MuscleMeat

The best powerlifting belt (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

rob91

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
5.466
Waardering
1.742
Lengte
1m87
Een paar geleden heb ik deze aangeschaft:

rogue-leather-lifting-belt-h1.jpg


Een 10mm leren belt. Kenmerkend is het soepele leer. Vanaf het eerste gebruik was deze al comfortabel en hoefde dus niet te worden ingesleten. Maar dat is in principe ook een nadeel. Voor mijn gevoel kan ik wel wat extra support gebruiken. Ik overweeg daarom een nieuwe.

Wat is naar jullie mening de ultieme belt? Een 13mm of toch weer een 10mm? Lever of prong? En van welk merk?

Support is voor mij belangrijk, maar ook gebruiksgemak en comfort. Ik heb ooit eens een cheap ass riem met dubbele prong gekocht. Deze sneed in mijn buik en ik kreeg hem zeer moeilijk weer af.
 
Heb een 13mm ATX single prong powerlift belt. Vond m behoorlijk stug en heb toch wel een tijd in gebruik moeten nemen alvorens het stugge eruit was (ook veel op- en afgerold). Zeker de eerste paar maanden ben ik tot bloedens aan toe verkracht tijdens squats en deads.

Inmiddels is ie voor mij onmisbaar en zit ie als gegoten. Heb de laatste tijd nog zitten kijken naar een 13mm SBD belt, maar de prijs houdt me tegen.
 
Heb een 13mm ATX single prong powerlift belt. Vond m behoorlijk stug en heb toch wel een tijd in gebruik moeten nemen alvorens het stugge eruit was (ook veel op- en afgerold). Zeker de eerste paar maanden ben ik tot bloedens aan toe verkracht tijdens squats en deads.

Inmiddels is ie voor mij onmisbaar en zit ie als gegoten. Heb de laatste tijd nog zitten kijken naar een 13mm SBD belt, maar de prijs houdt me tegen.

zelfde wat Jochem zegt.....zit ook een potje ledervet bij maar nog niet gebruikt, hij word nu wel iets soepeler maar de steun is sws goed!

Heb wel nadat ik mn setje klaar heb en vermoeid ben dat ik m soms niet meer los krijg....1 keer zelfs weggereden met de riem nog om hahahah
 
Een belt is behoorlijk persoonlijk.
Ik heb er eentje laten ontwerpen. :p
20180119_185118797_iOS.jpg
 
Heb een 13mm ATX single prong powerlift belt. Vond m behoorlijk stug en heb toch wel een tijd in gebruik moeten nemen alvorens het stugge eruit was (ook veel op- en afgerold). Zeker de eerste paar maanden ben ik tot bloedens aan toe verkracht tijdens squats en deads.

Inmiddels is ie voor mij onmisbaar en zit ie als gegoten. Heb de laatste tijd nog zitten kijken naar een 13mm SBD belt, maar de prijs houdt me tegen.

Dat is voor mij eigenlijk wel rede om deze niet te kopen. Een beetje stijf de eerste keer prima, maar maandenlang verkracht worden... Mwaa.

Je bedoelt die high tech lever belt van SBD? Verschrikkelijk duur inderdaad.


En die lever gaat niet irriteren met verstellen? Of is verstellen een fluitje van een cent?

zelfde wat Jochem zegt.....zit ook een potje ledervet bij maar nog niet gebruikt, hij word nu wel iets soepeler maar de steun is sws goed!

Heb wel nadat ik mn setje klaar heb en vermoeid ben dat ik m soms niet meer los krijg....1 keer zelfs weggereden met de riem nog om hahahah

Dat heb ik weleens gehad met een dubbele prong. Ik kreeg bijna een paniekaanval omdat die riem niet af ging :o

Een belt is behoorlijk persoonlijk.
Ik heb er eentje laten ontwerpen. :p
Bekijk bijlage 433524

Nice. Welke personalisatie opties heb je? Ook materiaal, dikte, prong/lever, etc?
 
