XXL Nutrition

16 Jaar en Fitness

Bezoekers in dit topic

Chris010

Novice
Lid geworden
17 jul 2018
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
72kg
Hallo!,

Ik heb een vraag ik ben zelf 16 jaar en train al 1,5 jaar ongeveer. Ik was vroeger heel dik heeft waarschijnlijk met de puberteit te maken. Nu wil ik breder gaan worden en vet verliezen, is dit mogelijk?. Ik weeg 72 Kilo en weet niet hoeveel % mijn vetpercentage is alleen vindt m zelf wel veel. Ik ben wel wat aardig progressie gaan tonen alleen wil dikkere armen en borsten. Graag jullie tips!. Ik ben ook opzoek naar een voedingsschema wat ook eenbeetje bij de prijs valt omdat ik nog bij mijn ouders woon (wat logisch is) :)
 
EDIT: Ik sport 3/4/5x per week
 
Dik zijn heeft te maken met te veel te eten.

Je spreekt alleen over armen en borsten. Ik zou alles trainen: Benen,kuiten,rug,schouders,borst en armen.

Voor voeding zal je in de voedingssectie van het forum wat moeten gaan lezen.
 
Het is bij mij dat ik juist niet veel eet maar toch vet heb. Het is dat ik ook niet zo dik ben maar zou wel graag vet willen verliezen en spiermassa bouwen, ik weet niet of dit mogelijk is?
 
Het is bij mij dat ik juist niet veel eet maar toch vet heb. Het is dat ik ook niet zo dik ben maar zou wel graag vet willen verliezen en spiermassa bouwen, ik weet niet of dit mogelijk is?

Tegelijkertijd wordt het al moeilijker.

Er wordt vaak gezegd dat je met beginnergains en vet kan verliezen en spiermassa kan winnen tegelijkertijd.

Iedereen heeft vet.
 
Maar heb je eventueel tips voor eten etc?
 
Maar heb je eventueel tips voor eten etc?

Daarvoor ga je in de voedingssectie wat moeten lezen. ze gaan hier niet gewoon effe een schema geven.

2gr eiwitten per kg lichaamsgewicht,1gr vet of beetje meer per kg lichaamsgewicht en de rest aanvullen met koolhydraten.
 
Over voedingsschema's zie johnyjordaan.

Als je jezelf iets te dik vindt zou ik eerst eens proberen wat vet weg te werken totdat je voor jezelf op een acceptabel niveau zit, gewoon in de spiegel kijken tot je het prima vindt.

Het is niet zo dat je tijdens het afvallen helemaal geen spierweefsel kunt bouwen, maar gaat wel langzamer. Zeker als je nog een lekker laagje vet (20+%) hebt gaat het goed.
Maar naarmate je langer traint en lager in het vet komt werkt dit grapje wel steeds moeilijker. Er zijn er op internet die beweren dat het zelfs super kan. Ik heb dat echter in mijn omgeving nog nooit kunnen aanschouwen.

Het is wel zo dat naarmate je afvalt je er optisch gespierder uitziet, als je al wat spieren onder je vet hebt zitten.
 
Over voedingsschema's zie johnyjordaan.

Als je jezelf iets te dik vindt zou ik eerst eens proberen wat vet weg te werken totdat je voor jezelf op een acceptabel niveau zit, gewoon in de spiegel kijken tot je het prima vindt.

Het is niet zo dat je tijdens het afvallen helemaal geen spierweefsel kunt bouwen, maar gaat wel langzamer. Zeker als je nog een lekker laagje vet (20+%) hebt gaat het goed.
Maar naarmate je langer traint en lager in het vet komt werkt dit grapje wel steeds moeilijker. Er zijn er op internet die beweren dat het zelfs super kan. Ik heb dat echter in mijn omgeving nog nooit kunnen aanschouwen.

Het is wel zo dat naarmate je afvalt je er optisch gespierder uitziet, als je al wat spieren onder je vet hebt zitten.

Zo ook in mijn omgeving. En train toch al wel effe.
 
Gewoon eten wat de pot schaft in de avond, maar alle koolhydraten weghalen. Dus eet je een AVGt’je, alleen de vlees en groente eten en de aardappelen laten staan. Eet je kip met rijst, eet alleen de kip.

Overdag heb je meer de controle over je eigen eten als je zestien bent. Je kan ‘s ochtends bijvoorbeeld wat Skyr yoghurt eten met wat walnoten en in de middag ook wat laagcalorisch. Kijk wat je het makkelijkst kan volhouden.

Houd iig alles bij in een app als myfitnesspal en eet niet onnodige tussendoortjes. Vloeibare calorieën zijn de duivel, dus laat alle cola en vla staan.
 
Gewoon eten wat de pot schaft in de avond, maar alle koolhydraten weghalen. Dus eet je een AVGt’je, alleen de vlees en groente eten en de aardappelen laten staan. Eet je kip met rijst, eet alleen de kip.

Overdag heb je meer de controle over je eigen eten als je zestien bent. Je kan ‘s ochtends bijvoorbeeld wat Skyr yoghurt eten met wat walnoten en in de middag ook wat laagcalorisch. Kijk wat je het makkelijkst kan volhouden.

Houd iig alles bij in een app als myfitnesspal en eet niet onnodige tussendoortjes. Vloeibare calorieën zijn de duivel, dus laat alle cola en vla staan.

Waarom alle koolhydraten weglaten?

2gr eiwitten per kg lichaamsgewicht,1gr vet of beetje meer per kg lichaamsgewicht en de rest aanvullen met koolhydraten.
 
^^

onzin idd, je bent 16, eten wat de pot schaft, met koolhydraten.

zou gewoon beginnen met 3 keer in de week gym, 1 dag borst,(bankdruk) dag 2 rug(deadlift) dag 3 benen.

laat je cola en alle frisdrank zitten, ga over op water, zal je al veel helpen.
 
Maar ik train nu eig al 4x per week ofz. En met deadlift ben ik bang dat ik de oefening verkeerd doe en dat ik dan mijn rug TEVEEL ga belasten
 
Back
Naar boven