XXL Nutrition

Gewicht gaat niet omlaag

Bezoekers in dit topic

Dahsuan

Cool Novice
Lid geworden
26 aug 2015
Berichten
142
Waardering
9
Lengte
1m80
Massa
86kg
Hallo allemaal,

Ik train nu sinds vorige jaar april en sinds 3 a 4 maanden wat zwaarder. Ik merk zelf dat mijn gewicht niet omlaag gaat. Ik blijf rond de 90 kilo hangen en ben zelf 1.80.

Mijn progressie gaat goed qua gewichten en ook qua groei. Is het een kwestie van tijd dat je gewicht gaat afnemen omdat je steeds meer spiergroei krijg? Ik gebruik wel Whey en Creatine.

Ik zit op ongeveer 2100kcal per dag en mijn onderhoud is ongeveer 2600kcal.

Me eiwitten hou ik op ongeveer 150 gram en vetten op 1 gram per kg lichaamsgewicht. Vermijd alle suikers en slechte vetten en drink eigenlijk alleen water.

Kan iemand mij adviseren?
 
Of je eet meer dan 2100kcal of je onderhoud is lager dan je denkt. Waarschijnlijk voornamelijk het eerste. En als je af wil vallen moet je minder eten, niet meer. Vrij logisch eigenlijk.
 
Is dit serieus want mij word juist verteld dat ik meer moet eten

Dus mensen vertellen je dat je meer moet eten terwijl je wilt af afvallen, hoe moet dat in vredesnaam werken?
 
Meestal begin je met een berekend onderhoud als indicatie waar je je schema op baseert...
Daarna ga je kijken wat je onderhoud echt is door het ook te gaan eten.
Als je een xxxx aantal kcal eet en je valt niet af dan ligt je onderhoud lager dan wat je berekend hebt en moet je dus minder eten.

Berekeningen blijven een indicatie en je bepaald het proefondervinderlijk wat het echt is.

Als je je buik weg wil hebben zal je onder onderhoud moeten eten.. en dus minder...
WIl je toch eerst spieren bouwen dan moet je meer dan je onderhoud eten.
Zo simpel is het. Je zal dus moeten kiezen... stoor jij je aan je buik dan moet je minder eten en accepteren dat je niet zal groeien in spieren.
WIl je toch eerst meer spieren opbouwen dan zal je je buik moeten accepteren en meer dan je onderhoud moeten eten. De keuze zal je zelf moeten maken.

Als je dan toch af wil vallen en dat lukt niet op de 2100 kcal... dan zal je langzaam moeten verlagen. Neem inderdaad dan stappen van 200-250 kcal omlaag. Kijk het 2 weken aan. Val je dan nog niet af verlaag je verder.

Maar belangrijkste is.. meten = weten. Weeg alles af en tel alles mee.
 
Zitten je eiwitten niet wat aan de lage kant? en hoeveel Carbs eet je...
 
Hou er rekening mee dat spieropbouw ook zorgt voor meer gewicht Maw , je gewicht kan gelijk blijven maar kijk vooral in de spiegel en zie je je lichaam veranderen ?

Als je weinig verandering ziet aan je lichaam dan is het voor 90 procent zeker je voeding , kcal in vs kcal out , geen 100 procent dedication of “ vergeten “ om ook de kleine dingen te registreren mbt voeding
 
voeg er gewoon wat extra cardio bij? dit zou bijvoorbeeld een uur wandelen kunnen zijn snap het niet als ik wil ben ik zo 70kg afvallen is gewoon een kwestie van cals in cals out.
 
2100 kcal en niet afvallen? No way Jose, tel je waarschijnlijk je kcal verkeerd:)
 
Als je gewicht stabiel blijft, zit je op onderhoudsinname in plaats van daaronder. Kcal omlaag dus
 
Hou er rekening mee dat spieropbouw ook zorgt voor meer gewicht Maw , je gewicht kan gelijk blijven maar kijk vooral in de spiegel en zie je je lichaam veranderen ?

Als je weinig verandering ziet aan je lichaam dan is het voor 90 procent zeker je voeding , kcal in vs kcal out , geen 100 procent dedication of “ vergeten “ om ook de kleine dingen te registreren mbt voeding

Ik heb me ook op een verkeerde moment gewogen. Deed dat in de avond. In de ochtend woog ik 88,5 en dit was ik ook 3 maanden terug maar zie dat ik groei. Alleen maar positief dus :-)....
 
2100 kcal en niet afvallen? No way Jose, tel je waarschijnlijk je kcal verkeerd:)

Nee man, heb echt een voedingschema en weeg alles af. Hou me er ook netjes aan man. Kom lang niet aan me onderhoud
 
Nee man, heb echt een voedingschema en weeg alles af. Hou me er ook netjes aan man. Kom lang niet aan me onderhoud

De definitie van de term "onderhoud" is dat je niet afvalt of aankomt. Als je niet afvalt dan zit je niet onder onderhoud.
 
De definitie van de term "onderhoud" is dat je niet afvalt of aankomt. Als je niet afvalt dan zit je niet onder onderhoud.

