XXL Nutrition

Gewicht gaat niet omlaag

Bezoekers in dit topic

Dahsuan

Cool Novice
Lid geworden
26 aug 2015
Berichten
142
Waardering
9
Lengte
1m80
Massa
86kg
Hallo allemaal,

Ik train nu sinds vorige jaar april en sinds 3 a 4 maanden wat zwaarder. Ik merk zelf dat mijn gewicht niet omlaag gaat. Ik blijf rond de 90 kilo hangen en ben zelf 1.80.

Mijn progressie gaat goed qua gewichten en ook qua groei. Is het een kwestie van tijd dat je gewicht gaat afnemen omdat je steeds meer spiergroei krijg? Ik gebruik wel Whey en Creatine.

Ik zit op ongeveer 2100kcal per dag en mijn onderhoud is ongeveer 2600kcal.

Me eiwitten hou ik op ongeveer 150 gram en vetten op 1 gram per kg lichaamsgewicht. Vermijd alle suikers en slechte vetten en drink eigenlijk alleen water.

Kan iemand mij adviseren?
 
Of je eet meer dan 2100kcal of je onderhoud is lager dan je denkt. Waarschijnlijk voornamelijk het eerste. En als je af wil vallen moet je minder eten, niet meer. Vrij logisch eigenlijk.
 
Is dit serieus want mij word juist verteld dat ik meer moet eten

Dus mensen vertellen je dat je meer moet eten terwijl je wilt af afvallen, hoe moet dat in vredesnaam werken?
 
Meestal begin je met een berekend onderhoud als indicatie waar je je schema op baseert...
Daarna ga je kijken wat je onderhoud echt is door het ook te gaan eten.
Als je een xxxx aantal kcal eet en je valt niet af dan ligt je onderhoud lager dan wat je berekend hebt en moet je dus minder eten.

Berekeningen blijven een indicatie en je bepaald het proefondervinderlijk wat het echt is.

Als je je buik weg wil hebben zal je onder onderhoud moeten eten.. en dus minder...
WIl je toch eerst spieren bouwen dan moet je meer dan je onderhoud eten.
Zo simpel is het. Je zal dus moeten kiezen... stoor jij je aan je buik dan moet je minder eten en accepteren dat je niet zal groeien in spieren.