AndroidHealthClinic

24 jaar, 2 jaar blast cruise, advies voor pct?

Bezoekers in dit topic

Bobby10

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
23 jul 2010
Berichten
5.793
Waardering
1.211
Lengte
1m96
Massa
107kg
Vetpercentage
13%
Ik heb 2 jaar gekuurd en zet nu sinds 4/5 maand 200mg test-e per week maar ik zou nu graag proberen helemaal off te komen.

Wat wordt hier tegenwoordig aangeraden voor pct? Ik ben al een tijdje niet op het forum geweest en zou graag de mening van jullie willen horen.

Vooral een antwoord van GetXXL, Galen zou interessant zijn. Weet iemand hoe ik hem kan taggen?

Edit: ik heb de sticky van Galen over Pct gevonden (https://forum.bodybuilding.nl/topics/richtlijnen-behandeling-aas-geinduceerd-hypogonadisme.390922/)


Mvg, Bobby10
 
Laatst bewerkt:
Heb je hCG mee laten lopen gedurende die 2 jaar?
 
1-4 hCG 2000iu 3x/week
1-4 clomid 50-25mg ED
Bloedtest. Als voldoende testosteron wordt aangemaakt, stoppen met hCG. Zo niet, doorgaan met huidige protocol en 4 weken later weer serumconcentraties bepalen. Herhaal. Totdat testosteron op een normaal niveau is.
Wanneer testosteron op normaal niveau is, enkel nog 4 weken clomid door blijven nemen.
 
1-4 hCG 2000iu 3x/week
1-4 clomid 50-25mg ED
Bloedtest. Als voldoende testosteron wordt aangemaakt, stoppen met hCG. Zo niet, doorgaan met huidige protocol en 4 weken later weer serumconcentraties bepalen. Herhaal. Totdat testosteron op een normaal niveau is.
Wanneer testosteron op normaal niveau is, enkel nog 4 weken clomid door blijven nemen.
Moet ik ook eerst nog een paar weken TRT + hcg zetten dan stoppen en dan stoppen met de TRT?
 
Als je alleen antwoord wil van Galen had hem dan gewoon even een PM gestuurd.
 
Als je alleen antwoord wil van Galen had hem dan gewoon even een PM gestuurd.
Ik dacht het hier te plaatsen zodat anderen er misschien ook wat aan hebben.

En ik waardeer de input van anderen ook, misschien zijn er meer mensen die pct gedaan hebben na een lange tijd kuren die hun ervaring kunnen delen.
 
1-4 hCG 2000iu 3x/week
1-4 clomid 50-25mg ED
Bloedtest. Als voldoende testosteron wordt aangemaakt, stoppen met hCG. Zo niet, doorgaan met huidige protocol en 4 weken later weer serumconcentraties bepalen. Herhaal. Totdat testosteron op een normaal niveau is.
Wanneer testosteron op normaal niveau is, enkel nog 4 weken clomid door blijven nemen.

Dit.
 
Heb je hCG mee laten lopen gedurende die 2 jaar?

Als hij wel hcg mee had laten lopen die 2 jaar had hij dan een andere dosering hcg moeten gebruiken als pct of was hetzelfde advies er uit gekomen?

(Ben nu zelf 2 jaar bezig, met hcg vanaf dag 1 en ben wel benieuwd hoe het zit in mijn geval als ik zou willen stoppen)
 
Als hij wel hcg mee had laten lopen die 2 jaar had hij dan een andere dosering hcg moeten gebruiken als pct of was hetzelfde advies er uit gekomen?

(Ben nu zelf 2 jaar bezig, met hcg vanaf dag 1 en ben wel benieuwd hoe het zit in mijn geval als ik zou willen stoppen)
Dan had het er heel anders uitgezien. Aangezien je ballen actief zijn gebleven is primair hypogonadisme uitgesloten en enkel sprake van secundair hypogonadisme (uitgaande van 2x500iu/week).
10-14 dagen na laatste injectie test starten met clomifeen op 50mg. Daarbij laat je hCG doorlopen t/m de eerste week van de nakuur op 2x500iu. Clomifeen nog 4 weken nemen na stoppen hCG op 50-25mg.
 

JochemB heeft ongeveer mijn modus operandi omschreven. Ik heb wel pas na +- 9-10 maanden een bloedtest gedaan en mijn herstel bleek geslaagd te zijn.

Tijdens mijn herstel trouwens weinig probs gehad. Een maandje had ik een lager libido, een aantal maanden wat minder energie en wat meer vermoeid. Al bij al viel het heeeeel goed mee. Je moet wel incalculeren dat je fysiek achteruit gaat en je niet meer de superman bent van tijdens het kuren.
 
Nee, geen TRT. Enkel hCG en clomifeen.
Hij kan toch al hcg zetten de laatste weken voor hij stopt mat testosteron en dan gewoon verder doen met hetgeen jij hebt voorgesteld
 
Hij kan toch al hcg zetten de laatste weken voor hij stopt mat testosteron en dan gewoon verder doen met hetgeen jij hebt voorgesteld
Dat kan, ja. Dan loop je echter wel tegen het volgende aan:
De weken TRT worden aan het herstel toegevoegd. Clomifeen nemen op TRT gaat niets doen. Het protocol mbt bloedtesten verandert daarmee ook. Bijvoorbeeld:
1-4 test 125mg EW
1-8 hCG 3x2000iu EW
4-8 clomifeen 50mg
Bloedtest na week 8 en vanuit daaruit verdere protocol bepalen.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan, ja. Dan loop je echter wel tegen het volgende aan:
De weken TRT worden aan het herstel toegevoegd. Clomifeen nemen op TRT gaat niets doen. Het protocol mbt bloedtesten verandert daarmee ook. Bijvoorbeeld:
1-4 test 125mg EW
1-8 hCG 3x2000iu EW
4-8 clomifeen 50mg
Bloedtest na week 8 en vanuit daaruit verdere protocol bepalen.
Da's wel waar. Het protocol moet dan wel wat aangepast worden.
 
Ga je hier nog een log van maken? Denk dat het voor meerdere, en mezelf, wel leuk is om nog een logg te lezen over het off gaan na B/C
 
Back
Naar boven