MuscleMeat

Sport acne? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mudita

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
8 okt 2016
Berichten
2.904
Waardering
1.375
Lengte
1m83
Massa
81kg
Heb jullie advies een beetje nodig :(.

Ik krijg met de tijd telkens meer last van puistjes op mijn hoofd. Het begon bij mijn voorhoofd op 1 bepaald plekje en begint nu ook een beetje op mijn wangen te komen. Het zijn overigens wel kleine puistjes maar ze gaan niet meer weg.

In mijn familie zit het niet echt dat we puistjes krijgen. En ik weet dat ik ook een beetje op de leeftijd ben voor jeugdpuistjes. Maar het begon allemaal pas toen ik begon met sporten en meer te eten.

Ik ga in ieder geval mijn voeding hier absoluut niet op aanpassen en laat het sporten hier ook echt niet voor vallen. Maar nou is mijn vraag of hier ook iets aan te doen is of dat dit over een paar jaar wel weer weggaat?

Heb geen zin om straks met een kop rond te lopen die echt bomvol met pukkels zit. Dit valt momenteel nog wel een beetje mee maar het word telkens meer.
 
Gebruik je sinds je sport whey?
 
Gebruik je sinds je sport whey?

Heb het wel een paar keer gehad ja. Maar koop het nu nooit meer.

Edit: Ik had overigens gelezen dat het kwam doordat sporters meer testosteron aanmaken en testosteron zorgt er weer voor dat je meer talg aanmaakt. Dit zou de reden kunnen zijn toch? Maar dan klinkt het wel als iets waar je dan je hele leven aan vast zal zitten.
 
Heb het wel een paar keer gehad ja. Maar koop het nu nooit meer.

Edit: Ik had overigens gelezen dat het kwam doordat sporters meer testosteron aanmaken en testosteron zorgt er weer voor dat je meer talg aanmaakt. Dit zou de reden kunnen zijn toch? Maar dan klinkt het wel als iets waar je dan je hele leven aan vast zal zitten.
Nee kan door de whey komen of omdat je tijdens het trainen met je handen of vieze handdoek teveel aan je gezicht zit
 
Nee kan door de whey komen of omdat je tijdens het trainen met je handen of vieze handdoek teveel aan je gezicht zit

Oke bedankt voor je reactie. Zal er wel eens opletten of ik vaak aan mijn gezicht zit onder de training maar volgens mij doe ik dat nooit.
 
Ik heb precies hetzelfde sinds ik train en goed op mijn voeding let en met name meer eiwitrijk voedsel en zuivel eet. Heb zelf het idee dat het door de zuivel (of hogere eiwit inname) komt, aangezien dit naast het sporten zelf de enige echte verandering lijkt te zijn.
 
Crèmes smeren die je kunt halen zonder voorschrift bij je apotheker , elke dag smeren, kan helpen zeker als het beginnende is . Indiein dit erger word bestaan er pilletjes voor maar deze zijn erg straf , elke maand bloed laten trekken voor lever enzo laten na tezien .
 
Crèmes smeren die je kunt halen zonder voorschrift bij je apotheker , elke dag smeren, kan helpen zeker als het beginnende is . Indiein dit erger word bestaan er pilletjes voor maar deze zijn erg straf , elke maand bloed laten trekken voor lever enzo laten na tezien .

Bedankt voor je reactie, gebruik nu al 2 weken zo'n 5% crème. Dit werkt zeker maar ik houd nog allemaal littekens en bultjes over. Weet niet hoe je van die bultjes afkomt dit zijn namelijk geen pukkels maar dat waren het wel zeg maar.

Die bultjes had ik trouwens niet door de crème want dat was al zo.
 
Bedankt voor je reactie, gebruik nu al 2 weken zo'n 5% crème. Dit werkt zeker maar ik houd nog allemaal littekens en bultjes over. Weet niet hoe je van die bultjes afkomt dit zijn namelijk geen pukkels maar dat waren het wel zeg maar.

Die bultjes had ik trouwens niet door de crème want dat was al zo.
Voor die littekens kan je altijd eens in kruidvat gaan zien is een product van Garnier er staat iets op van vermindering en voorkoming van puistjes en littekens weet niet of dit werkt , of je kan bio oil halen hier heb ik al wel veel goeds over gehoord tegen littekens.
 