Dan is de voedingsschema niet correct die ik heb gehad. Ik ga hem opnieuw maken en berekenen..thanks
 
Dan is de voedingsschema niet correct die ik heb gehad. Ik ga hem opnieuw maken en berekenen..thanks
Dat is het waarschijnlijk wel en niet.... je zal een basisschema hebben gehad... en zo moet je er ook mee omgaan.. en dus ook aanpassen waar nodig.

Je zal een schema hebben gehad bepaald op je berekende onderhoud. Je start namelijk altijd met een indicatie omdat je nooit eerder je onderhoud hebt bepaald waarschijnlijk. Hierbij zal waarschijnlijk aangegeven zal zijn dat je wel er zo mee om moet gaan dat als je niet afvalt op je schema dat je daadwerkelijke onderhoud lager zal liggen dan je berekende onderhoud.
Onderhoud BEPAAL je immers proefondervinderlijk. Elk schema wat je krijgt en bepaald is op een berekening moet bijgesteld worden. Lijkt me toch niet zo gek als je logisch nadenkt want formules zijn gebasseerd op gemiddelde waardes en niet op jou specifiek en op jouw metabolisme.

Degene die een schema maakt moet je dan ook altijd mee overleggen lijkt me als je niet afvalt. Dan zal je onderhoud dus anders zijn dan de berekening en moet je gaan bijstellen. Zo werkt het in mijn ogen altijd.

Een schema is heel persoonlijk en kan niet als algemeen worden gezien. Iedereen is anders en jij dus ook. Dus stel bij waar nodig. Val je nu niet af en wil je afvallen dan haal je er 200-250 kcal af of je gaat meer cardio doen. Zorg wel dat je je vetten op ca. 1 gr per kg lichaamsgewicht houdt en je eiwitten op 2 gr per kg lichaamsgewicht. Als jij een basis schema hebt gehad waar je niet op afvalt dan zou je dit ook best zelf aan kunnen passen. En anders post je hem hier... dan kan een ieder meekijken en mogelijk tips geven.

Succes.
 
Nee man, heb echt een voedingschema en weeg alles af. Hou me er ook netjes aan man. Kom lang niet aan me onderhoud

Als er staat bijv 100g rijst moet je welke telkens dezelfde rijst pakken (of iig die met hetzelfde aantal kcal) dat je iig wel hetzelfde binnenkrijgt want dat verschilt nog wel eens per product. Post je voedingsschema eens anders?
 
Dat is het waarschijnlijk wel en niet.... je zal een basisschema hebben gehad... en zo moet je er ook mee omgaan.. en dus ook aanpassen waar nodig.

Je zal een schema hebben gehad bepaald op je berekende onderhoud. Je start namelijk altijd met een indicatie omdat je nooit eerder je onderhoud hebt bepaald waarschijnlijk. Hierbij zal waarschijnlijk aangegeven zal zijn dat je wel er zo mee om moet gaan dat als je niet afvalt op je schema dat je daadwerkelijke onderhoud lager zal liggen dan je berekende onderhoud.
Onderhoud BEPAAL je immers proefondervinderlijk. Elk schema wat je krijgt en bepaald is op een berekening moet bijgesteld worden. Lijkt me toch niet zo gek als je logisch nadenkt want formules zijn gebasseerd op gemiddelde waardes en niet op jou specifiek en op jouw metabolisme.

Degene die een schema maakt moet je dan ook altijd mee overleggen lijkt me als je niet afvalt. Dan zal je onderhoud dus anders zijn dan de berekening en moet je gaan bijstellen. Zo werkt het in mijn ogen altijd.

Een schema is heel persoonlijk en kan niet als algemeen worden gezien. Iedereen is anders en jij dus ook. Dus stel bij waar nodig. Val je nu niet af en wil je afvallen dan haal je er 200-250 kcal af of je gaat meer cardio doen. Zorg wel dat je je vetten op ca. 1 gr per kg lichaamsgewicht houdt en je eiwitten op 2 gr per kg lichaamsgewicht. Als jij een basis schema hebt gehad waar je niet op afvalt dan zou je dit ook best zelf aan kunnen passen. En anders post je hem hier... dan kan een ieder meekijken en mogelijk tips geven.

Succes.

He man, zie bijlage mijn voedingsschema die ik destijds met Marina in elkaar heb gezet. Ik ben 182 en wee 88,5 kilo en merk wel vooruitgang in kracht en omvang. Trainingen gaan steeds beter en gewichten gaan omhoog. Train nu pakweg 1 jaar maar ben in december tm maart gestopt maar sinds april serieus weer aan de slag waarvan de afgelopen 2 maanden echt serieus knallen.

Overal word aangegeven dat mijn onderhoud op 2900 kcal ligt. Zoals je kan zien in mijn voedingsschema zit ik nu op 1839 kcal en toch groei ik. Ook al zit ik 1000kcal lager.
Ik hoor van je.

Schermafbeelding 2018-07-31 om 00.39.02.png
 
Back
Naar boven