sneetjes volkoren brood/ beschuit/ crackers met halvarine en mager beleg (zie variatielijst)

Koffie/thee en water naar wens


Tussendoor ’s ochtends 10:30 uur:

1 schaaltje yoghurt of kwark, eventueel met fruit

Koffie/thee en water naar wens


Lunch 13:00 uur:

2 snee volkoren brood met halvarine en mager beleg (zie variatielijst)

eventueel een rauwkostsalade of 1 gekookt ei

1 glas karnemelk of andere magere yoghurtdrink zoals Optimel 0% drinkyoghurt



Tussendoor ’s middags 15:30 uur:

1 stuk fruit of ander tussendoortje (zie variatielijst)

Koffie/thee en water naar wens


Avondmaaltijd 18:00 uur:

3-4 opscheplepels gekookte aardappelen of rijst of pasta (ca. 200gram gekookt)

5 opscheplepels groente (250 gram gekookt)

1 portie vlees/vis/kip/vleesververvanger (100 gram bereid)


Tussendoor ’s avonds 20:30 uur:

1 schaaltje halfvolle yoghurt of kwark

Koffie/thee en water naar wens

Later eventueel nog een tussendoortje van de lijst met tussendoortjes
 
Wat is je doel?
Dit is bij elkaar nog geen 1000 kcals
 
Het grootste verschil tussen whey en caseïne heeft te maken met de opnamesnelheid. Misschien kun je je voeding hiermee nog 1% fine-tunen als je de basis (KCals, macro's, etc) al perfect op orde hebt. Ik zou me hier niet druk om maken, tenzij dit niet je hobby maar je werk is.
 
Heb het even uit het hoofd nagerekend en dit is rond de 1500 kcal. Maakt niet uit wat je doel is, dit is te weinig. Whey of casseine eiwitten zijn ook nergens voor nodig als je gewoon fatsoenlijk eet.
 
Laatst bewerkt:
Wat is je doel?
Dit is bij elkaar nog geen 1000 kcals
mijn doel is sixpack krijgen en spier aanmaken. zou de caseine er bij kunnen? het geld maakt niet uit ik wil alleen graag weten of het niet verkeerd is.
 
mijn doel is sixpack krijgen en spier aanmaken. zou de caseine er bij kunnen? het geld maakt niet uit ik wil alleen graag weten of het niet verkeerd is.

Je kunt niet vet kwijtspelen en spier aanmaken. Want, om vet kwijt te spelen moet je minder eten dan je verbruikt, om spier aan te maken moet je meer eten dan je verbruikt. Dus. Kiezen.

Verder is wat je nu eet veel te weinig. Menig vrouw hier op het forum eet nog meer dan dit om af te vallen.
 
mijn doel is sixpack krijgen en spier aanmaken. zou de caseine er bij kunnen? het geld maakt niet uit ik wil alleen graag weten of het niet verkeerd is.

Kan zeker maar ik zou eerder een fatsoenlijk eetschema maken ipv geld uitgeven aan dure eiwitten. Zo gaat het niet veel worden.
 
Een aantal experts, waaronder Menno Henselmans, denken daar toch anders over

Ik geloof zeker dat dat tot een bepaald punt werkt. Zeker als je net begint en lekker in het vet zit.
Maar dat zal snel steeds moeilijker worden....totdat je ergens stil staat. Als je op dat moment tevreden bent met je lichaam, is dat prima natuurlijk.
Op de bovengenoemde 1700kcal lijkt me dat wel een heel knappe opgave.

Betreffende de eiwitten.
Ik gebruik altijd Whey Eiwitten als aanvulling.
Casseïne eiwitten nooit gebruikt. Misschien leuk als je alles 100% op orde wilt hebben en niets aan het toeval over wilt laten....en je hebt het geld, prima toch.
Denk niet dat je daar op laag tot middelmatig niveau krachtsporten/BB enig verschil van merkt.
 
imnewhere Lijkt goed en redelijk onderbouwd. Ik hoor steeds vaker dat het goed kan tot een bepaalde max. Ook naturel. Wellicht dat dit toch het proberen waard is? :trollface::google:
 
imnewhere Lijkt goed en redelijk onderbouwd. Ik hoor steeds vaker dat het goed kan tot een bepaalde max. Ook naturel. Wellicht dat dit toch het proberen waard is? :trollface::google:
Voor iemand met al enkele trainingsjaren en een laag VP is dit niet the way to go...
 
imnewhere Tot op zekere hoogte zeg ik ook. Ik zit nog niet op enkele jaren en een laag vp. Met minder dan 2 jaar ervaring lijkt me dit wel mogelijk als ik alle linkjes in je artikel gevolgd heb.
 
Ik nam zelf vroeger altijd voor het slapen en 's ochtends bij het ontbijt micellaire caseine. Ik ben nu ook van mening dat het niet echt veel uitmaakt of je nou whey of caseine pakt 's ochtends. Misschien als je pro bb'er bent dat het waard is je hierin te verdiepen.
Tegenwoordig neem ik voor het slapen kwark (goede caseine bron) en 's ochtends whey omdat het makkelijker is.
De structuur van caseine laat het poeder nogal flink stuiven, daardoor heb je vaak een hele bende wanneer je het fatsoenlijk in je shakebeker wilt krijgen, daarom neem ik liever kwark of whey.
 
ik zit op het moment op 9.7 vetpercentage en 43.5% spiermassa. breek ik nu spieren af met dit schema? ik probeer mijn vetpercentage zo laag te krijgen dat mijn buikspieren zichtbaar worden en dat heb ik op het moment nog niet echt. zou ik meer eten? en wat moet ik dan toevoegen in mijn schema?
 
Hoe heb je die percentages gemeten?
 
9.7%?
Laat eens een foto zien
 
Back
Naar boven