Heb het ook gehad toen ik begon met sporten en minderde terug na enkele maanden. Nu een jaar ofzo gestopt met trainen, ben terug begonnen en heb er weer wat last van. Denk dat het toch iets te maken heeft met het trainen zelf (hormoonschommelingen, misschien supergevoelig oid) want voeding is praktisch hetzelfde.
 
Wat drunkenmaster zei zit je veel met handen aan je gezicht? Reinig je je gezicht goed?

Merk zelf dat voeding, slaap en stress veel invloed heeft op puistjes. Veel zuivel en bv junkfood zorgt bij mij voor puistjes. Hetzelfde voor weinig slaap en veel stress. Volgens mij heeft Galen een heel stuk over acne geschreven.
 
Vitamine b5 nemen.
 
Als de administrator het mij voor 1keer toelaat:
ik maak op youtube als liftende dermatoloog een serie over acne en krachttraining:
1 link hier
en de rest van de serie vind je via het kanaal.
Bedankt! (en dit is geen spamming, echt enkel vrijblijvende hulp)
 
Biergist ooit geprobeerd? gewoon van de kruidvat 3x3 pillen dagelijks.
 
Heb je al geprobeerd om je huid gewoon wat schoner te houden? In de ochtend en avond je gezicht reinigen met een gezichtsreiniger?
 
Ik ben er ook altijd gevoelig voor geweest. Vooral hormonaal en door m’n huidtype, maar merk dat training, voeding, slaap en stress etc. grote invloed heeft.

Ik reinig ‘s ochtends preventief met een houtskoolreiniger en ‘s avonds alleen met lauw water. Teveel wassen of met verkeerd middel droogt de huid uit en kan voor meer acne zorgen. Benzolperoxide werkt goed om aanwezige of beginnende puistjes te bestrijden. Maar wel mate gebruiken.

Verder krijg ik nauwelijks nog zuivel/lactose binnen. Melk heb vervangen door soja melk en qua whey neem ik de isolaat versie, die lactose vrij is.

Vitamine’s/mineralen supplementeren kan helpen voor sommige, maar is voor iedereen anders en vaak onbewezen imo. Zelf neem ik 50mg zink per dag.

Zorg verder dat je beddengoed regelmatig gewassen wordt en zit niet aan je gezicht.
 
Eet je veel kwark of melk? Van zuivel kun je een heel onrustige huid krijgen
 
Nou was ik voorheen een tijdje gestopt met sporten wat resulteerde in dat alle pukkels verdwenen waren, super schone huid.
Ben weer een aardig tijdje bezig en alle pukkels komen gewoon weer terug (voorhoofd, wangen en boven de lippen).

Ik ga vandaag biergist bij de kruidvat halen omdat het toch niks kost en hiernaast heb ik nog benzoylperoxide 100 maar die werkt bij mij niet echt heel goed.
Ook vervang ik mijn melk voorlopig maar even met sojamelk kijken of dat werkt. Wil ook graag wat supplementen bestellen maar geen idee welke echt werken, vitamine b5 is me echt veels te duur.
 
Laatst bewerkt:
Nou was ik voorheen een tijdje gestopt met sporten wat resulteerde in dat alle pukkels verdwenen waren, super schone huid.
Ben weer een aardig tijdje bezig en alle pukkels komen gewoon weer terug (voorhoofd, wangen en boven de lippen).

Ik ga vandaag biergist bij de kruidvat halen omdat het toch niks kost en hiernaast heb ik nog benzoylperoxide 100 maar die werkt bij mij niet echt heel goed.
Ook vervang ik mijn melk voorlopig maar even met sojamelk kijken of dat werkt. Wil ook graag wat supplementen bestellen maar geen idee welke echt werken, vitamine b5 is me echt veels te duur.

Hoe ziet je voeding er nu uit per dag? Ik weet ook niet hoe erg je acne is maar anders zou ik eens langs de huisarts gaan. Hij zal je vrij snel dingen voorschrijven die niet vrij verkrijgbaar zijn, zoals treclinac. De gewone supplementen doen naar mijn ervaring weinig. Voeding doet stukken meer voor je hormoonhuishouding.
 
Drink je veel shakes?
 
Back
Naar boven