Fitness Seller

Home gym (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dimifons

Novice
Lid geworden
9 jul 2018
Berichten
20
Waardering
26
Lengte
1m75
Massa
76kg
Ik ben sinds een tijdje bezig met mijn home gym in de kelder.
Het is een gegoten betonnen kelder van 9x9 waarvan ik de ene helft kan gebruiken als sportruimte.

Tot nu toe heb ik een setje gewichten en stangen, een bankje, een pull up bar en gym ringen gekocht. Ik zou nu nog iets moeten hebben om deze ringen aan het plafond te bevestigen, weet iemand hier iets voor? Ik kan gewoon in de betonnen dallen boren om het te bevestigen.

Verder ben ik ook aan het uitkijken voor een half rack. Maar gezien de hoogte van 240cm lijkt het me misschien makkelijker om 2 baren op maat te laten maken en deze dan in de vloer en aan het plafond te bevestigen met keilbouten? Zou dit een goed idee zijn en indien ja waar zou ik dit kunnen laten maken?
 
Waarom denk je dat de hoogte van 240cm een probleem is bij een half-rack?
 
Ik ben sinds een tijdje bezig met mijn home gym in de kelder.
Het is een gegoten betonnen kelder van 9x9 waarvan ik de ene helft kan gebruiken als sportruimte.

Tot nu toe heb ik een setje gewichten en stangen, een bankje, een pull up bar en gym ringen gekocht. Ik zou nu nog iets moeten hebben om deze ringen aan het plafond te bevestigen, weet iemand hier iets voor? Ik kan gewoon in de betonnen dallen boren om het te bevestigen.

Verder ben ik ook aan het uitkijken voor een half rack. Maar gezien de hoogte van 240cm lijkt het me misschien makkelijker om 2 baren op maat te laten maken en deze dan in de vloer en aan het plafond te bevestigen met keilbouten? Zou dit een goed idee zijn en indien ja waar zou ik dit kunnen laten maken?

Ik zou dan toch gewoon een halfrack kopen met afleghaken en spotters ipv te laten maken. Een rack kan je ook nog makkelijk verplaatsen als je na een tijdje je gym anders wil indelen.
 
Ik denk niet dat de hoogte een probleem is, lijkt me gewoon efficiënt als ik 2 baren kan vastmaken aan het plafond en vloer gezien het plafond niet zo hoog is?

Ooit verplaatsen is misschien ook wel makkelijk ja...
 
Ik denk niet dat de hoogte een probleem is, lijkt me gewoon efficiënt als ik 2 baren kan vastmaken aan het plafond en vloer gezien het plafond niet zo hoog is?

Ooit verplaatsen is misschien ook wel makkelijk ja...

Hoe hoog is uw plafond? Mijn Half rack is iets van 1m85 hoog.
 
Als je zelf handig bent en the kunt maken, danis het een optie, als je het moet laten maken zou ik voor een rack gaan. Een simpele ijzerboer zal niet zomaar j-hooks of safetypins kunnen maken.
 
Ik zou ook voor een half-rack gaan.
 
Ik ben zelf erg tevreden met mn cage, en vraag me altijd af wat zou t voordeel van een halfrack zijn?
Enige voordeel dat ik kan bedenken is minder ijzer, dus gevoel van extra vrijheid...
Daartegenover geeft cage meer gevoel van veiligheid en stabiliteit...
Regelmatig ook prima verkrijgbaar tweedehands ;)
 
Neemt minder ruimte in beslag.
 
Tja, mn gym staat in ruimte van 1.75x2.50, en zelfs daar past cage met pulley :p
Maar in voorbij lopen zal t zeker schelen
 
Keilbouten met eventueel chemische verankering voor de ringen?
 
Ik ben zelf erg tevreden met mn cage, en vraag me altijd af wat zou t voordeel van een halfrack zijn?
Enige voordeel dat ik kan bedenken is minder ijzer, dus gevoel van extra vrijheid...
Daartegenover geeft cage meer gevoel van veiligheid en stabiliteit...
Regelmatig ook prima verkrijgbaar tweedehands ;)

Ik heb beiden gehad en voor mij was een full cage geen meerwaarde tov van mn half rack.

Ik voel me niet minder veilig in een half rack.
 
Ik heb beiden gehad en voor mij was een full cage geen meerwaarde tov van mn half rack.

Ik voel me niet minder veilig in een half rack.
Nu ik een half-rack heb zou ik eigenlijk ook niet kunnen bedenken waarom ik een full rack nodig zou hebben. Het ziet er wel erg cool uit.
Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld in mijn half rack.
 
Ik zou ook voor een halfrack gaan.

Ik heb een Megatec powercage en heb spijt dat ik niet voor een halfrack gegaan ben. Blijft een gedoe om de bar buiten de Cage te krijgen in een kleine ruimte.
 
Ok dan zal het een half rack worden,bed Akt voor het meedenken allemaal.

Sanca Saxon die keilbouten moeten ook ergens aan vastgemaakt worden he. Ik ben tot nu toe bij 2 bouwmarkten geweest maar daar konden ze me niet helpen. ( je zou denken dat daar handige mensen werken maar niets is minder waar )
 
Ok dan zal het een half rack worden,bed Akt voor het meedenken allemaal.

Sanca Saxon die keilbouten moeten ook ergens aan vastgemaakt worden he. Ik ben tot nu toe bij 2 bouwmarkten geweest maar daar konden ze me niet helpen. ( je zou denken dat daar handige mensen werken maar niets is minder waar )
Die worden gewoon in het plafond geboord...
 
Back
Naar boven