Dat is voor mij eigenlijk wel rede om deze niet te kopen. Een beetje stijf de eerste keer prima, maar maandenlang verkracht worden... Mwaa.

Je bedoelt die high tech lever belt van SBD? Verschrikkelijk duur inderdaad.
Tsja, het is even wennen inderdaad. Wel vind ik een 13mm superieur aan een 10mm. Bovendien gaat deze ATX tientallen jaren mee.
Ken ook gasten met een 13mm Rogue belt en die waren daar tevreden over (iets minder stug, maar duurder).
 
Heb een 13mm ATX single prong powerlift belt. Vond m behoorlijk stug en heb toch wel een tijd in gebruik moeten nemen alvorens het stugge eruit was (ook veel op- en afgerold). Zeker de eerste paar maanden ben ik tot bloedens aan toe verkracht tijdens squats en deads.

Inmiddels is ie voor mij onmisbaar en zit ie als gegoten. Heb de laatste tijd nog zitten kijken naar een 13mm SBD belt, maar de prijs houdt me tegen.
heb deze ook idd erg stug, heeft me een gekneusde rib opgeleverd.. zit nu wel fijn.
 
Verstellen is een paar min werk. Maar ik verstel hem alleen als ik cut/bulk. Niet per oefening.
 
.....Nice. Welke personalisatie opties heb je? Ook materiaal, dikte, prong/lever, etc?
Enkel wat erop gedrukt wordt. Voor de rest een standaard leder belt van iets minder dan 1 cm dik.
 
Enkel wat erop gedrukt wordt. Voor de rest een standaard leder belt van iets minder dan 1 cm dik.
Geen powerlifting belt dus, maar een nutteloze ‘bodybuilding belt’. Zo’n ding waar de achterkant groter is dan de voorkant, terwijl de kracht met name op de voorkant komt te staan.
 
Een dubbele prong kan behoorlijk klote zijn met afdoen toch? Strengthshop is wel een goede verder :)
Dubbel prong is inderdaad kut om dicht te krijgen en later weer open. Heeft voor de rest ook geen meerwaarde tegenover single prong.
 
de beste belt is geen tenzij je meets doet en verplicht word
 
Een dubbele prong kan behoorlijk klote zijn met afdoen toch? Strengthshop is wel een goede verder :)

Dubbel prong is inderdaad kut om dicht te krijgen en later weer open. Heeft voor de rest ook geen meerwaarde tegenover single prong.

Volgens mij was destijds bij strengthshop die belt niet te krijgen met single prong. Anyway, het stelt echt niets voor om die riem beetje op en af te doen. Hoe strak moet je zo'n riem om willen doen als je hem niet meer los krijgt daarna? Ik vind het helemaal niet chill als dat ding zo strak zit. Plus, ik heb rockhard abs onder die riem zitten, dat maakt alles beter natuurlijk.
 
Geen powerlifting belt dus, maar een nutteloze ‘bodybuilding belt’. Zo’n ding waar de achterkant groter is dan de voorkant, terwijl de kracht met name op de voorkant komt te staan.
Dat maakt toch niet uit. Dan zal er bij zo'n "nutteloze" belt meer druk per vierkante centimeter op staan dan een belt die overal even breed is.
Het is maar wat je gewend bent. Op dit forum heb ik nog geen 300kg+ lifts voorbij zien komen. :p
 
Volgens mij was destijds bij strengthshop die belt niet te krijgen met single prong. Anyway, het stelt echt niets voor om die riem beetje op en af te doen. Hoe strak moet je zo'n riem om willen doen als je hem niet meer los krijgt daarna? Ik vind het helemaal niet chill als dat ding zo strak zit. Plus, ik heb rockhard abs onder die riem zitten, dat maakt alles beter natuurlijk.

Ik heb zelf ooit een cheap ass belt gehad met dubbele prong. Om een of andere rede ging die heel moeilijk af. Kan ook aan die riem zelf liggen, maar enkele prong lijkt me wel makkelijker.
 
Back
Naar boven